Onko teille ok, että naapurin muksu tulee teille kyläilemään (lupaa kysymättä ) siksi aikaa kun vanhemmat käyvät esim. lenkillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naapuri

Vieras
Naapurin poika tuli meille esikoisen mukana (olivat olleet yhdessä ulkona). Kello oli paljon ja sanoin omalleni, ettei kavereita enää tähän aikaan kun on iltapalan aika jne. "Mutta kun Nico-Petteri joutuu olee sit yksin, sen vanhemmat lähti lenkille, ei niillä ole ketään kotona", vastasi oma lapseni.
Mä olin ihan että "jaa :o "
Siis minulta kysymättä naapuri antoi lapselleen luvan tulla meille siksi aikaa kun itse ovat pois kotoa! Entäs jos olisin vain ollut tiukka ja sanonut, että ei käy? Siellä olisi poika värjötellyt ulkona ja odottanut vanhempiaan kotiin...

No ite en kyllä lupais kysymättä vierailupaikan vanhemmilta. Voihan olla esim. jotain suunniteltua menoa tms. että ei yksinkertaisesti käy vieraan tulla. Ja kuitenkin tuon ikäinen, että eipä voi yksinkään pihalle jättää. Ootko puhunut ko. vanhempien kanssa asiasta ja onko toistuvaa?

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
taitaa käydä lenkki käydä paikkaan jonne ei voi lapsia ottaa mukaan :whistle:

usein kuulee että et nyt voi tulla mukaan lankille, miksi ei lasta voi ottaa mukaan?

just, sä otat sen 5v kitisijän mukaan kun reippaasti kävelet lenkillä? kaikki ei ole läskivuoria joilla ei vauhti päätä huimaa

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Minkä ikäisestä on kyse?

6v.
Olisi ollut ihan ok, jos vaikka äitinsä olisi kysynyt minulta sopiiko, mutta että kysymättä laittaa lapsensa olettaen että meille käy.

Oho..Eipä tulisi mieleenkään..
Kun ymmärtäisin,jos kyse vanhemmasta ja sanotuu että on pihalla jos ei halua lähteä mukaan,mutta että vasta 6v.. :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
just, sä otat sen 5v kitisijän mukaan kun reippaasti kävelet lenkillä? kaikki ei ole läskivuoria joilla ei vauhti päätä huimaa

No meillä kyllä lenkkeilee 4v:kin pyöräillen mukana. Ja jos on jo myöhä, lenkkeilemme vuorotellen, ettei väsyneitä lapsia tarvitse mukaan edes ottaa.

en olis päästänyt, mutta olisin voinut kysyä vanhempien muhelinnumeroa ja kertoa puhelimessa että alle kouluikäisen lapsen kotiin YKSIN jättäminen on heitteileljättö. lenkille kun VOI ottaa lapsenkin mukaan.

usein kuulee että et nyt voi tulla mukaan lankille, miksi ei lasta voi ottaa mukaan?

No mä otan 5v 3v ja 1v mukaan lenkille :whistle: Ei ole mulle ainakaan ongelma ja sykkeenkin saa mukavasti koholle..

Lapsi juoksulenkille mukaan? Ei siitä lenkistä tule mitään, vai meinaatko että juoksis lapsi sylissä kun se ei muuten pysy mukana?

Se on väärin että lapsi pistetään naapurin vaivoiksi; siinä pitäisi kysyä lupaa tai vanhempien mennä eri aikoihin lenkille.

just, sä otat sen 5v kitisijän mukaan kun reippaasti kävelet lenkillä? kaikki ei KOTIIN:ole läskivuoria joilla ei vauhti päätä huimaa

olipas järkevä komentti :snotty:

voihan se lapsi vaikka pyöräillä saman matkan. josminä en ota lasta lenkille niin EI SE YKSIN JÄÄ

Mulla on ollut sellainen periaate, että leikkimään meille saa tulla erikseen sopimattakin, mutta lapsenvahtihommista pitää erikseen sopia. Ts jos keksin jotain muuta tekemistä, passitan lapsen kaverit takaisin koteiihinsa, ellei muuta lasten vanhempien kanssa ole sovittu.

just, sä otat sen 5v kitisijän mukaan kun reippaasti kävelet lenkillä? kaikki ei KOTIIN:ole läskivuoria joilla ei vauhti päätä huimaa

olipas järkevä komentti :snotty:

voihan se lapsi vaikka pyöräillä saman matkan. josminä en ota lasta lenkille niin EI SE YKSIN JÄÄ

ajoitan lenkkini niin ettei tarvitse lasten jäädä ykisn kotiin, isä on sitten kotona tai otanmukaan lapsoset

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:

Lapsi juoksulenkille mukaan? Ei siitä lenkistä tule mitään, vai meinaatko että juoksis lapsi sylissä kun se ei muuten pysy mukana?

Se on väärin että lapsi pistetään naapurin vaivoiksi; siinä pitäisi kysyä lupaa tai vanhempien mennä eri aikoihin lenkille.

Rattaitakin on olemassa.. Ja kyllä meillä ainakin kolme ja varsinkin 5v jaksaa juosta jo aikas pitkänkin matkan..

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Mistäs te tiedätte onko ne vanhemmat käskeny lapsen ap:n luokse.
Kai ne on aatelleet että on ulkona sen ajan, ja kai sillä kotiavainkin oli.

kaikki 6v ei osaa avata ulko-ovea ja tuon ikäistä ei saa jätä yksi kotiin, isomman siskon tai veljen kanssa voi.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Mistäs te tiedätte onko ne vanhemmat käskeny lapsen ap:n luokse.
Kai ne on aatelleet että on ulkona sen ajan, ja kai sillä kotiavainkin oli.

Kotiavainta lapsella ei ole ja tuli meille juuri siksi, että vanhemmat lähti pois kotoa ja muuten olisi jäänyt yksin. Ei kait vanhemmat olettaneet, että lapset siihen aikaan (klo19.30) enää ulkona olisivat..? Toivottavasti ei, meidän lapsilla ainakin on kotiintuloajat!

kaikki 6v ei osaa avata ulko-ovea ja tuon ikäistä ei saa jätä yksi kotiin, isomman siskon tai veljen kanssa voi.
Eiköhän ne vanhemmat sitten - jos lapsi ei 6 veenä osaa vielä avata kotiovea - hommaa sille lapselle ihan lapsenvahdinkin? En mä ainakaan uskaltaisi jättää yksin pihalle lasta, joka ei edes ovea saa auki, jaitse häipyisin jonnekin.

Ei sovi.
Meille saa tulla naapuruston lapsia, mutta en mä ala illalla toimimaan kenenkään lapsenvahtina, ellei äiti itse vaivaudu tulemaan meidän ovelle ja kysymään sopiiko...Lasten nukkumaanmenoaikaan ei mitä todennäköisimmin sovi, vaikka äiti itse kävisi kysymässä. Ottakoon eskarilaisen mukaan lenkille, vaikka pyörällä. Tai kai tuonikäinen voi jo olla kotona yksikseenkin vaikkapa tunnin ajan.

Yhteistyössä