Onko teílle muille sanottu, että "oletko raskaana?" vaikka ette ole olleet? Siis ulkonäön perusteella.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hävetys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hävetys

Vieras
Onko teílle muille sanottu, että "oletko raskaana?" vaikka ette ole olleet? Siis ulkonäön perusteella.

Minulle tämä hävettävä tilanne on sattunut kolmesti; ensin yksi lapsi päiväkodissa, jossa olin töissä "syntyykö sulle kohta vauva?", toisen kerran vanhainkodissa eräs 90v mummo "ootatko sinä vauvaa?" ja vielä koulukaverinikin "ootko raskaana?"

Ja en siis ollut! Kai johtui liikakiloistani... :( Masentavaa... Nyt voin vastata, jos joku kysyy, että en ole, mutta olen vasta synnyttänyt ja siksi maha on vielä iso...

Kuule, multakin on kyselty, oonko raskaana, vaikken ole ollut. Mahasta tai liikakiloista se ei edes voi johtua, koska mulla ei ole sellaisia! Ovat vaan varmaan ajatelleet, että sopis meidän elämäntilanteeseen, lapsirakkaita kun ollaan. Ja naimisiinmeno aiheutti uuden kyselyjen aallon....

Kerran... Olin tosi tosi hoikka silloin, mutta menkkojen aikaan aina vatsa turposi. Jo kysyi pukukopilla työkaveri asiaa, nolostui sitten ihan kamalasti, kun kerroin, mistä mahan turvotus johtuu:)

on.. Nyt onneksi maha hieman pienentynyt, sitkeessä on vararengas. Välillä kiehahti kun itse huomauttelijatkin olivat pyöreitä, ois pitänyt tehdä vasta isku ja kysyä samaa heiltä :)

Ei, mut silloin kun odotin esikoista 8 kuukaudella, niin eräs nainen kysyi multa varovasti, että oletko sä raskaana vai et, kun ei voi olla varma :o ja mä oikeesti olin selvästi raskaana ja valaan kokoinen. Se vaan oli tosi hauska tilanne..

minä kerran olin varma, että miehen serkku on raskaana. Ja anopillekin sitä hehkutin ja se heti soittamaan sukulaisille... No, ne olikin vaan liikakiloja... Kyllä minua hävetti!

juu on. mutta vaan sentakia jos on valitellu huonoo oloo tms.
mutta kun olin raskaana ja kävin verikokeissa kysyi labrantäti ihan pokkana että täälä näyttää olevan sulle määrätty raskaustesti tehdäänkö sekin nyt? olin raskaana vissiin 7:llä kuulla ja maha kyllä näkyi...ja oli kevät ei siis takkiakaan peittämässä. olin vähän kummastunut ja tokaisin että onkohan se ihan turha kun taidan mä raskaana olla... :D

Mun täti kyseli viime kesänä (ja tais kysellä jo edellisenäkin) että oonko raskaana. Kesän alussa en ollut, mutta kysely jatkui ja loppukesästä olin oikeasti raskaana, tosin se ei näkyny yhtään päällepäin ja silti täti kyseli "onko teille tulossa vauva?". Olen tosin muutenkin pyöreä vatsan kohdalta, se kysely ärsytti.

Eilen sisustuskaupassa sanottiin, että "niin teille on tulossa vauva?" ja katsottiin mun isoa mahaa? Teki mieli sanoa että ei kun oon vaan näin plösö. Meni kyllä soppailuhalut!

Alkuperäinen kirjoittaja hei vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja mut hei:
Jos ne ei kysykään mahan koon vaan jonkun muun takia?

Minkä muun?

Meiltä monet on toisaan kyselleet, vaikka mulla ei todellakaan ole mahaa. Ne vaan ilmeisesti ajattelee, että me voitais haluta lapsia. En mä vaan tiedä? Mut sen tiedän, ettei se mun maha voi olla. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sarmiina:
Ei, mut silloin kun odotin esikoista 8 kuukaudella, niin eräs nainen kysyi multa varovasti, että oletko sä raskaana vai et, kun ei voi olla varma :o ja mä oikeesti olin selvästi raskaana ja valaan kokoinen. Se vaan oli tosi hauska tilanne..

Kun mä odotin kuopusta, kysyi seinänaapuri hämmästyneenä että tuleeko teille toinen vauva. Sanoin että juu. Kysyi, että milloin, ja sanoin että huomenna olis laskettu aika :D
Ja mä olin mielettömän iso, varmaan 3 kk ajan oltiin jo kyselty että synnytänkö ihan parin päivän päästä :snotty:

Juu, olin silloin 7 vee. Luokkakaveri kysyi, että ootko raskaana, kun sulla on tollanen äitiysmekko. Mekko oli semmonen 20-luvun tyylinen, jossa oli satiinivyö lantiolla ja sittenhän se tietty pussitti mahan kohdalta. Sitä mekkoa ei tullut toiste käytettyä!