Onko teilläpäin tapana siunata eskarilaiset koulutielle?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
mulla olis huomenna sellanen tilaisuus ja pitäs mennä kummilapsen kans sinne siunaamisees,miten se homma siellä sit oikeen toimii,kutsuuko pappi kummit sinne eteen vai miten? jännittää kun en oo tollasissa ollu et mokaanko pahasti.
 
vieras
Tälläinen oli meillä; muutama virsi, pappi piti lyhyehkön "puheen" ja lapset siunattiin papin, vanhempien ja eskarihenkilökunnan toimesta koulutielle. Tilaisuus kesti noin 15-20 min.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tälläinen oli meillä; muutama virsi, pappi piti lyhyehkön "puheen" ja lapset siunattiin papin, vanhempien ja eskarihenkilökunnan toimesta koulutielle. Tilaisuus kesti noin 15-20 min.
menittekö kaikki sinne alttarille?siis kummit ja vanhemmat? koska sen tiiän et alttarille mennään mut oli kai niin et pelkkä lapsi ja kummi.Ahdastahan siellä eessä muuten olis...mut tietysti riippuu paikasta et miten missäkin toimitaan.
 
On.

Mutta ei siellä kummeja mukana ollut, vanhemmat sai tulla katsomaan - mä olin ainoa vanhempi joka oli paikalla :D. Se oli viime torstaina aamupäivällä. Pappi ja pk:n täti siellä siunasi.

(kyllä, tää ateisti antoi ateisti-muslimilapsensa osallistua siunaukseen koska tyttö itse halusi)
 
Vieras
Joo meillä oli viime viikolla.Kaunis tiaisuus oli ja kestoltaan n. tunnin mittainen kahvitteluineen kaikkineen. Pappi siis pitää puheen,eskarilaiset laulavat. Siunaamisessa kaikki eskarilaiset menevät alttarille polvilleen. Toinen vanhempi (tai joku muu lapsen läheinen) menee eskarilaisen taakse käsi lapsen pään päällä, pappi ja eskraitädit siunaavat lapsen eli lukevat jonkun "rukouksen". Nopea toimitus missä ei todellakaan pääse mitenkään nolaamaan yhtään ketään...
 

Yhteistyössä