Onko teillä taaperon/lapsen huoneessa yöllä yövaloa?

• Viestiketjun aloittaja Kyselen
  • Ensimmäinen viesti
Kyselen
Meillä 1v5kk taapero ja nyt on ruvennut minua mietityttämään kun yöt on jo pimeitä, ja lapsen huoneessakin yöllä ihan pilkkopimeätä. Käytättekö lastenhuoneessa yövaloa vai annatteko olla pimeänä.

Ei hän kyllä pelkää pimeää, yleensä nukkuu koko yön heräämättä (ainakin minun tietääkseni).

Meillä nukkuu 3-vuotias ja 2-vuotias samassa huoneessa ja on käytössä sellainen Ikean kukkavalo. On päällä tiettyyn kellon aikaan saakka ja sitten sammutetaan kun tykkäävät katsella kirjoja sängyssä. Koko yötä ei polteta. Enkä sinunakaan laittaisi jos lapsi ei sitä tarvitse, paremmin nukkuu pimeässä.

Meijän pian 3v on nykyään. Se ikean kukka säätimellä. Piti laittaa kun alko juosta keskelläyötä mörköjä pakoon huoneestaan. Valo auttaa ja nukkuu taas sängyssään yön. Lapsi laittaa turvallisen kirkkauden ja mä käyn himmentämässä jahka se on nukahtanu. Samaten vaunulla on oltava valoa että uskaltaa nukahtaa.

"Huom"
Lapsen huoneen ulkopuolella tasanteella palaa valo koko yön. Ei ole niin pimeää ja helpottaa esimerkiksi yöllistä vessakäyntiä.
Kun lapsi oli pienempi, ei ollut yövaloa.

Yhteistyössä