Onko teillä riidellessä ihan normaalia, että mies mököttää päiväkaupalla?

  • Viestiketjun aloittaja pershäiriöisen vaimo?
  • Ensimmäinen viesti
pershäiriöisen vaimo?
Mä en edes lähde tähän kertomaan meidän suhteesta, joka on vaikea. Mutta kiinnostaisi tietää miten muilla riidellään?

Meillä tuli viikko sitten riitaa siitä, kun olen sairastanut ja mies ei jaksa "makaamistani" ja kaipasi seksiä. On toki ollut muitakin ongelmia, mutta noihin ne aina kärjistyy. Mä väsyneenä nalkutan tekemättömistä töistä ja toinen on käärmeissään sekä siitä, että siitä ettei saa tarpeitaan tyydytetyksi.

Useampi päivä menee jotenkin kommunikoiden. Sitten otan puheeksi pahan oloni ja riidellään vähän lisää. Mies huutaa. Sana ero mainitaan moneen kertaan ja molempien toimesta. Yritän selittää syitä ja mies vain heittää palloa takaisin - ei hän yksin voi yrittää, hän on jo kaikkensa yrittänyt, mä olen vain vaikea jne. Joka on ihan puhdasta schaissea kaikki.

Tämän riitelyn jälkeen on nyt mennyt kolme päivää niin, ettei mies ole puhu mitään. Muutamia kertoja olen yrittänyt jostain jutella, mutta vastakaikua ei tule. Eilen krapulaisena huusi 3-vuotiasta pari kertaa viemään buranaa ja juotavaa. Ihan niin kuin tuon ikäinen voisi nuo hommat tehdä. Pari kertaa olen soittanut miehelle hänen ollessa kotona ja lapsi vastaa puhelimeenkin.
 
"vieras"
mun lähipiirissä o tällainen mies riitelijä. mykkäkoulun pitäminen on eräänlaista vallankäyttöä ja itsekkyyttä. toivottavasti iän myötä miehelläsi tämä helpottaisi
 
"a p"
[QUOTE="vieras";22363176]mun lähipiirissä o tällainen mies riitelijä. mykkäkoulun pitäminen on eräänlaista vallankäyttöä ja itsekkyyttä. toivottavasti iän myötä miehelläsi tämä helpottaisi[/QUOTE]

Kyse on 37-vuotiaasta miehestä. Ettei ihan pikkupoika ole fyysiseltä iältään ainakaan.
 
"vieras"
Meilläkin mökötetään välillä.Meillä tosin mä haluan enemmän seksiä ja riitaa tulee...heh väkisinkin nauratti tuo, etä mies on 3-vuotiasta pyytänyt hakemaan buranaa.:cool:
Mua ei naurattanu yhtään. Mitäs jos se 3-vee päättääkin syödä niitä samalla kun hakee?

Taida ap arvata itsekin, että tuo ei ole yhtään normaalia. Ei ole normaalia riidellä tuollaisessa tilanteessa, eikä ole normaalia mököttää noin kauan, ei ole normaalia edes juoda niin paljon että on krapula (kyllä tässä iässä tietää jo kuinka paljon voi juoda ettei tuu krappea) eikä ole normaalia edes riidellä noin paljon!

Arvelen, että mies tahtoo jättä sut mutta on niin velliperse, että odottaa että sä kypsyt ja heität sen ulos, jolloin sä olet muka syyllinen ja pahis.

Mutta anna palaa vaan, yhden lapsen kanssa on helpompaa kuin kahden!
 
"a p"
Mä haluan erota, mies ei. Toki mieskin sillä uhkailee, mutta ei hän sitä halua. Ei ole ennenkään lähtenyt, vaikka olen yrittänyt pihalle heittää.

Tähän asti olen kuvitellut, että lapsen takia kestän vähän vaikeampaakin miestä. Olen myös toivonut, että tilanne ajan myötä paranisi. Nyt on taas mitta täynnä. Ajattelin katsoa miten kauan menee ennenkuin mies alkaa käyttäytymään normaalisti, vai alkaako ollenkaan, kun en itse yritä aktiivisesti korjata tilanneta tai pyydellä anteeksi.
 
nörm
[QUOTE="a p";22363238]Mä haluan erota, mies ei. Toki mieskin sillä uhkailee, mutta ei hän sitä halua. Ei ole ennenkään lähtenyt, vaikka olen yrittänyt pihalle heittää.

Tähän asti olen kuvitellut, että lapsen takia kestän vähän vaikeampaakin miestä. Olen myös toivonut, että tilanne ajan myötä paranisi. Nyt on taas mitta täynnä. Ajattelin katsoa miten kauan menee ennenkuin mies alkaa käyttäytymään normaalisti, vai alkaako ollenkaan, kun en itse yritä aktiivisesti korjata tilanneta tai pyydellä anteeksi.[/QUOTE]

Teidän tilanne ei ole normaali. Mutta harva parisuhde on... Miksi et eroa, jos haluat erota eikä mies muutu? Kuten sanoin, vastaus kysymykseesi on, että tuo ei ole normaalia.
 
"vieras"
jos haluat erota, eroa. Hanki kämppä ja paa paperit vetämään.

Jos lasta ajattelet, niin mietis tätä: kaikki mitä kotona tapahtuu on lapsen mielestä normaalia ja oikein. Haluatko opettaa lapsellesi, että noin kaikki miehet käyttäytyy? Ja se olis ok?
 
"vieras"
Suosittelen, että pistät itsellesi jonkinlaisen aikarajan, kauanko katselet vielä tuota. Jos siihen mennessä tilanne ei ole muuttunut parempaan päin, teet jonkun konkreettisen asian eroamisen eteen.
 
"just"
[QUOTE="vieras";22363220]Mua ei naurattanu yhtään. Mitäs jos se 3-vee päättääkin syödä niitä samalla kun hakee?

Taida ap arvata itsekin, että tuo ei ole yhtään normaalia. Ei ole normaalia riidellä tuollaisessa tilanteessa, eikä ole normaalia mököttää noin kauan, ei ole normaalia edes juoda niin paljon että on krapula (kyllä tässä iässä tietää jo kuinka paljon voi juoda ettei tuu krappea) eikä ole normaalia edes riidellä noin paljon!

Arvelen, että mies tahtoo jättä sut mutta on niin velliperse, että odottaa että sä kypsyt ja heität sen ulos, jolloin sä olet muka syyllinen ja pahis.

Mutta anna palaa vaan, yhden lapsen kanssa on helpompaa kuin kahden![/QUOTE]

Just näin. Meillä samanlainen ukko ja nyt nähty että VOI mököttää vaikka vuoden! Ja siis loppuiän. Tajusin ton itekki että yrittää laittaa mut syylliseksi, eli hän olis uhri - akka lähti...minkäs sille, voivoi.
Lähtisinkin kun ei itse näe omia virheitään mutta lapsesta mä EN luovu eli ala oleen erossa aina tiettyjä aikoja EN. Mä kuolen jos pitää elää ilman lasta. Joten siksi jään vaikka p'skaan liittoon, jota en ikunaan ois uskonu, mutta näin se elämä menee. Ihmettele joskus jotain ni kohta se on sun eessä.
Mä olen myöntäny virheeni ja yrittäny korjata, toinen ei halua niitä nähdä, keksii syitä lisää ja ei missään asiassa ole mikään hänen syytään, v'ttu.
 
"a p"
Me ilmeisesti (?) sovimme, että katsoisimme tilannetta jouluun asti. Minä ajattelin lapsen kannalta tätä. Mies tosin oli niin päällespäsmärinä ja selitti, että MINUN pitää sitten yrittää muuttua, ettei hän tällaista nalkuttavaa akkaa katso. Toisaalta minä yritin sanoa, että huono oloni johtuu HÄNESTÄ, siitä etten saa koskaan mitään positiivista huomiota ja toisaalta siitä, ettei mies tee kotona sovittuja juttuja.


En tiedä itsekään missä mennään, mutta voimavarat asian selvittämiseen ovat nyt vähäiset. En nyt varsinaisesti ole taloudellisesti riippuvainen miehestä, mutta ero hankaloittaa taloudenpitoakin.
 
--------
Miehesi kuulostaa kyllä tosi lapselliselta ja itsekkäältä (jopa vähän narsistiselta). Jos miehellä on tuo asenne, että sun pitää muuttua ja sinussa on aina vikaa, niin tuskinpa hän on halukas itse korjaamaan suhdettanne ja tekemään sen eteen mitään. Hänen mielestään kun se on sinun tehtävä. Kannattaa nyt tosissaan miettiä, miten pitkään tuollaista jaksat katsella ja ehkä alkaa katsella omaa kämppää.
 
"just"
[QUOTE="a p";22363279]Me ilmeisesti (?) sovimme, että katsoisimme tilannetta jouluun asti. Minä ajattelin lapsen kannalta tätä. Mies tosin oli niin päällespäsmärinä ja selitti, että MINUN pitää sitten yrittää muuttua, ettei hän tällaista nalkuttavaa akkaa katso. Toisaalta minä yritin sanoa, että huono oloni johtuu HÄNESTÄ, siitä etten saa koskaan mitään positiivista huomiota ja toisaalta siitä, ettei mies tee kotona sovittuja juttuja.

Tää on just sama tilanne ku meillä. Syyttää MINUA kaikesta vaikka tää hirvee episodi alkoi kun minä otin puheeksi asian joka saa minun oloni huonoksi eli "syy" oli HÄNESSÄ. Nyt kaikki on kääntynyt niin että KAIKKI on minun vikaa ja SITÄ ASIAA josta aloin puhua, siitä ei puhuta...vaan kääntyy aina MINUN vikoihon.
Ihan toinen ihminen kuin jonka joskus tunsin :( ois pitäny uskoo vaistoaan ja tiettyjä "merkkejä" miten helppoo se ois erota (kun kerran ei itse tee mitään suhteen parantamiseksi) jos ei ois menty näin pitkälle - mutta siis mulle ero lapsesta on mun kuolema, en halua edes ajatella sitä asiaa.
Muutan vaikka Kiinaan mutta lasta en anna luotani pois, en edes viikonlopuiksi, eiiiiiiiiiiiiiii.
 
[QUOTE="a p";22363279]Me ilmeisesti (?) sovimme, että katsoisimme tilannetta jouluun asti. Minä ajattelin lapsen kannalta tätä. Mies tosin oli niin päällespäsmärinä ja selitti, että MINUN pitää sitten yrittää muuttua, ettei hän tällaista nalkuttavaa akkaa katso. Toisaalta minä yritin sanoa, että huono oloni johtuu HÄNESTÄ, siitä etten saa koskaan mitään positiivista huomiota ja toisaalta siitä, ettei mies tee kotona sovittuja juttuja.


En tiedä itsekään missä mennään, mutta voimavarat asian selvittämiseen ovat nyt vähäiset. En nyt varsinaisesti ole taloudellisesti riippuvainen miehestä, mutta ero hankaloittaa taloudenpitoakin.[/QUOTE]

Joulu taitaa tulla aika pian, suuria konkreettisia muutoksia voi olla vaikea saada aikaan siihen mennessä. Mutta tee selväksi miehelle että ainakin hänen on siihen mennessä päätettävä haluaako hän jatkaa parisuhdetta ja onko hän todella valmis tekemään töitä sekä sen eteen että itsensä kanssa. Voisiko mitenkään ajatella keskustelua myös jonkun ulkopuolisen läsnäollessa.
 
"a p"
Joulu ei voi näissä olosuhteissa tulla liian pian. Huono oloni on kasaantunut ja nyt voin pahoin koko ajan. Ei tätä kamelin selkää katkaissut mikään ihmeellinen juttu, mutta se riitti.

Ulkopuoliseen apuun mies ei suostu. Hän ei halua puhua asioistamme kenellekään ja suuttuisi, jos minä niin tekisin.
 
Itselleni se että mies ei haluaisi ulkopuolista apua kertoisi siitä että hän ei oikeasti halua nähdä mitään ongelmaa tai hän ei ole valmis tekemään töitä parisuhteen eteen.
Omassa parisuhteessani mykkäkolulua ei koskaan ole harrastettu. Välillä kyllä tuntuu että puhumme eriasioista ja varsinkaan mies ei halua keskittyä kuuntelemaan mitä mieltä minä olen asioista.
 

Yhteistyössä