[QUOTE="Miu";25524782]Mikä ihmeen kilpailu siitäkin on tullut, että kuka antaa lapsen kaikkein pitkään kituuttaa ennen kun vie lääkäriin?
Ja jokainen äiti kai tuntee oman lapsensa ja historian eikä välttämättä ole tutuille tai kavereillekaan tehnyt selkoa kaikesta?
Meillä on ainakin kokemus osoittanut, että jos lapsi on kipeä (enkä puhu nyt mistään nuhasta tai yskästä) vaan oikeasti kipeä ja kuumeinen, niin korvat on tulehtuneet. Ja meillä ei yksikään korvatulehdus ole itsestään parantunut, eikä edes antibioteilla sen puoleen... Vaan putkitukseen on aina johtanut, ennemmin tai myöhemmin.
Ja yksityisellä käydään ja vakuutus kun sen maksaa, niin en koe että minun pitäisi turhaan lasta kiduttaa ja eikä ole kyllä kertaakaan tullut "turhaan" käytyä, oma aavistus on aina osoittautunut oikeaksi.
Itse olen aina, niin lapsena kun nyt aikuisena, ollut sellainen, että kuume ei hevillä nouse. Eli oli tauti minkälainen tahansa, niin kuumetta ei tule. Sen harvan kerran kun kuume sitten nousee, niin sitten on jo kiire, koska se on jo merkki siitä että jotain on oikeasti pielessä. Ja kuumetta ei tarvi olla kun 38 niin on taju pois... Eli jokainen äiti kun tuntee oman lapsensa paremmin kun naapurin akka, niin ei kannata niin kovin ärhäkästi olla arvostelemassa, jos ei tiedä ihan varmasti taustaa...[/QUOTE]
No ehkä tässä nyt ei mikään kilpailu tainnut olla kyseessä, vaan ymmärsin niin, että miksi lapsi viedään HETI lääkärille kun kuume nousee, jos vointi on muuten ok. Ja kyseessä on perusterve muksu.
Mutta minun puolesta kukanenkin saa käyttää muksuaan lääkärissä vaikka päivittäin...