Onko teillä ollut kotona apuna Kodinhoitajaa?

vai mikä nimike niillä nykyään on..
Mua on kannustettu neuvolassa useasti ottamaan, sillä mulla on rankkaa tämä arjen pyöritys 4kk, 5v ja 4v lasten kanssa.. ja kun kärsin masennuksesta, sekin uuvuttaa :|
En ole vielä soittanut ja pyytänyt mutta nyt aloin ihan tosissaan miettimään asiaa, kun olen niin lopussa. Koko perheessä huomaa, kun minä voin huonosti :( Enkä halua että meidän perhe voi huonosti!! :'( :heart:
Laittakaa kokemuksianne Kodinhoitajista, onko ollut apua jne.

Olen itse kodinhoitaja. Teen lapsiperhe työtä. Todella voin sanoa, että perheet saavat hyvää apua. Tai on toki niitäkin, jotka eivät koe hyödyksi ja lopettavat avun. Me hoidamme lapsia, lähdemme yleensä ulos heidän kanssaan. Äiti voi sillä välin siivoilla ym tai mieluummin toki levätä. Jossain paikkakunnilla kodinhoitajatkin siivoavat ja tekee ruokaa, mutta toisilla paikkakunnilla hoidetaan vain ja ainoastaan lapsia. KANNATAN!
Olen itse myös harkinnut välillä kodinhoitajaa, mutten vielä koe sitä tarpeelliseksi. Itselläni ollut vakava masennus ennen raskautta. Lopetin lääkkeet raskaaksi tultuani. Välillä tuntuu, ettei se masennus ikinä ole ohi mennytkään. Mutta näin sitä vaan pärjää. Minulla on siskoni, jolla poika on hoidossa useasti ja sen takia en koe tarvitsevani kodinhoitajaa tänne.

JAKSAMISIA :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja E-07:
Olen itse kodinhoitaja. Teen lapsiperhe työtä. Todella voin sanoa, että perheet saavat hyvää apua. Tai on toki niitäkin, jotka eivät koe hyödyksi ja lopettavat avun. Me hoidamme lapsia, lähdemme yleensä ulos heidän kanssaan. Äiti voi sillä välin siivoilla ym tai mieluummin toki levätä. Jossain paikkakunnilla kodinhoitajatkin siivoavat ja tekee ruokaa, mutta toisilla paikkakunnilla hoidetaan vain ja ainoastaan lapsia. KANNATAN!
Olen itse myös harkinnut välillä kodinhoitajaa, mutten vielä koe sitä tarpeelliseksi. Itselläni ollut vakava masennus ennen raskautta. Lopetin lääkkeet raskaaksi tultuani. Välillä tuntuu, ettei se masennus ikinä ole ohi mennytkään. Mutta näin sitä vaan pärjää. Minulla on siskoni, jolla poika on hoidossa useasti ja sen takia en koe tarvitsevani kodinhoitajaa tänne.

JAKSAMISIA :heart:
kiitos sulle! :flower: =)
Kyllä minä taidan nyt soitella sitten =)

Ota ihmeessä kaikki tarjottu apu vastaan, vaikka se aluksi tuntuisi oudolta eikä ylpeys antaisi millään periksi. Perheen parasta pitää ajatella! Mulla oli rankkaa kun toinen lapsemme syntyi ja neuvolasta kysyttiin haluaisinko hoitoapua heiltä. Kieltäydyin, koska halusin pärjätä itse. Olin ihan loppu ja lapsethan siinä kärsi. Jälkeeen päin mietin, että miksi en ottanut apua vastaan kun sitä tarjottiin. Ylpeys, mitähän muut ajattelee, eihän meidän perhe, pärjäähän muutkin... Syitä, tosin täysin naurettavia, kieltäytyä avusta löytyi paljon. Olisimme varmasti kaikki voineet paremmin, jos olisin antanut periksi ja ottanut avun vastaan. Nyt voin paremmin ja seuraavalla kerralla muistan tämän kokemuksen!

Ei muuta kuin voimia :hug:

itsellä ei ole ollut kodinhoitajaa, mutta olen työssäni heitä "välittänyt". eli täälläpäin kodinhoitajan saa kun soittaa sossuun ja sieltä sitten tulee sosiaalitt. juttelemaan ja/tai puhuu neuvolan väen kanssa ja yleensä sitten se kodinhoitaja myönnetään.
isommissa kaupungeissa ei mene varmaankaan näin vaikeesti...
Jaksamisia sulle!

meillä oli kerran kodinhoitaja kun mulla oli ääkäri ihan aamusta, soitin n viikkoa ennen kotihoidonvastaavalle ja vastaava ilmotti muutaman päivää ennen että hoitaja järjestyy. pojat oli sillon n 6kk ja 1v6kk, olis ollu hankala lähtee niitten kans 20km päähän lääkäriin ja vielä ihan aamusta. hoitaja oli meillä n 2h ja 15e lasku tuli.ei paha.neuvolas sanoi ku kerroin tästä, niin sano et hyvä ku auttaa lapsiperheitä ku täälä suunnalla on aika kehnosti autettu laspsiperheitä.

Yhteistyössä