Onko teillä mies ollut aina mukana neuvolassa ja ultrissa?

  • Viestiketjun aloittaja hupsua
  • Ensimmäinen viesti
hupsua
Meillä mies on ja aina kun uutta aikaa annetaan, niin otetaan sellainen mihin mies pääsee mukaan :D Tuntuu, että on enemmän raskaana kun minä ja kävi muuten yksin synnytysvalmennuksessa(minä en tahtonut mennä ).
 
Ei oo kertaakaan ollu neuvolassa mukana, eikä ultrissa. Eikä meinannu ehtiny kakkosen synnytykseenkään. Ei oo kyllä koskaan tullu mieleen kysyäkkään mukaan neuvolaan kun sillä on sellanen työ ettei ehkä pääsiskään... :whistle:
 
Lissu
Esikoisen kanssa tuli kun aikatauluihin sopi, samoin kuopuksen. Kuopuksesta oli yhdessä ultrassa, ja yhdessä neuvolassa. Esikoisesta kahdessa ultrassa ( tehtiin 4), ja muutamassa neuvolassa.

En pitänyt mitenkään tärkeänä, eikä mieskään. Lasten synnyttyä on kyllä ollut täysillä mukana. Neuvoloissa mukana tai yksin jos mulla ollut töitä tai sopinut töiden kannalta.
 
vieras
ultrisissa 90%sesti mukana, neuvolassa muutamia kertoja esikoisen aikaan, kuopuksen aikana ei tainnu käydä kertaakaan...
Ihan mielelläni minä(kotona olija) otin niitä päiväaikoja ja säästin iltapäivät ja aikaset aamut työssäkäyville odottajille!
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Ville ja Valtteri:
Molempien kaikissa ultrissa on ollut mukana. Esikoisen neuvolassa oli joskus mukana, mutta kuopuksen ei muistaakseni ollut. Neuvolassa on ihan kiva käydä yksin. Ultrissa sit mies toki mukana. :heart:
oon täysin samaa mieltä.
 
vieras
Molemmissa ultrissa, ei kertaakaan äitiysneuvolassa, usein lastenneuvolassa. Minä en oikeastaan halunnut miestä ä-neuvolaan. Kun minusta se oli kuitenkin niin pitkälle sitä äidin terveyttä. Koko ajan on lapsen hoidossa täysillä mukana. Oikein läheinen suhde on isillä ja lapsella :)
 
No ei tod.
Neuvolakäynnit oli mun ja terkkarin kahdenkeskistä keskustelua, en halunnut miestä sinne, eikä hänkään varmaan olisi sinne halunnut. En kokenut mitenkään tarpeellisena sitä, että mies silittää poskeani kun mun verenpainetta mitataan ja sf-mittaa otetaan :D. Olisi sen takia pois koulusta ja töistä...juu ei.

Esikoista odottaessa mies oli ultrissa mukana, paitsi synnytystapa-arviossa. Kuopusta odottaessa ei ollut ultrissa: rakenneultraan oli tulossa, mutta jäi kotiin hoitamaan kuumeista esikoista.

Molempien synnytyksissä oli mukana.

Perhevalmennuksessa ei ollut, oli töissä keskiviikko-illat jolloin valmennus oli, ja osasi silloin suomea niin vähän ettei olisi siitä yhtikäs mitään hyötynytkään. En muuten hyötynyt minäkään, mitään uutta en siellä oppinut, vaikkakin se oli ihan hauskaa ajankulua.

Synnytyssairaalan tutustumiskäynnillä mies oli mukana.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Ville ja Valtteri:
Molempien kaikissa ultrissa on ollut mukana. Esikoisen neuvolassa oli joskus mukana, mutta kuopuksen ei muistaakseni ollut. Neuvolassa on ihan kiva käydä yksin. Ultrissa sit mies toki mukana. :heart:
oon täysin samaa mieltä.
Meillä taas mies tahtoo olla mukana siksi, että onhan lapsi hänenkin ja häntä kiinnostaa olla kovasti mukana. Eikä minua haittaa hänen mukana olo mitenkään ja on erittäin kivaa kun on tukena.
 
Ei ole ollut. Esikoisen aikana oli rakenneultrassa, muualla ei tainnu olla. Paitsi sitte kun th. tuli vauvaa kotiin katsomaan, sekä vauvan ekalla neuvolakäynnillä myös.

Kuopuksen aikana oli rakenneultrassa, sekä sitten yhdessä ylimääräisessä ultrassa ihan loppuraskaudesta kun kaatusin ja käytiin sydän- ja supistuskäyrällä ja ultrattiin.
 
ap
Ja mies joka kerta myös mukana lapsen synnyttyä neuvolassa. Ja hänen työ on sellaista, että pystyy kyllä järjestämään aikaa aina näille ja vaikka tekee usein pitkiä päiviä jne.
 
vieras
Ultrassa on ollut aina ja synnytyksissä joka kerta tietysti, ei olisi jäänyt pois millään, esikoisen synnytysvalmennuksessa ja jonkun kerran tavallisilla neuvolakäynneillä esikoisen aikaan, ei enää nuorempien.
 
Kyllä tietysti. Se raskausaika oli meille ihan yhtä uutta ja ihmeellistä yhteistä asiaa. Mies tuli sinne kuulemaan miten raskaus edistyy ja lapsi kasvaa. Kuuntelemaan sydänääniä. Myös miehen verenpaine, veriarvot ja painoa on seurattu. Kuulemma miehet tuppaavat lihomaan turhaa äidin rinnalla. Ei se siellä ollut minun kättäni pitämässä...

Meidän kunnassa tarjotaan myös omat neuvola-ajat miehille!
 
vieras
Ekalla neuvolakäynnillä, ekalla lääkärineuvolakäynnillä (sydänäänten takia) ja normiultrissa ja valmennuksissa ja synnytyssairaalaan tutustumassa. Hyvä systeemi meille. Oli aika turhautunut ja pitkästynyt neuvolassa, joten mitä sitä sinne raahaamaan...
 
juups
Ei ole ollut kertaakaan neuvolassa mukana (paitsi sitten esikoisen synnytysvalmennuksessa). Meillä siis kolme lasta. Kalenteriinsa on kuitenkin aina mun neuvola-ajat merkannut ja soitellut sitten heti käynnin jälkeen töistä, että mitä siellä sanottiin jne. Muutamissa ultrissa on ollut mukana, ei kaikissa.

Kotioloissa se onkin sitten aina raskausaikoina höösännyt rasittavuuteen asti; mitään en olisi saanut nostaa, itse asiassa sen mielestä mun varmaan olisi pitänyt vaan maata sängyssä ellun kanana ne 10kk...:D
 

Yhteistyössä