onko teillä laiska kokki-päiviä ja mitä sillon on yleensä tarjolla?

vieras
laiska päivä ku ottaa pakkasesta valmiiksi tehdyn kastikkeen tai muun ja keittää potut tai makaroonit, nuudelit riisit. sitten kanaa laittaa riisipedillä uuniin tulee ihan itteään tai kalaa. sitten yks helppo on lasagnette, omatekoinen. ranskikset ja nuggetit.
 
Miili
En jaksanu lukea koko ketjua, mut kertokaa mullekin mikä sit on oikeeta ruokaa? Jos ei kanasuikaleet tai makaroniruuat? Mä oon just ruvennu tekemään enemmän makaroniruokia, kun tällä palstalla oli ketju jossa melkein kaikki oli sitä mieltä et peruna on ihan turha ruoka mut makaroni on terveellistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
En jaksanu lukea koko ketjua, mut kertokaa mullekin mikä sit on oikeeta ruokaa? Jos ei kanasuikaleet tai makaroniruuat? Mä oon just ruvennu tekemään enemmän makaroniruokia, kun tällä palstalla oli ketju jossa melkein kaikki oli sitä mieltä et peruna on ihan turha ruoka mut makaroni on terveellistä.
No mulle tommonen laiskan ruoka on just sitä et noppaan pilkotaan hk:n sinisestä pätkä makkaraa ja heitetään pannulle ja makaroonit kiehumaan :D Ja sitten "oikee" ruoka on semmosta joka oikeesti valmistetaan, kuoritaan porkkanoita ja paistellaan ja haudutellaan ja maustetaan oikeen olan takaa ja siis silleen että sen joutuu oikeesti tekemään :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
No mulle tommonen laiskan ruoka on just sitä et noppaan pilkotaan hk:n sinisestä pätkä makkaraa ja heitetään pannulle ja makaroonit kiehumaan :D Ja sitten "oikee" ruoka on semmosta joka oikeesti valmistetaan, kuoritaan porkkanoita ja paistellaan ja haudutellaan ja maustetaan oikeen olan takaa ja siis silleen että sen joutuu oikeesti tekemään :)
Ok, siis kalasoppa, lohesta, vois olla ihan okee ruoka. Sitä meillä syötiin tänään. Tai karjalanpaisti, tai lihakastike ... Kyllä meilläkin sit joskus on oikeetakin ruokaa, huh, helpotti :D .
 
;)
Meillä laiskana päivänä yleensä pastaa + broilerikastiketta/wokkia, jos vain löytyy broilersuikaleita jääkaapista. Tai sitten ranskikset+nakkeja/kalapuikot, tölkkihernekeittoa, pakastepizzaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
En jaksanu lukea koko ketjua, mut kertokaa mullekin mikä sit on oikeeta ruokaa? Jos ei kanasuikaleet tai makaroniruuat? Mä oon just ruvennu tekemään enemmän makaroniruokia, kun tällä palstalla oli ketju jossa melkein kaikki oli sitä mieltä et peruna on ihan turha ruoka mut makaroni on terveellistä.
No kyllähän noista em. ruuista "oikeaa" ruokaa on tuo broilerikastike pastalla, mutta jos pitää valita perunan ja pastan välillä, niin kyllä potut meillä voiton vie. Nuorempana söin aina paljon makaronia (köyhänä opiskelijana), joten olen vähän jo kyllästynytkin pastaan. Perunasta sen sijaan saa loihdittua ihanan maistuvaa; muussia, (valkosipuli)kermaperunoita uuniin, lohko/uuniperunoita, paistettuja perunoita, kokoperunaa hyvällä kastikkeella...avot on hyvää!!! Kyllähän pastastakin maistuvaa saa hyvällä kastikkeella, mutta ilman ei maistu millekään, sen sijaan perunassa aromit kohdallaan ilman lisukkeitakin.

 
;)
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
No mulle tommonen laiskan ruoka on just sitä et noppaan pilkotaan hk:n sinisestä pätkä makkaraa ja heitetään pannulle ja makaroonit kiehumaan :D Ja sitten "oikee" ruoka on semmosta joka oikeesti valmistetaan, kuoritaan porkkanoita ja paistellaan ja haudutellaan ja maustetaan oikeen olan takaa ja siis silleen että sen joutuu oikeesti tekemään :)
Samaa mieltä.

 

Yhteistyössä