onko teillä kyläilyajat ja -rajoitukset?

tuosta jostain toisesta ketjusta tuli mieleen kun joku ihmetteli että lapsella ollut kaveri JO kolme tuntia kylässä ja joku siihen ehdotti että aseta rajaksi vaikka 2h.

Mites sitten, jos teillä on vieraita/lasten kavereita kylässä ruoka-aikaan, tarjoatteko ruokaa?

Meillä ei tuntirajoituksia tunneta, eikä ole väliä mihin aikaan päivästä tulee mikäli ei meillä itsellä ole menoja.

Ja aina löytyy ruokaa kaikille nälkäisille.
 
arkena meillä saa olla naapurin tenavat klo 18 asti ja pe-su on sitten eriasia kun ei poika mee eskariin aikaiseen, ja jos sattuu ruoka-aika niin kyllä mie oon tarjonnu..
 
x
En tarjoa ruokaa, ellei lapsen vanhempien kanssa ole erityisesti näin sovittu. Syököön kotonaan. En minäkään halua että mun lastani ruokitaan vieraissa, ja samaan aikaan mä odottelen kotona valmiin ruuan kanssa.
 
Ei meillä rajoituksia kuin että n.19.30 lähtö kotiin viimeistään.Se kun suurimmalla osalla klo 20.00 oltava kotona.
Syötävää löytyy,mutten joka päivä samaa kaveria ruoki.Siis jos nyt joka päivä tuossa sama kaveri olisi.
Täällä naapurustossa kyllä pääsääntöisesti lapset syö kotonaan,tottahan välillä jotain naapurissakin.
 
vieras
pari tuntia riittää eikä joka päivä. en jaksa samoja naamoja joka päivä nurkissa koska olen itse erakko ja tykkään rauhasta. muutaman kerran viikossa voi pariksi tunniksi tulla.
 
leijona80
viikolla 20.00 mennessä on kavereiden lähdettävä ja saa tulla mihin aikaan tahansa,ei rajoituksia.ruokaa tarjoan niille kavereillle jotka asuvat kauempana eivätkä voi pelkän ruuan takia lähtee kotona käymään.ihan seinänaapuri kaverit syö kotonaan.
 
vieras
Tilanteen mukaan saa olla kylässä, vaikka koko päivän jos sujuu ongelmitta. =) Eli ei rajoituksia, jos kotosalla ollaan.

Ruokaa tarjotaan, tosin laitan lapsen yleensä soittamaan kotiin että saako heidän puolesta syödä. Noloa, jos oon tarjonnut ruokaa ja lapsi soitetaan kotiin syömään, tai ovat lähdössä esim ravintolaan.
 
niin tosiaan... mähän unohdan että itse asutaan pikkupaikkakunnalla jossa emme asu vieri vieressä kavereiden kanssa.

Ja meillä usein kyllä kyläilee sitte lapset ja heidän vanhempansa, tai äiti yleensä. Harvemmin kukaan lapsi yksikseen tulee.
 
äiti neljälle
Siinähän tää nykypäivän ongelma onkin, kun aikuiset eivät enää kykene avaamaan kotinsa ovea edes lapsille. Jokainen arvostaa liikaa sitä omaa yksityisyyttään ja omaa rauhaansa, etteivät enää edes lapset pääse kyläilemään ja kun pienestä asti opitaan
ettei KAVERIT OLE TERVETULLEITA OMAAN KOTIIN, ALKAA SE KYLÄILY KYLÄLLÄ, ULKONA ja taas ihmetellään kun ei oma lapsi pysy kotona ja vanhemmat eivät tiedä missä se lapsi luuraa ja mitä se tekee...
Itse sallin lasten tulla myös meille leikkimään ja olihan se alkuun opettelua
 
no, meille saa tulla esikoisen kaverit tulla, kun läksyt on tehty ja välipala syöty, keskimmäisen kaverit saa tulla aikaisemminkin. joskus tarjotaan välipalaa/ruokaa kavereille, mutta yleensä ei. kotirauha alkaa klo 19, joskus esim. lomalla tai viikonloppuna voidaan pikkuisen venyttää. tykkään, kun lapsilla on kavereita ja hyvät leikit! jos meno menee liian rajuksi tai muuten ei just jaksa kuunnella pölinää, niin laitan porukan pihalle tai kavereille välillä leikkimään =)
 

Yhteistyössä