Onko teillä flunssa kestänyt koskaan 5 viikkoa?

  • Viestiketjun aloittaja up
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kerran kesti 7 viikkoa ja olin jo aivan lopussa. Parani vasta kun hain antibioottikuurin. Toisella kertaa sairastin 5 viikkoa, kunnes sain tarpeeksi ja hain antibiootit hiukan vastentahtoiselta lääkäriltä. Hometalossa olin töissä, joka uskoakseni vaikutti flunssan pitkittymiseen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mustikka:
Eiks aina sanota, ettei virustautiin anneta antibioottia kun siihen se ei tehoa?
Jos kestää viikko/kuukausikaupalla, niin todennäköisesti ei ole kyse enää viruksista vaan bakteereista. On toki voinut alkaa virustautina mutta aikaa myöten muuttunut.
 
Parantunut
Mulla oli kuumeeton, yskätön ja nuhaton flunssa, joka kesti viisi viikkoa. Ainoa v-mäinen oire oli se, että pystyasennossa alkoi oksettamaan, mutta oksennus ei tullut. Oli oli totaalisen voimaton.

Yöunien jälkeen pystyi olemaan 2 tuntia ylhäällä ennen kuin paskaolo iski. Lyhyiden unien jälkeen 30 minuuttia. Veto oli täysin pois, kotona makasin lattialla ja pikkumuksi kiipeili myn yli ja ihmetteli.
Arvatkaapa oliko rankkaa olla töissä, koska en saanut saikkulappua joka käynnillä!!!!!
 
Yskä on ollu nyt vaivaset 3 kk. Yhden antibioottikuurin oon syöny, ja se tuntui auttavankin, mutta nyt se hiipii uudelleen jossain vaiheessa olin varma, et se on hinkuyskä, mut nyt se on lauhtunu semmoseksi kuivaksi köhäksi ja vaivaa enimmäkseen vaan vasemmalla kyljellä, joten oisko sit kuitenkin jotain ihan muuta kun normaaleja flunssaa???Lääkäri totes vaan että nyt on liikkeellä semmosta kun kestää pitkään.
 

Yhteistyössä