Onko teillä aina kaljaa? Kuinka usein sitä ostat?

Eilen lähdin iltasella puol 9 aikaan kauppaan ja ostin ruokaa..väkeä on reilusti kassalla. Katselin kun ihmiset laittoivat ostoksiaan liukuhihnalle. Jokaikisella oli joko sixpäkki tai mäyris...

Olen kai kummajainen kun
ei ööliä juoda.

Ihan havahduin miettimään...Kuuluuko kalja peruselintarvikkeisiin ?
Mitä silläkin rahalla sais kun sen jättää ostamatta?!

Suomalaiset on juoppoja :eek:

vieras
Talvella ostan sixpäkin noin kerran kuussa (mies juo yhden tai kaks saunaolutta per viikko), kesällä ostan mäyriksen noin kerran kuussa (joskus kaks ), kun kesällä meillä on usein mökillä vieraita :)
Mä en juo olutta ollenkaan

vieras
No meillä ei kumpikaan kaljaa juo, koska se on todella pahaa. Joskus siideriä ostetaan ja juodaan saunan jälkeen 1 pullo. Mutta jos loppu siideri, niin ei mitään pakottavaa tarvetta ostaa uutta. Monesti jää kaupan hyllyyn

Miä
Ei meillä aina ole mutta usein. Nyt on 4 pulloa jääkaapissa ja mäyris lämpimänä odottelee toisessa kaapissa. Eihän se tarkota että jos sitä on kotona niin se on heti juotava pois :D Tosin juoppo mä saatan kyllä olla :whistle:

elokuussa ostettiin laivalta 24 pack, juotettiin keväällä kavereille, kun alkoivat mennä vanhaks. helmikuussa ostettiin myös laivalta päkki, avaamaton on vieläkin. myös miehen joululahjaksi saama pullo on yhä korkkaamatta ja edellisjoulunen pullo "keskeneräinen", anoppi on sitä käyttänyt yskänlääkkeenä.

Alkuperäinen kirjoittaja ruttulantäti:
On meillä aina. Ostin mäyriksen muuttobisseksi helmikuun puolivälissä kun tähän muutettiin. Nyt ehkä puolet juotu, menee elokuussa vanhaksi. Saapa nähä miten käy :D
No joo, jos taloudessa on yksi lähes absolutisti ja toinen paksuämmä/imettäjä :D

Aiheeseen:
On meillä yleensä. Jos ei bisseä, niin siideriä tai viiniä on ainakin.
Mutta en mä meitä kyllä kovin juopoiksi laske silti.

Niitä juodaan saunan jälkeen yksi tai kaksi, viiniä ruuan kanssa tai illalla telkkaria katsellessa lasillinen.
Vois kai sen rahan muuhunkin pistää, mutta yhtä turhaan se varmaan menis silti.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja homsantuusa:
Eilen lähdin iltasella puol 9 aikaan kauppaan ja ostin ruokaa..väkeä on reilusti kassalla. Katselin kun ihmiset laittoivat ostoksiaan liukuhihnalle. Jokaikisella oli joko sixpäkki tai mäyris...
Mulla ei ollu...me kun ei ööliä juoda.

voi jos sä et pysty ostamaan olutta kaappiin, koska se pitää heti kiskaista pois. Joten eiköhän jokainen itse tiedä omista juomisistaan tarviiko sitä päivitellä keskustelupalstalla. Jotkut saattaa tosiaan ostaa siksarin ja juoda siitä yhden oluen ja muut sitten joskus. Mutta tuota pointtia sä et tunnu ymmärtävän, joten selitetään se sulle sitten kun olet hetken miettinyt noita sun juttujasi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

voi jos sä et pysty ostamaan olutta kaappiin, koska se pitää heti kiskaista pois. Joten eiköhän jokainen itse tiedä omista juomisistaan tarviiko sitä päivitellä keskustelupalstalla. Jotkut saattaa tosiaan ostaa siksarin ja juoda siitä yhden oluen ja muut sitten joskus. Mutta tuota pointtia sä et tunnu ymmärtävän, joten selitetään se sulle sitten kun olet hetken miettinyt noita sun juttujasi
Oho taisimpa osua liian henkilökohtaisuuksin kohdallasi..anteeksi.
:LOL: :LOL: :LOL:

Finttu
Kyllä meillä on aina kellarissa olutta ja viiniä. Myös baarikaapissa on aina kirkasta ja liköörejä, yleensä myös konjakkia tai brandyä.
Mutta ei meillä joka päivä juoda alkoholia.

äitiii..
Ei ole.. jouluna ja juhannuksena sekä joskus (3krt vuodessa?) jos tulee sauna/yö vieraita joiden tiedetään saunakaljasta pitävän ostetaan sixpäkki .
Minulle ei maistu, mieheni juo joskus harvoin.
Viiniä ostetaan joskus harvoin .. jouluna tai taas jos tulee ruokavieraita..

se vieras

on kumminkin todella yksinkertaista tehdä yhde kauppa reissun takia päätelmä, että suomalaiset on juoppoja. Kannataisi käväistä saksassa ta irlannissa tai englannissa. Meno ei ole näissä maissa sen hienonpaa kuin suomessakaan. Briteissä nämä humalaiset naikkoset ovat kova äänisiä lehmiä jotka ei omaa minkäälaisia käytöstapoja. Näinhän se taitaa olla myös suomalaisilla rouvilla. Suomi naikkonen on humalassa mitä karsein kana.

Ei ole aina, mutta PITÄISI OLLA. Jos sitä pitää erikseen mielihalun tullen kaupasta kiikuttaa, siitä menee hohto..
Joskus siideriä jääkaapista löytyy kyllä, kaljaa vähän vähemmän.. Pitää pistää tästälähin "kauppalappuun" aina kaljaa!! :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja se vieras:

on kumminkin todella yksinkertaista tehdä yhde kauppa reissun takia päätelmä, että suomalaiset on juoppoja. Kannataisi käväistä saksassa ta irlannissa tai englannissa. Meno ei ole näissä maissa sen hienonpaa kuin suomessakaan. Briteissä nämä humalaiset naikkoset ovat kova äänisiä lehmiä jotka ei omaa minkäälaisia käytöstapoja. Näinhän se taitaa olla myös suomalaisilla rouvilla. Suomi naikkonen on humalassa mitä karsein kana.
:LOL: :LOL: :LOL: niinpä niin..

meillä
Me ei osteta kaljaa suunnilleen ikinä. Ja sikspäkkiä ei varmaan kumpikaan olla edes koskaan ostettu. :D Meillä ei pahemmin juoda, vaikka ei me nyt mitään absolutistejakaan olla. Joskus aniharvoin ostetaan saunakalja (heh, sekin usein puoliksi..) tai joihinkin juhliin jotkut hienommat oluet. Mut siinäpä se. Kaapissa on kyllä aina viinipullo tai pari, mut ei niitäkään usein availla...

Yhteistyössä