Onko teillä / teidän tutuilla ollu luteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
Missäpäin suomea?

Jatkuvasti ku törmää tuholaistorjujien lausuntoihin siitä että luteita on paljon. Ja tää on mulle kauhee pelko että ne hyökkää....

Meillä ei oo ollu enkä tunne ketään jolla ois nykypäivänä ollu.

Mutta mun äidin lapsuudenkodissa on ollut. Ne asu sillon vielä saunatuvassa ku varsinainen talo oli vasta rakenteilla. Mumma oli jostain hakenu käytetyn sohvan ja sen mukana luteet. Monella tapaa olivat yrittäneet myrkyttää mutta aina niitä oli jääny. Sit siinä vaihees ku olivat muttaneet siihen taloon niin olivat saaneet luteet jotenki tuhottua.

Ei ole ollut ja jotenkin kammottaa koko ajatus niistä. Jos ostan jotain käytettynä, esim. lastenvaatteita, pistän vaatteet pakastimeen tai saunotan kunnolla. Sama juttu jos reissussa ollaan oltu, en tuo matkalaukkuja sisälle ennen kuin on mahdollista tehdä tuo saunotus. Kuulostaa varmaan hysteeriseltä, mutta kun tietää kuinka vaikeaa ja kallista niistä on päästä eroon...

Ei ole onneksi ollut, ja toivottavasti ei tulekaan. En myöskään tiedä, että kellään tutulla olisi ollut.

Käytettynä en uskalla ostaa huonekaluja. Vaatteita uskallan, mutta ne menee ensin pakastimeen ja sitten kuudenkympin pesuun.

Kammottaa kyllä ajatus lutikkaongelmasta :( Ja kalliiksikin tulisi!

Ei. Parhaiten estaa niiden leviamisen, kun teeskentelee aina asuvansa saastuneessa hotellissa ym. ja toimii sen mukaan. Pikku jalat vilistavat ripeasti tavaroihisi..

En ole kuullut kenelläkään tutuistani tuota ongelmaa - vielä -olevan. Ja toivottavasti ei tulekaan, sillä on se vaan kamala rulijanssi.

Lapsuuden kodissani oli tuo riesa, kerrostalossa asuttiin ja naapurista kivasti levisi koko hemmetin rappuun. Ja hyvin tuoreessa muistikuvassa on se hurja siivoaminen ja myrkkyjen käyttö ja huushollista evakossa oleminen ja...huh huh!

Kaiken maailman öttiäisiä sitä pitää ollakin! Kyllä mulle jo pelkät itikat ja ampparit riittää riesaksi ja varotoimenpiteiksi asti.

Yhteistyössä