Onko teillä tällaisia ystäviä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hohhoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hohhoi

Vieras
Että pistää ärsyttämään, tai oikeastaan jo naurattaa tää touhu...

Ostatte jotain, tai teette elämässä jotain niin ystävät tekee papukaijoina perässä... Toisaalta huvittaa, kun on niin näkyvää matkimista, mutta toisaalta ärsyttää kun aina tulevat ja tekevät saman perässä.. Ja tätä jatkunu jo vuosia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millaisia asioita ne tekee perässä?

saadaan vauva, hekin kohta saavat. Ostetaan mökki, hekin ostavat. otetaan kissa, hekin ottavat kissan. ostetaan auto, he osatavat samanlaisen. teen erikoiset verhot, heillä kohta samanlaiset...jne.. Tuntuu että ihan sama mitä teet niin siellä kohta perässä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

saadaan vauva, hekin kohta saavat. Ostetaan mökki, hekin ostavat. otetaan kissa, hekin ottavat kissan. ostetaan auto, he osatavat samanlaisen. teen erikoiset verhot, heillä kohta samanlaiset...jne.. Tuntuu että ihan sama mitä teet niin siellä kohta perässä.

Kerro sille mimmille "salaisuutena" että sulla on toinen mies. Kato hyppääkö se jonkun muun kuin omansa punkkaan.
Tietysti kerrot sun miehelle ensin asiasta.

Okei. Samanikäiset ihmiset usein lisääntyvät samoihin aikoihin, joten sitä en pidä ihmeellisenä. Kesämökin ostokaan ei kuulosta hälyttävältä.
Tuo että ostetaan samanlainen auto - hm, no okei, se on ehkä vähän outoa, mutta ei sitten jos tarkoitetaan sitä tasolla että kumpikin osti farmarin. Tehdään samanlaiset verhot: se on jo vähän oudompi juttu.

Mä en oo kyllä koskaan hiffannut, mitä pahaa on "matkimisessa"- en teininä enkä edelleenkään.

Jos mä teen tai löydän jotain kivaa, mistä joku muu tykkää ja päättää hankkia itselleenkin, niin miksei?
Olen ihan hyvilläni jos joku pitää jotakin ostostani tai vaatettani niin onnistuneena, että haluaa itselleenkin.

Samoin itse voin saada kimmokkeen jonkun toisen ideasta, eikä siinä musta ole mitään outoa.
Myönnettäköön, että on olemassa henkilöitä jotka selvästi haluavat vain panna aina paremmaksi kuin toiset ja olla aina vähän hienompia ja parempia, mutta ne persoonat kyllä paistavat kuin naantalin aurinko ilman "matkimistakin".

Okei. Samanikäiset ihmiset usein lisääntyvät samoihin aikoihin, joten sitä en pidä ihmeellisenä. Kesämökin ostokaan ei kuulosta hälyttävältä.
Tuo että ostetaan samanlainen auto - hm, no okei, se on ehkä vähän outoa, mutta ei sitten jos tarkoitetaan sitä tasolla että kumpikin osti farmarin. Tehdään samanlaiset verhot: se on jo vähän oudompi juttu.

Ihan samanlainen auto tuli. Jopa väriltään. Malli, merkki, vuosimalli jne..
Ja tuo mökki oli niin huvittava, kun ostettiin niin sieltä vaan selitettiin, että ei he kyllä vaan ikinä vois ostaa mökkiä. Kun ei me kummatkaan viihdytä mökillä...juupajuu, meni noin 6kk kunnes heilläkin oli mökki.

on joo ollut. emme ole enää tekemisissä. kaveri muutti sistustuksensa hyvin samantyyliseksi kuin meillä, osti lasit, aterimet jne kaikki samanlaiset. muutti samanlaiseen asuntoon kuin me ja lisäksi kävi meillä jatkuvasti jollain asialla kun tiesi etten ollut kotona. mun mies ei voinut sietää koko tyyppiä ja kuten arvelinkin, toi kaveri yritti iskeä mun miestä.

No meilläki on kyllä mun lapsuudenystävän kanssa vähän saman kuuloinen tilanne. Mä sain ensin alkuvuodesta vauvan, se sai loppuvuodesta. Se osti auton, nyt meilllä on saman merkkinen ja värinen (tosin vuosimalli on eri ja meillä on myös toinen erivärinen saman merkkinen auto).
Mut en mä koe tuota matkimisena kumpaankaan suuntaan, ja onmun mielestä kivaa, kun meillä on lapset pienellä ikäerolla.

Yhteistyössä