Onko teillä siivouspäivää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
ap. miksi et voi vauvan kanssa imuroida?

koska vauva huutaa jos en ole joka sekunti sen vieressä.

Vauva kantoreppuun (vai mikä sen oikea nimitys taas oli) rinnalle ja eiku siivoomaan. niin minä siivosin ku meidän ipana oli pieni ja siivoan varmaan tulevaisuudessakin ku tämä toinen ipana syntyy.

toiset vauvat vaatii tosiaan enemmän sitä huomiota, mutta ne voi koittaa vaivihkaa opettaa siihen, että joo: nyt äiti imuroi esim 10 minsaa ja vauva on yksin. se ei kuole vaikka itkiski alkuun yksinoloaan. ei vauvaperheessä pysty mitään 8 tunnin siivoussessiota pitämään. siivous on semmosta pätkä silloin, toinen tällön touhua ja meillä jos on 5 minsaa ettei lelut oo levällään, ni jee. sun pitää totutella nyt uuteen elämäntapaan ja lapsiperheen kodin ei tartte olla avotakasta.

toiset vauvat vaatii tosiaan enemmän sitä huomiota, mutta ne voi koittaa vaivihkaa opettaa siihen, että joo: nyt äiti imuroi esim 10 minsaa ja vauva on yksin. se ei kuole vaikka itkiski alkuun yksinoloaan. ei vauvaperheessä pysty mitään 8 tunnin siivoussessiota pitämään. siivous on semmosta pätkä silloin, toinen tällön touhua ja meillä jos on 5 minsaa ettei lelut oo levällään, ni jee. sun pitää totutella nyt uuteen elämäntapaan ja lapsiperheen kodin ei tartte olla avotakasta.

:D Mua aina naurattaa sisustuslehdissä, kun niissä on kuvasto sopivassa kulmassa sohvapöytään nähden ja peitto valuu puoliksi sohvan selkänojalla. Jos meillä jättää peiton lojumaan silleen "tyylikkään rennosti", poika sen leikkeihinsä vie:D

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:

:D Mua aina naurattaa sisustuslehdissä, kun niissä on kuvasto sopivassa kulmassa sohvapöytään nähden ja peitto valuu puoliksi sohvan selkänojalla. Jos meillä jättää peiton lojumaan silleen "tyylikkään rennosti", poika sen leikkeihinsä vie:D

aivan totta. =) siivous on silleen tärkeää, että mielenrauha säilyy mutta jos neuroosiksi menee, ni pitää ite alkaa miettimään, että mitähän elämänsä traumaa sitä siivoo. eikä mitään luovaa synny, jos tavarat on viivasuorassa ja tiptop

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:

aivan totta. =) siivous on silleen tärkeää, että mielenrauha säilyy mutta jos neuroosiksi menee, ni pitää ite alkaa miettimään, että mitähän elämänsä traumaa sitä siivoo. eikä mitään luovaa synny, jos tavarat on viivasuorassa ja tiptop

Meillä taas tykätään miehen kanssa molemmat että tavarat on ns. viivasuorassa, tottakai ne tyylikkään rennosti lojumaan jätetyt peitot on välillä pitkin lattioita ja milloin missäkin, mutta yleensä vähintään kerran päivässä ollaan avotakan näköisiä :D Iltaisin on ihanaa käydä sohvalla löhöilemään kun muksut on nukkumassa ja asunto tiptop.. :saint:

Meillä siivotaan fiiliksen ja tarpeen mukaan. Mitään tiettyä siivouspäivää en ole ikinä ymmärtänyt. Meillä imuroidaan noin joka toinen päivä, lattioita pestään tarpeen mukaan (eli ehkä kahden viikon välein). Pölyjen pyyhkimistä vihaan.....

Kaverit varoitteli, ettei pysty tekemään mitään, ku vauva hereillä. Ai ei vai? Joo, vauva ei viihtynyt yhtään yksin sitterissä eikä lattialla. Ergoreppu oli siis mun pelastus. Vauva reppuun ja niin pysyi tyytyväisenä ja itse pystyin tekee ihan mitä vain. Ja vauvan lepoajat minäkin lepäsin. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan reppua tai liinaa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
yleensä tulee perjantaina siivottua,pölyt ja imurointi ja joskus kunnolla,matot ulos ja lattioiden pesu jne.

näin meilläkin vaikkakin vien joka kerta matot ulos ja pesen lattiat välisiivouksia viikolla sitten pari´-kolme kertaa eli siis lähinnä imurointia

Onko sulla mummo tai mamma tai siskoja ketkä vois sitten ottaa sen vaavin hetkeksi ja käydä lenkillä sillä aikaa että saat siivotuksi

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Rakkaani, hommaa kantoliina :)
Ihan oikeesti, helpottanu monen vauvaperheen arkea.

Niin se meidänkin pieni vauvana nukkui liinassa kun minä siivosin, tein ruokaa tai hain eskarilaista kotiin. Kätevä kapistus ja lapsi saa olla äidin lähellä.

Minä siivoan kerran viikossa niin että imuroin, pesen lattiat, vessan siivoan ja pyyhin pölyt. Joka päivä on titenkin jotain pientä siivottavaa. Suursiivous sitten muutamia kertoja vuodessa.

Hauska tuo maastoutumiskuva, nähnyt "muutaman" kerran eri nettisivuilla. :)

Mie siivoan päivittäin, mutta kaaosta riittää aina vain. Olen vasta äskettäin "uskaltanut" ottaa lapsetkin siihen mukaan, enkä keskeytä ekasta vinkaisusta esim. pyykkikoneen täyttämistä. Neljä lasta meillä siis. Kaksoset 1,5v ovat nyt siinä iässä, että kaikki kiinnostaa, joten esim. lattioita en voi oikein pestä lasten hereillä ollessa. Isommat (5v ja 2v 11kk) taas ymmärtävät, ettei pesuveteen laiteta kättä, eikä pyykkikonetta näprätä. Ja kunhan nuo kaksoset vielä kasvavat, helpottuu kovasti. :)

Meillä on joka päivä jotain siivottava... Eilen imuroin ja pesin keittiön, olohuoneen, vessan ja eteisen. Tänään ei taas mistään huomaa, että noita koskaan olisinkaan siivonnu :headwall:
Niin siis ei meillä ole enää mitään tiettyä siivouspäivää. Ennen oli perjantai, mutta perheen ja asuinpinta-alan kasvaessa siitä luovuttiin.

Ja eihän sitä koko asuntoa tartte samana päivänä siivota! Ihan eri aika menee siivoukseen, kun yhtenä päivänä siivoaa kylppärin, jonain päivänä vaan se imurointi ja lattian pesu.. jne

Yhteistyössä