Ei todellakaan ole siistiä aina. Meillä on kolme lasta, kaksi kissaa ja koira jotka pitää huolen siitä ettei ole siistiä.
Joka päivä imuroidaan, mutta pahimpina karvanlähtöaikoina joutuu imuroimaan parikin kertaa päivässä.
On siistiä. keittiö siivotaan aina ruokailun päätteeksi, vessat siivoilen 2-3 krt/vk, kunnon siivous kerran viikossa, jolloin matot ulos, imurointi, pölyjen pyyhintä, lakanoiden ja pyyhkeiden vaihto, täkkien ja tyynyjen tuuletus, lattiat pestään. Tavaramäärää rajoittamalla koti pysyy paremmin siistinä ja kunnon siivousvälineet ovat kaiken a ja o.
Ei todellakaan ole aina siistiä. Meillä on tavaraa ihan liikaa joka paikassa.. imuroidaan kerran viikkoon ja luututaan ja pyyhitään pölyt silloin kun jaksetaan eli 1-2kk välein...
Jos ei vieraille kelpaa niin sitten ei tartte tulla.
hah, ei meillä ole ikinä niin siistiä että vieraitakaan viitsisi käskeä ilman että vähän siivoilee. En ole mikään kodin hengetär ja mieluummin teen kaikkea muuta kuin siivoan. ehkä tässä vielä lapsen myötä on pakko oppia siihenkin
perussiivo on aina, leluja tietty lattialla jotka iltasin kerätään. Teen viikkosiivon perjantaisin, lauantaisin vaihdan lakanat ja pyykkään ja joka päivä imuroin koska koiria ja kissoja talossa
Ei ole niin siistiä, että asuntoesittelyä voisi pitää. Suorastaan likaista ei sentään ole, mutta sekaista kyllä, lapset ja koiranpentu levittelevät tavaroita enkä jaksa keräillä niitä samaa tahtia takaisin :ashamed: Imuroin 2-3 krt/vko, pölyt+vessat+lattioiden luutuaminen 1-2 viikon välein. Nelihenkinen perhe+ koiranpentu.
Ei ole. Torstai-iltaisin uhraamme kolmestaan noin 1,5 h siivoukseen. Mutta joka päivä kuljettelen/pistän miehet kuljettamaan tavaroita takaisin omille paikoilleen.
Yritän pitää ns. perussiisteyttä aina yllä, tärkeintä on, että keittiö ja kylpyhuone/vessa on siistit. Myös sängyt on aina pedattuna. Muutoin tavaraa saattaa lojua pöydillä ym. lapsiperheen normaalia siivoa. Päivittäin järjestelen paikkoja ja viikottain siivotaan ns. kunnolla. Asuntonäytön kestävä ei asunnon siivo tällä hetkellä ole, mutta kaverien katseen kestävä kuitenkin...
Mun mittapuun mukaan ei oo, tavaroita on tasojen päällä ja saattaa olla pölyistä. Halusin et olis raikasta ja tavarat paikoillaan, mut kahden pienen työssäkäyvänä äitinä tästä tavoitteesta on välillä ihan pakko tinkiä, ei tunnit vuorokaudessa riitä.
Ei todellakaan. Nytkin tikkaat, kuivunut maalitela, maalipurkkeja yms pitkin yläkerran käytävän lattiaa. Kierrätyskeskukseen sun muuhun jätteenkeräyspaikkaan menoaan odottavaa tavaraa nurkat täynnä. Työhuone pursuaa töihini liittyvää kirjallisuutta, projektisuunnitelmaa ja ties mitä. Olohuoneen ruokapöydällä odottaa kuivumistaan hylly (maalasin sen viime yönä ) . Keittiö ja makkari on kutakuinkin inhimillisessä kunnossa.
Todellakin on! Mies on ihan hitleri lattioiden kanssa ja mä en voi elää jos tasot on sotkuiset ja tavarat sikin sokin. Eli mä pidän yllä yleistä järjestystä ja mies imuroi ja luuttuaa lattiat ja käy jatkuvaa kapinaansa pölypalloja vastaan. Ei meillä siivota kuin kerran, korkeintaan kaksi viikossa siis imurointi ja siihen menee aikaa joku parikymmentä minuuttia - tunti maksimissaan, mutta joka päivä siis tavarat paikoilleen käytön jälkeen, pölyjen pyyhkimistä tarvittaessa, aina ruuanlaiton jälkeen astiat tiskataan pois pyörimästä. Että silleen pikkuhiljaa, ei mitenkään että kerran viikossa 3 tuntia ja muuten eletään kuin pellossa. Muksut siivoaa lelut pois lattioilta iltaisin ja päiväunille mennessä jne. eikä kuskaa lelujaan omista huoneistaan pois.
Niin ja 2 lasta, 2v ja 5v ja lemmikkeinä kaloja eli ei mitään karvakasoja.
on siistiä ja pojan, ikää nyt 8 v olen opettanut että laittaa astiansa koneeseen ruokailun jälkeen, vie likaiset vaatteet pyykkikoriin, osaa laittaa tummat ja vaaleat erikseen ja kerää lelunsa illalla
Riippuu yleisestä vireystilasta. Tässä oli kausi että oli kaaosta, kun olin enemmän koulussa. Nyt on taas ollut siistimpää. Saa nähdä, miten ensi viikolla sitten, jaksaako vai ei.