Onko teillä sellaista ongelmaa, että miehenne ei ole kiinnostunut ulkoiluttamaan koirianne? Meillä nimittäin ei ole moista ongelmaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Meillä mies päästää koirat takapihalle ja menee sen jälkeen itse syömään. Tämän jälkeen mies leikkii lasten kanssa, korjaa tietokonetta, hoitaa lasten iltatoimia ja menee nukuttamaan vauvan yläkertaan...ja nukahtaa itse myös.

...

Kuluu tunti, toinen ja likemmäs kolmaskin, kunnes mulle tulee ikävä mun karvaturrikoita ja kutsun niitä luo. Koirat eivät tule. Kimpaannun moisesta kuspääkäytöksestä ja kutsun niitä uudelleen, tällä kertaa astetta tiukemmalla äänensävyllä. Koirat eivät edelleenkään tule, mutta ihan kun olisin takapihalta kuullut "kolahduksen".

Pomppasin pystyyn ja ryntäsin takapihan ovelle...siellä ne raukkaparat olivat ovella odottamassa että pääsevät sisälle. Ja se kolina lienee tullut siitä että kun koiria kutsuin, niin raukat koittivat todennäköisesti ovea tassulla (ollaan tätä treenattu), koska pihalla haukkuminen on niiltä ehdottomasti kiellettyä.

Voi että mun tekisi mieli listiä tuo mies! Kiva kun viitii koiria ulkoiluttaa mutta rajansa kaikella. :kieh: :kieh: :kieh:

Onneksi koirat olivat keksineet kivaa tekemistä...mies on jättänyt kaksi roskapussia takapihalle (olen kyllä maininnut, että ne voisivat kadota ihan tuonne roskikseen saakka) ja koska koirilla oli ollut tylsää, niin he olivat sitten levittäneet roskat pitkin pihaa. ..jotta heti kun mies huomenna pääsee töistä, hän saa aloittaa takapihansiivousurakan :laugh:

:laugh: :whistle:

Meillä minä käytin aiemmin enemmän koiraa ulkona, siis lenkillä, mutta tän raskauden aikana pahoinvoinnin ja väsymyksen vuoksi mies on käyttänyt ppppppaaaaaaaaaaaljon enemmän. Mutta täytyy jo tsempata, ku olo on jo parempi :saint:

tuosta syystä meillä EI mies yleensä ulkoiluta koiria! oli jopa unohtanut metsälenkillä, että sillä oli koira ollut mukana. koira oli siis irti lenkillä...uskomatonta, millaisia ne välillä on. :laugh: :whistle:

Ei mulla muuta, kuin että tuo pihalla haukkumisen kieltäminen on kyllä jumalaisen fiksu veto, etenkin jos teillä on naapureita:flower:. Harmi että niin harva osaa koiransa kouluttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tuosta syystä meillä EI mies yleensä ulkoiluta koiria! oli jopa unohtanut metsälenkillä, että sillä oli koira ollut mukana. koira oli siis irti lenkillä...uskomatonta, millaisia ne välillä on. :laugh: :whistle:

Tää on jo aika paha...eikö se edes älynnyt ihmetellä miksi sillä on remmi mukana? :laugh:

Mua rasittaa just tuo pihalla haukkuminen ja haukkuminen ylipäätään. Siks otettiinkin koira, joka ei oo haukkuherkkä. Tulijat kyllä ilmottaa tyyliin "perhana syön sinut elävältä, jos tuut metriäkään lähemmäs", mutta ei siis hauku koko ajan jotain tyhjänpäivästä. Rivarin pihassaki on oppinut, että ei hauku naapurin vieraita vaan pelkästään ne, jotka on meille tulossa.

Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Ei mulla muuta, kuin että tuo pihalla haukkumisen kieltäminen on kyllä jumalaisen fiksu veto, etenkin jos teillä on naapureita:flower:. Harmi että niin harva osaa koiransa kouluttaa.

Juu, naapurit on molemmin puolin kun rivarissa asutaan. Toivon nyt vaan kovasti ettei naapurit ihan hirmuisesti eksy takapihalle ennen kun mies on siivonnut jäljet...voivat nimittäin hippasen ihmetellä että mitä helkuttia mein pihalla on tapahtunut :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Mua rasittaa just tuo pihalla haukkuminen ja haukkuminen ylipäätään. Siks otettiinkin koira, joka ei oo haukkuherkkä. Tulijat kyllä ilmottaa tyyliin "perhana syön sinut elävältä, jos tuut metriäkään lähemmäs", mutta ei siis hauku koko ajan jotain tyhjänpäivästä. Rivarin pihassaki on oppinut, että ei hauku naapurin vieraita vaan pelkästään ne, jotka on meille tulossa.

Meillä toinen on kääpiöpystykorvarotu, eli se on haukkuherkkä. Mutta ei nuo kyllä tuolla sanaakaan sano, kun niille on tehty niin selväksi, että sillä naaman aukomisella ei saavuta yhtikäs mitään.

Toisaalta tässä kohtaa olisi ollut ihan ok, jos koirat vaikka muutama tunti sitten olisivat ilmoittaneet, että "me on oltu täällä jo tunti, joko päästäis sisään"...nyt joutuivat olemaan ulkona likemmäs 3 tuntia :/

Alkuperäinen kirjoittaja chef:

Meillä toinen on kääpiöpystykorvarotu, eli se on haukkuherkkä. Mutta ei nuo kyllä tuolla sanaakaan sano, kun niille on tehty niin selväksi, että sillä naaman aukomisella ei saavuta yhtikäs mitään.

Toisaalta tässä kohtaa olisi ollut ihan ok, jos koirat vaikka muutama tunti sitten olisivat ilmoittaneet, että "me on oltu täällä jo tunti, joko päästäis sisään"...nyt joutuivat olemaan ulkona likemmäs 3 tuntia :/

Ai onko siinä jotain haittaa jos koirat on ulkona 3 tuntia?

Alkuperäinen kirjoittaja viiden äiti:
Ja mä ku luulin et minun mies on se laiskiainen ettei viiti lenkittää koiraa. Jättää pihalle ja sit mä saa huudella et minne läks...

Meillä mies normisti lenkittää koirat (siis ihan oikeasti kävelee niiden kanssa tuolla kylillä) päivittäin mutta nyt oli siis vain tarkoitus päätää ne pikapissalle ennen illalla suoritettavaa lenkkiä.

Mutta koska mies nukahti, niin se jää nyt mun kontolle.

On, jos ne on märkiä sisälletullessaan (niillä ei ole ollut suojaa ja vissiin on taivaalta alas jotain tullut?) eivätkä siis tottuneet moiseen. Mä voin vaikka lyödä vetoa että tuon kaiken tihutyön takana on tuo pikkupiski...isompi on kuuliaasti istunut oven takana odottaen että pääsee sisään.

Pienempi varmaan jopa olisi mielissään jos saisi joka päivä olla pihalla mutta tuo isompi on niin mun helmoissa että sille tuo on lähinnä ollut rangaistus :(

Tää on jo aika paha...eikö se edes älynnyt ihmetellä miksi sillä on remmi mukana? :laugh:

Sillä ei ollut remmiä mukana kun asutaan maalla ja metsän keskellä..eikä ollut koirien kiinnipitoaika. koira oli sitten tullut kotiin takas ja ukko lenkitellyt metsässä..mä en vaan ymmärrä kuinka voi unohtaa koiran. ehkei mun tarvikaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
hei ap, teitkö sitä keittoa? Miten onnistu?

Juu tein :wave:

Mulla on stoorin kirjotus vielä kesken, mutta ihan periaatteessa siis hyvin meni. Hiukan tuli mokia matkalla vastaan mutta ei mitään suurempaa :D

Sillä ei ollut remmiä mukana kun asutaan maalla ja metsän keskellä..eikä ollut koirien kiinnipitoaika. koira oli sitten tullut kotiin takas ja ukko lenkitellyt metsässä..mä en vaan ymmärrä kuinka voi unohtaa koiran. ehkei mun tarvikaan!

Jos se on niin pieni että sitä on vaikea nähdä ja sitten sen voi helposti unohtaa? :whistle:

On, jos ne on märkiä sisälletullessaan (niillä ei ole ollut suojaa ja vissiin on taivaalta alas jotain tullut?) eivätkä siis tottuneet moiseen. Mä voin vaikka lyödä vetoa että tuon kaiken tihutyön takana on tuo pikkupiski...isompi on kuuliaasti istunut oven takana odottaen että pääsee sisään.

Pienempi varmaan jopa olisi mielissään jos saisi joka päivä olla pihalla mutta tuo isompi on niin mun helmoissa että sille tuo on lähinnä ollut rangaistus :(

Aivan. Ovat vissiin aika pieniä koiria?
Ku meidän koiruus on aina päivät ulkona niin tuntu vaan hassulta tuo 3 tuntia olis liikaa.

Jos se on niin pieni että sitä on vaikea nähdä ja sitten sen voi helposti unohtaa? :whistle:

Ei, nää meidän koirat ei oo helposti hukattavia puudeleita vaan noutajia. :) kai se oli puista haaveillut ja unohtanut toisen kokonaan. yleensä tulevat kyllä yhtä aikaa kotiin. sillä oli sillä kertaa tuo meidän kuopus mukana kantorepussa, että onneks ei sitä reppua sitten irrottanu selästä ja unohtanu männyn juurelle...:whistle:

-että itseänne voitte syyttää jos koirat tuhoaa siellä pihalla jotain. tottakai ne tylsistyy, koska pihalla olo ei ole mitään lenkkeilyä. koirien pitää saada vaeltaa, kävellä ja nuuskia lenkillä hajuja, se on oiekeanlaista liikuntaa ja nuuskiminen eli aivotyö väsyttää ne hyvällä tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja aapeelle tiedoksi:
-että itseänne voitte syyttää jos koirat tuhoaa siellä pihalla jotain. tottakai ne tylsistyy, koska pihalla olo ei ole mitään lenkkeilyä. koirien pitää saada vaeltaa, kävellä ja nuuskia lenkillä hajuja, se on oiekeanlaista liikuntaa ja nuuskiminen eli aivotyö väsyttää ne hyvällä tavalla.

Uhups... :whistle: Et tainnut oikein lukea ap:n kirjoituksia tässäkään ketjussa?

Yhteistyössä