Onko teillä sellaista ahdistusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikävää

Vieras
Jos luen tai kuulen jonkun järkyttävän jutun, esim. Tiinaleena, tuo 3v pojan kiusaamisasia, se pikkulapsi joka pahoinpideltiin kuoliaaksi (siitä oli joskus palstalla juttua, brittiläinen poika muisttakseni) tai jotain vastaavaa, siis äärimmäisen järkyttävää...Se jää ikäänkuin kummittelemaan mieleen, en pysty ohittamaan sitä oikein ja mietin miksi maailma on niin paha...niin, tämä kai on normaali tapa reagoida...mutta siis saatan joskus aikojenkin päästä huomata , että asia ikäänkuin pakonomaisesti palaa mieleen, joku juuri lapsen kärsimä paha tms...

Ei ehkä pakonomaisena mutta niin paha on ajatus, etten voi enkä edes halua ajatella loppuun asti asiaa. En myöskään enää lue otsikoita pidemmälle tapauksista joissa lapsia pahoinpidellään tms. Tuntuu niiiiiiiiiin pahalta, että parempi näin.

No, sillä tavalla ahdistaa kyllä, että en lue artikkeleja saati katso tosiohjelmia jossa ihmiset kokevat väkivaltaa. En kestä ajatusta fyysisestä kärsimyksestä saati siitä, että media tuo ne kokemukset eläviksi mielikuviksi.

Mulla on sama juttu, olen tullut melkeinpä siihen johtopäätökseen, että parempi ummistaa silmänsä hirveyksiltä. Tulee vaan niin voimaton ja ahdistava olo kun tietää ettei pysty millään tavalla vaikuttaa maailman pahuuteen... Mulla jää jumittamaan päähän myös muut kuin lapsiin kohdistuvat pahuudet, keskitysleirit, kidutukset, kaikki epäoikeudenmukaisuudet pyörivät mielessä vähän väliä....

Jeps, jää pyörimään. Itkin hysteerisesti pitkään kun katsoin osan siitä videosta jossa lastenhoitaja pahoinpitelee vauvaa. Mä en pääse siitä yli, mietin että miten en vauvan kävi ja vaikutttiko se sen elämään. Teen kyllä kuten muutkin eli ummistan silmäni nykyään lapsiin kohdistuvalta väkivaltauutiselta jotten menetä täysin yöunia. Mun pää ei kestä sitä tietoa. Aikuisiin kohdistuvat pystyn yllä ohittamaan ihmeen nopeasti.

Ei tuossa laajuudessa ja noin vahvasti. Mutta kyllä minusta on ahdistavaa lukea tai kuulla vaikkapa lasten pahoinpitelyistä, eläinten huonosta kohtelusta, sotarikoksista, keskitysleireistä tai tyrmäyksistä nyrkkeilyotteluissa. Yritän välttää esim. tällaisten uutiskuvien tai videoiden katsomista ja lukea vain tekstin. Ainahan se ei tietysti onnistu, vaan noita kuvia pompsahtaa silmille tahtomattakin.

Inhottaa myös se, että esim. eläinsuojelurikkomuksista kertovissa nettiuutisissa pitää olla aina kuva kituvasta eläimestä, vaikkei kuvan eläin edes liity juttuun... Aivan hyvin kaikki ällökuvat voitaisiin nettiuutisissa laittaa erillisen klikkauksen taakse, jollon voisi lukea faktat sotarikoksista ilman kuvia ruumiista...