Onko teillä säästötiliä tai vastaavaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minskii

Aktiivinen jäsen
16.08.2008
12 062
2
38
Itse avasin tavoitetilin op:ssä ja saas nähdä säästyykö :). Joka kk meneepi 20e tilille. Kiva siinä on ettei sieltä voi nostaa kuin 4 kertaa vuodessa, muuten jos nostat rahaa sieltä niin maksaa jokainen nosto tuon 4 kerran noston jälkeen. Onko teillä toiminut tuollainen säästäminen? Laskin jos 3 vuoteen en sieltä mitn nosta ja tili toimii niin säästäisin kolmessa vuodessa yli 700 e :) :whistle: .

Alkuperäinen kirjoittaja Minskii:
Itse avasin tavoitetilin op:ssä ja saas nähdä säästyykö :). Joka kk meneepi 20e tilille. Kiva siinä on ettei sieltä voi nostaa kuin 4 kertaa vuodessa, muuten jos nostat rahaa sieltä niin maksaa jokainen nosto tuon 4 kerran noston jälkeen. Onko teillä toiminut tuollainen säästäminen? Laskin jos 3 vuoteen en sieltä mitn nosta ja tili toimii niin säästäisin kolmessa vuodessa yli 700 e :) :whistle: .

me säästetään ihan tavis tilille, sieltä saa pois jos tarvii. Osaan kyllä olla ottamatta sieltä ellei pakko, en haluis joutua maksamaan nostoista.

Kuitnekin hyvä idea säätäminen, vaikka oliskin vaan pari kymppiä niin kyllä niistä kertyy =)

On mulla. Avasin nyt alkusyksystä, mutta en ole laittanut sinne yhtään rahaa. Ajattelin ensi tilistä laittaa satasen ja sen jälkeenkin satasen kuussa. Niin mä kyllä ajattelin laittaa jo viime tilistäkin...

Onko toiminut? Niin oletko ollut tyytyväinen? =)

Juu, ollaan oltu ihan tyytyväisiä. Se vaan kun ei oo mitään suoraveloitusjuttua, niin ei meinaa muista sinne laittaa rahaa..
Vaan suurempia hankintoja varten on nostettu, niin ei oo tuokaan nostorajotus haitannut.

nordeassa ja säästössä jo yli 10 000e

laitan sinne aina ylimääräistä ja ohjaan kaikki muilta tulevat maksut sinne.. esim päivärahat, lainailujen takasinmaksut, yms

Meillä on miehen kanssa yhteinen säästötili. Sinne laitetaan yleensä joka kuu s-pankkiin tulleet rahat ja kuusta riippuen parista kympistä pariin sataan. Säästämme matkaa varten. Tililtä saa nostaa 2 kertaa vuodessa, enempi nostoja maksaa. Tyytyväisiä olemme tiliin olleet :) Olen itseasiassa miettinyt vielä yhden säästötilin perustamista, sinne laittaisin pienemmän summan joka kuu (esim 10-20 euroa ) ja sieltä en nostaisi rahaa ollenkaan, vaan säästäisin eläkepäiviä varten :) Niissä eläkerahastoissa kun pankit vetävät niin paljon välistä ja ehtoja on niin paljon, että helpompi olisi varmaan noin säästää :)

On ihan tavallinen tili josta saa nostaa tarvittaessa. On pakko saada nostaa kun kk- tulot vaihtelee ja esim elokuussa mun palkka oli vain 700 euroa niin sitä rahaa jouduin nostamaan enemmän säästöistä. Nyt syyskuussa maksoin takaisin elokuun nostot ja tietty vähän ylimääräistä kun oli taas kunnon palkka.

Pyritään miehen kanssa että säästössä on aina vähintään 1x normaali kuukausitulot. Jos tulee yllättäviä menoja niin ei tarvitse ottaa lainalla ja maksaa korkoja eism autoremppaa tai jos pesukone hajoaa.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Onko toiminut? Niin oletko ollut tyytyväinen? =)

Juu, ollaan oltu ihan tyytyväisiä. Se vaan kun ei oo mitään suoraveloitusjuttua, niin ei meinaa muista sinne laittaa rahaa..
Vaan suurempia hankintoja varten on nostettu, niin ei oo tuokaan nostorajotus haitannut.

Mun ei tulisi varmaan itse kuitenkaan laitettua.Ajattelisin että laitan ensi kuussa jne..
Tuollainen "suoraveloitusjuttu" olisikin hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On ihan tavallinen tili josta saa nostaa tarvittaessa. On pakko saada nostaa kun kk- tulot vaihtelee ja esim elokuussa mun palkka oli vain 700 euroa niin sitä rahaa jouduin nostamaan enemmän säästöistä. Nyt syyskuussa maksoin takaisin elokuun nostot ja tietty vähän ylimääräistä kun oli taas kunnon palkka.

Pyritään miehen kanssa että säästössä on aina vähintään 1x normaali kuukausitulot. Jos tulee yllättäviä menoja niin ei tarvitse ottaa lainalla ja maksaa korkoja eism autoremppaa tai jos pesukone hajoaa.

joo toi yhden kk tulot jemmassa olen ennenkin kuullut, että olis hyvä aina sen verran olla "pahanpäivän"varalle.

Toki on. Laitan sinne aina palkkapäivänä edelliseltä kuulta yli jääneet rahat. Pyrin siihen, että vähintään 1000 euroa saisin sinne siirrettyä, mutta tänä syksynä olen shoppaillut kaikkea kivaa niin paljon, että välillä jää alle. Yritän ryhdistäytyä. Lähinnä tulevaa äippälomaa ja hoitovapaata varten säästän, ettei tarvitse silloin olla ilman luxusta :D

Mulla on ollut niin kauan kuin muistan, juuri tuommonen "nostorajoitteinen". Enkä ole siltä aikoihin mitään nostanut, säästän sinne esim. "maitorahat" ja joka tilistä myös, on sitten mahdollisuus olla kotonakin taas pidempään vauvan kanssa kun on ekstraa jemmassa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Perri:
Toki on. Laitan sinne aina palkkapäivänä edelliseltä kuulta yli jääneet rahat. Pyrin siihen, että vähintään 1000 euroa saisin sinne siirrettyä, mutta tänä syksynä olen shoppaillut kaikkea kivaa niin paljon, että välillä jää alle. Yritän ryhdistäytyä. Lähinnä tulevaa äippälomaa ja hoitovapaata varten säästän, ettei tarvitse silloin olla ilman luxusta :D

Hui! Kun mulla on palkka vähän yli tuon 1000e kuussa, niin eipä ole "pelkoa" että jäisi yli edelliseltä kuulta tuon verran. Mutta onhan se hyvä, että meitä on eri palkkaluokkaisia. Toki mekin säästetään mutta ihan vaan murto-osa tuosta määrästä.

Alkuperäinen kirjoittaja mamii:
S-tili toimii säästötilinä meillä.

samoin, meillä menee sinne suoraa lapsilisät eli reilu 200e/kk plus ne bonukset joita tulee noin 60e/kk. säästyy ihan huomaamatta rahaa ja s-tilillä maksetaan parempaa korkoakin ku tavallisen pankin tilillä

Meillä on miehen kanssa yhteinen säästötili sekä minulla vielä omakin säästötili. Lähinnä avasin tuon oman säästötilin lisäksi koska siinä maksetaan extrakorkoa normaalin säästötilin koron lisäksi jos sieltä ei nosta. Ja meillä tuo yhteinen säästötili on tapiolassa, siellä oli ennen vanhaan todella hyvät korot, nykyisin ihan surkea, jopa op:ssakin saa parempaa korkoa. Mutta siis tapiolan säästötili on sellainen että voi nostaa niin paljon kuin haluaa eikä nostaminen maksa mitään, op:ssa taas toi mun oma säästötili palkitsee nostamattomuuden extrakorolla.

Lapsilisät menee yhteiselle säästötilille, omalle säästötililleni siirrän palkoistani vähän kerrallaan ja ohjaan sinne huutonettimyynnit.

Tavoitetili on, tosin nyt aika tyhjä kun säästöt menivät auton vaihtoon. Siirtelen sinne rahaa jos käyttötilillä on ylimääräistä ja lisäksi suoraveloituksena menee pieni summa kuussa. Pojalla on myös oma tavoitetili, jonne kerään mm. lahjarahat.

Meillä on S-pankissa erillinen säästötili, jonne laitetaan ylimääräiset rahat. Hankintoja tehdään aina vain tarpeen mukaan, joten säästöön on jäänyt kivasti. Säästötililtä otamme, jos on jotain isompaa hankittavaa. Jokapäiväisiin kuluihin säätötiliä ei käytetä.

Meillä taitaa olla tuo sama tili, tai ainakin siinä on tuo nostorajoitus. Me neuvoteltiin niin, että ne poisti tuon nostorajoituksen ja sovittiin suullisesti ettei rampata tilillä koko ajan. Ennen lamaa mulla oli korkorahastoissa, mutta ne rupesi menemään alamäkeä, nyt voisi tietysti taas vertailla mitä on esimerkiksi talletuskorot vs. lyhyen koron rahastot. Tietääkö kukaan?

Yhteistyössä