Onko teillä päiviä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikkis85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mikkis85

Uusi jäsen
24.01.2008
25
0
1
Niin.. Onko teillä päiviä, että vauva ei nuku paljon mitään päivällä ja nukahtaminenkin on hankalaa. Poika saattaa nukkua joskus vain päivällä yhteensä jonkun 3h ja ikää herralla 3kk. On sitten kyllä päiviä, että uni maistuu paremmin ja helpommin nukahtaakin..

Joo on |O Oikeastaan meillä meni ainakin 2.5kk että alkoi nukkumaan sellasia unia mitä päikkäreiksi voi kutsua. Nyt n,viikon ajan nukkui mahtavia unia ulkona,eilenkin yli 4h...mutta mutta tänään nipin napin 2h ja siinäkin välissä itkettiin. Meillä ei ole ongelmaa nukahtamisen kanssa,mutta itse nukkuminen vähän vaihtelee. Ikää herralla tänään 3kk.

Niin ja sisällä nukkuu max 30min pätkiä.

aamupäivällä noin 20 min ja päivällä noin 2 h josta välillä heräilee ja huutaa ja sit iltapäivällä yhet noin 30 min........... sisällä ei oikein nuku............ poika 4 kk

MOI!

Mun on pakko kommentoida tähän....

Mulla on 7vkoinen poika, joka ei aluksi myöskään nukkunut yhtään päivisin, tai siis toki nukkui, mutta ihan surkeissa pätkissä. Viime viikolla huomasin, että poika nukkuu vatsallaan paljon paremmin kuin selällään/kyljellään.

Yöunille en uskalla nukuttaa mahallaan, kun varotellaan niin paljon kätkytkuolemariskistä, mutta nyt olen päivisin laittanut nukkumaan sänkyyn mahalleen ja kas kummaa kaveri vetää välillä kolmen tunnin unia. Välillä laitan myös viimeisen yösyötön jälkeen mahalleen, jos tiedän itse olevani valveilla sen jälkeen.

Jokainen toki tekee ratkaisut itse nukuttamisasennon suhteen, mutta ajatelkaa, että silloin kun me tai ainakin minä ja muut -70-luvulla syntyneet oltiin vauvoja niin suositus oli nukuttaa juuri mahallaan. En siis todellakaan halua vähätellä kätkytkuolemariskiä, mutta jos mahallaan nukkuminen takaa kolmen tunnin päiäunia niin uskon sen olevan lapseni kokonaishyvinvoinnin kannalta enemmänkin etu kuin haitta!

Kide ja pikkurinssi

Yhteistyössä