Onko teillä muilla kädettömiä miehiä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yötyö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yötyö

Vieras
Äsken taas tuota touhua katsoin, kun kylpemään vei noita lapsia, että miten helvetissä tuollasen uskaltaisi antaa hoitaa lapsia yksin??

Poika juuri kävelemään oppinut ehti mennä yksin kylppäriin ennenkuin mies oli lähelläkään, kun hän vei vaatteita likapyykkikoriin ja vaippaa roskiin - minä ottaisin pojan kainaloon siksi aikaa, enkä antaisi yksin syöksyä kylppäriin kaatumaan (tosin nyt ei kaatunut).

Isompi lapsi syö aamulla mielellään ensin ruisleipää ja maitoa, kysyin mieheltä oletko antanut aamuisin xxxxxx:lle leipää (näin ilmeestä, että ei, vaikka asiasta on ollut puhetta kymmeniä kertoja). Aika yleistä on ettei isompi lapsi ole syönyt mitään vaikka klo 11 mennessä, "kun ei ole halunnut", ihan niinkuin 3-vuotias vielä itse päättäisi koska haluaa syödä ja isän kans taitaa olla niin, että lapsi saa päättää myös sen mitä syö.

Teen siis yötöitä toisinaan ja kun tulen kotiin niin näen mitä ihmeellisimpiä asoita, laiskuuden ja kädettömyyden aiheuttamia omituisia lastenhoitojuttuja.

Osa on jopa hengenvaarallisia.

Onko muilla yhtään samanlaista??

mä oon ihan samaa mieltä, että antakaa niitten miesten tehdä lasten hoito omalla tavallaan, varmasti sujuu yhtä hyvin kuin meillä äideillä, itse syyllistyn kyllä siihen, että ohjeita annan miehelle kun jää lasten kans kotiin. mutta kuitenkin tekee niin kuin itse parhaaksi katsoo. ja kylläpä nuo lapset on tykänny iskän seurassa olla =)
ja ei nälkää oo nähny, eikä mitään suurempia vahinkoja oo tullu....paree antaa miehen touhuta omiin läjiin, uskokaa miehiinnee,kyllä ne osaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kädettömyys syntyy siitä, ettei anna miehen toimia tavallaan. Kun hänen antaa toimia tavallaan hän alkaa ottamaan myös vastuuta.

Sitä ennen poika ehtii jäädä pari kertaa auton alle tai vastaavaa, joten en usko että meillä kokeillaan.

Mies antaa juuri kävelemään oppineen kävellä missä vaan ja jokainen tietää millaista säntäilyä se on, tosi nopea suojelusenkeli saa pojalla olla, jos isän hoidossa hengissä selviää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kädettömyys syntyy siitä, ettei anna miehen toimia tavallaan. Kun hänen antaa toimia tavallaan hän alkaa ottamaan myös vastuuta.

Sitä ennen poika ehtii jäädä pari kertaa auton alle tai vastaavaa, joten en usko että meillä kokeillaan.

Mies antaa juuri kävelemään oppineen kävellä missä vaan ja jokainen tietää millaista säntäilyä se on, tosi nopea suojelusenkeli saa pojalla olla, jos isän hoidossa hengissä selviää.

Ettet vain liioittelisi. Tai sitten mies uskoo, että sinä vahdit lasta koko ajan. Kokeile joskus vaikka lähteä viikonlopuksi muualle ja anna miehen pärjätä yksin. Jos hän ei ole täysin jälkeenjäänyt, niin hän osaa asiat.

Mulla mies on joissain asioissa aika päsmäri, ja huomaan kyllä itsestäni, että hänen valvonnassaan nuo asiat tuppaavat sujumaan multa vain huonommin: tuntuu, etten enää omiin päätöksiin kykene ollenkaan. Niinpä täytyy sanoa, että tunnen pientä myötätuntoa ap:n miestä kohtaan.

Lapsen hoitaminen on pitkälti ollut mun juttu ja olen kanssa oma-aloitteettomuutta huomannut miehessä, joskus myös hassuja ratkaisuja. Kuitenkin miehellä on yhtä suuri halu pitää lapsi terveenä ja hengissä kuin mullakin, joten mä yritän olla puuttumatta liikaa, vaikkakin saatan huomautella joistain esille jääneistä muovipusseista ym. Siitä se oma-aloitteisuuskin kasvaa, kun saa kokea itse myös päättävänsä niistä asioista, joita tekee.

Yhteistyössä