Onko teillä lasten käyttäytyminen muuttunut päiväkodin aloittamisen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päiväkotiin pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

päiväkotiin pettynyt

Vieras
Mulla alkaa niskakarvat nouseen kohta päiväkodin takia. Ennen rauhalliset lapset huutaa enemmän, riehuu enemmän, ei keskity. Ja puhuu levottomia. Annan kaiken huomion mitä vaan voin töiden jälkeen.!!!! AAARGH!!!Lisäksi nämä isot ongelmat kun haetaan. Lapsi ei mennyt pissalle vaikka käskettiin kaikki käymään. Piti erikseen sanoa. Huhhuh.

No aletaan miehen kanssa olemaan sitä mieltä että jään kotiin ja käydään kerhoissa. Jos tuo touhu pahenee. Sanokaa jotain positiivista mitä siellä on? Lapset toimii ryhmässä joo. Mutta itse en ole ollut koskaan päiväkodissa ja omaan kyllä sen taidon.

Tollastahan se on. Mieti itse jos olisit muutaman kymmenen hyvin hyvin meluisan ihmisen kanssa päivät pitkät kyllä siinä stressikäyrä nousis taivaaseen, eikä ole ihme että niin on lapsilla. Päiväkodit ei joitaki harvoja poikkeuksia lukuunottamatta ole hyviä paikkoja lapsen elää.

meillä aloitti muutama viikko sitten 3v ja 4v päiväkodin ja mun niin ihanasta on tullut ihan kauhea.
Kaikki vapaapäivätkin menee huutamiseksi ja äidin haukkumiseksi..
Mutta luulen ettei hän halua käydä siellä vaikka niin sanookin,,onneksi tässä kuussa ei ole kuin muutama hoitopäivä.

Me ollaan oltu oikein tyytyväisiä päiväkotiin.

Ja olen itse meluisssa call centerissä töissä ja uskon, että lapsilla on päiväkodissa mukavampaa kuin minulla 20 ihmisen ERI asiaa yhtä aikaa kuullessani.

Meidän poika on mm. alkanut syödä reippaammin, pukea enemmän itse ja muutenkin muuttunut oma-aloitteisemmaksi :) Toki mukaan on tarttunut myös niitä ryhmäelämisen haittojakin; poika on alkanut nimittelemään, sanoi yks päivä mua rumaksi ja tyhmäksi :o , muutenkin joitakin ei-niin-kivoja sanoja tullut sanavarastoon.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Me ollaan oltu oikein tyytyväisiä päiväkotiin.

Ja olen itse meluisssa call centerissä töissä ja uskon, että lapsilla on päiväkodissa mukavampaa kuin minulla 20 ihmisen ERI asiaa yhtä aikaa kuullessani.

Joo meinaat varmasti että ne 30 päiväkoti lasta samaa asiaa huutaa yhtäaikaa :laugh:

Ootteko ajatellu, et se ei ehkä ole päiväkodin vika, et lapsi muuttuu aloitettuaan hoidon??? Meinaan vaan, et ehkä se lapsi protestoi hoidon alkamista ylipäätään ja siks kiukkuaa ja kapinoi kaikkee kotona...

On totta, että joukossa oppii hyvinkin erilaisia taitoja, niin niitä hyviäkin, mutta valitettavasti myös huonoja. Mutta onneksi kenenkään ei ole pakko lapsiaan päiväkodissa pitää.Kullannuput voi ottaa myös kotihoitoon!!!

Ei meillä mee noin..ekat päivät oli vaikeita, mut nyt kuukausi hoidossa ja mitään eroa en huomaa entiseen. Sama ihana ja iloinen heppu, tykkää hoidosta ja menee sinne mielellään.

Ei riehu eikä riitele kotona, tosin vaatii hirveesti syliä ja huomiota.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ootteko ajatellu, et se ei ehkä ole päiväkodin vika, et lapsi muuttuu aloitettuaan hoidon??? Meinaan vaan, et ehkä se lapsi protestoi hoidon alkamista ylipäätään ja siks kiukkuaa ja kapinoi kaikkee kotona...

On totta, että joukossa oppii hyvinkin erilaisia taitoja, niin niitä hyviäkin, mutta valitettavasti myös huonoja. Mutta onneksi kenenkään ei ole pakko lapsiaan päiväkodissa pitää.Kullannuput voi ottaa myös kotihoitoon!!!

mun ei ollut kyllä tarkoitus syyttää päiväkotia,,tiedän että tuo meidän esikoinen on herkkä tyyppi ja reagoi sen mukaan elämän muutoksiin.

Meillä ei mitään ongelmia. Oikeastaan päinvastoin. Tuntuu, että vasta 1.5v lapsi oli tylsistynyt kotihoidossa kun en jaksanut joka päivä ravata kerhoissa. Lapsi hyppii innosta tasajalkaa jo päiväkoddin ovella aamulla, ja juoksee riemuissaan vastaan iltapäivällä.

Yhteistyössä