Onko teillä lähipiirissä tälläisiä ihmisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metsänpeitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

metsänpeitto

Vieras

Eivät ole tieten tahtoen ilkeitä ihmisille, eivät siis suinkaan hauku. Mutta ajattelevat ihmisestä ilmeisesti hyvin negatiivisesti, ja ovat omasta mielestään siinä myös täysin oikeassa. Mikä taas oikeuttaa heitä kertomaan oman mielipiteensä, joka ei todellakaan ole haukkumista tai ilkeilyä vaan totuuksien kertomista (ja hehän totta kai ovat oikeassa omasta mielestään), eivätkä edes tajua kuinka loukkaavaa sellainen on?

Siis esimerkkinä vaikkapa se, että joku (ei millään pahalla tietenkään
:whistle: ) on vaikka sitten sitä mieltä, että on sinun vikasi että sinulla on sairas lapsi, joten jos hän ilmaisee tämän ajatuksensa sivulauseessa useampia kertoja, niin kyse ei ole suinkaan haukkumisesta, vaan siitä että tämä ihminen mielestään tietää asioiden oikean tolan ja olettaa ilmeisesti, että kaikki muutkin ajattelevat niin, ja siksi kokee ihan luonnolliseksi ja luontevaksi asiaksi, että voi näitä asioita ladella. Kun eihän hän suinkaan syyllistä ketään turhaan, eikä hauku, kertoo vain ja ainoastaan tosi asioita :whistle:

:headwall:

Minulla on ollut ko. ihmisiä lähipiirissä, mutta suojatakseni itseäni ja perhettäni latistavilta, pelkkää pahaamieltä ympärilleen kylväviltä persoonilta olen varoen ja hiljalleen tai jollakin tavalla työntänyt heidät lähipiiristä jonnekin tuttujen ja kylänmiesten kastiin.

Ei meillekään nyt ketä tahansa tervetulleeksi toivoteta.

Piika-äiti

isäni ja isoisäni naisihminen... kummankaan seuraa ei kauaa kerralla kestä. molemmat sanovat ihan suoraan kaikn mitä sylki suuhun tuo, ihmettelin aina ennen että miten jotkut ihmiset voi okea arvostelua vaikka imettämisen suhteen..no kyllä se arvoitus selvisi kun isoisäni naisystävän lähellä imetin, vaikka vauva kasvoi hyvin niin eihän se ruokaa saanut jne.

No äitini esimerkiksi. tällä kertaa silmätikkuna on siskon tyttö, aivan ihana 14 vuotias kaunis ja hoikka ja minun mielestä ahkera ja mukava ja hyvää seuraa. No äiti on nyt keksinyt, että tyttö on laiska, hankala, ilkeä, omahyväinen, likainen, lihava ja liian suuri. :/

Jokin siinä tytössä äitiä nyt ärsyttää, varmaan se, että se sanoo välillä vastaan, eikä suostu kaikenlaiseen. siskon poika taas on niin ihana, vaikka oikeasti on vähän laiskanpuoleinen ja aika tottelematon. Äiti on vihainen, kun tyttö ei aina suostu tekemään pikkuveljensä hommia.

Mun "ex-ystävä" oli juuri tuollanen että hän kuvitteli aina olevansa oikeassa ja päästeli suustaan ties mitä, luuli ettei se satuttais mua mut jotkut sen jutuista tosiaan loukkasi mua aika pahasti. Eikä meidän välit noista asioista menneet poikki vaan aivan muista syistä.

anoppi,hän aina tietää kaiken ja haukkuu yms.mutta hän on vain niin hyvä..paljon parempi olo itsellä kun ei näe sitä ihmistä mutta mies pakottaa vaikka aivan hyvin voisi yksinkin siellä käydä.

Juu on valitettavasti, mutten kovin välitä olla tekemisessä heidän kanssaan.
Heillä on SELVÄ JA OIKEA TOTUUS (omasta mielestään) minusta ja perheeni asioista. :kieh:

Ja TOTUUTTA he ovat kertoneet kaikille mahdollisille tahoille,yrittääkseen todistaa huonouteni äitinä.
|O

En tiedä, tykkäisin kyllä jos suoraan sanottaisiin. Sosiaaliset taidot ovat heikot, enkä ehkä ymmärrä vihjailuja enkä mököttämistä. En panisi pahakseni, jos suoraan kerrottaisiin mielipiteet. Ja ei haittaa kuulla tosiasioita. Isän veli sanoi suoraan, että olen lihonut viime kesästä, eikä haittaa ollenkaan koska näin on.
Miksi suuttuisin tosiasioista? Inhottaa sen sijaan ihmiset, jotka eivät tunne meitä, ja tekevät omia olettamuksiaan ja kuvitelmiaan, ja jopa levittävät niitä ympäriinsä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiedä, tykkäisin kyllä jos suoraan sanottaisiin. Sosiaaliset taidot ovat heikot, enkä ehkä ymmärrä vihjailuja enkä mököttämistä. En panisi pahakseni, jos suoraan kerrottaisiin mielipiteet. Ja ei haittaa kuulla tosiasioita. Isän veli sanoi suoraan, että olen lihonut viime kesästä, eikä haittaa ollenkaan koska näin on.
Miksi suuttuisin tosiasioista? Inhottaa sen sijaan ihmiset, jotka eivät tunne meitä, ja tekevät omia olettamuksiaan ja kuvitelmiaan, ja jopa levittävät niitä ympäriinsä.

Niin, no siis jos on kyse tosiasioista niin eihän siinä mitään. Mutta kun kyse ei ole oikeasti tosiasioista, vaan siitä että tämä ihminen kuvittelee tietävänsä miten asia oikeasti on, vaikka asia ei olekaan niin, ja sitten laukoo näitä omia totuuksiaan, eikä ymmärrä että ne saattavat olla hyvinkin loukkaavia. Koska omasta mielestään hän on aina vain oikeassa ja vain täysin rehellinen, eikä tajua sitten että hänen mielikuvansa ei ihan aina taida olla se oikea ja varsinkaan sitä, että kaikki ihmiset eivät ole hänen kanssaan samaa mieltä :/

Tai siis mennee ehkä enemmän tuohon mitä viimeiseksi kuvailit, mutta kyse on vaan ihmisestä jonka pitäisi jo tuntea, jos siis olisi missään vaiheessa vaivautunut oikeasti myöntämään itselleen sen, että hänen mielikuvansa ja etukäteen tehdyt päätelmänsä eivät olekaan tosia. Että ei voi edes tutustua toiseen, koska kuvittelee jo tietävänsä minkälainen tämä on, eikä voi myöntää sitä että sekään ei ole ihan niin, että hän on oikeassa tai että muut olisivat samaa mieltä.

Mieheni exä on tämmönen.
Hän on oikeassa, muut ihmiset väärässä. Hän elää ja toimii oikein, muut kaikki väärin.
Hän ei varsinaisesti sano tätä ko. ihmiselle, mutta puhuu tästä lapsilleen, lastensa kuullen. Aiemmin tietysti myös miehelle, mutta kun nyt on vain lapset kuulemassa.

Esim. eräs nainen sai kaksoset. Perheen esikoinen sai jatkaa päiväkodissa. Tuolloin ei vielä ollut subjektiivista päivähoito-oikeutta.
Exä ei saanut esikoiselleen paikkaa päiväkodista, vaikka perheeseen syntyi vauva.
Exä oli siis sitä mieltä, että ko. nainen on hullu, koska vain hullut saavat tämmöisiä erityispalveluita ja terveet ja normaalit eivät. Ja sanoi esikoiselleen, ettei tämä saa enää leikkiä tämän toisen lapsen kanssa, vaikka lapset oli hyviä kavereita keskenään. Lapsella oli ikää pari vuotta. Että aikaisin lapsi oppi.. syynä siihen, ettei oma lapsi saanut olla enää tämän hyvän ystävän kanssa, oli just se, että lapsen äiti, kaksosvauvojen äiti, on tämän exän mielestä hullu, eikä hän halua että oma lapsi on tekemisissä hullujen kakaran kanssa..

Edelleen tämä exä on sitä mieltä, että hänen lastensa isä kostaa ja juonii häntä vastaan, ja puhuu tästä lapsilleen. Hän haukuu ja arvostelee minua ja minun omia lapsia, sekä meidän yhteistä lasta, vaikkemme tunne toisiamme, en ole ikinä jutellut ko. naisen kanssa ja niin edelleen. Olen vain hänen entisen miehensä nykyinen vaimo. Enkä edes rikkonut heidän liittoaan.

Exä ei ikinä pyydä anteeksi mitään edes lapsiltaan, koska hän ei ole ikinä väärässä, hän on aina oikeassa. Muut ovat väärässä. Jos hän törmää toiseen ihmiseen, vaikka omaan lapseensa, vika on sen toisen: mitäs tulit siihen, mitäs olit edessä.

Ihana äiti-ihminen. :O

ystävälläni ja minulla on samanikäiset lapset; hänen on paikallaan viihtyvä mietiskelijä, vähä arka ja ujo, varautuneempi. Omani on vilkas, juoksee sata lasissa joka paikkaan, tutkii kaiken, ei arastele uusia tilanteita tai ihmisiä, mutta tosiaan pitää äidin koko ajan varpaillaan kun kiipeilee, hyppii ja menee koko ajan.

Ystäväni piilovihjailee, että kyse on vain kasvatuksen tuloksesta... huoh, tulisi tänne kasvattamaan tätä vilperttiä niin tietäisi mitä on hokea EI:tä miljoona kertaa päivässä ja juosta sen perässä koko päivän. Eihän tätä tietysti ole yritettykään kasvattaa...

Mulla oli muutama entinen ystävä sellainen, ja äitini on edelleen, mutta nykyään vähenemissä määrin (onneksi) .

Ja sitten on niitä, ei niin pahoja mutta kuitenkin aika tahdittomia ihmisiä. Esim olin juuri maalannut pienen hyllyn, ja kaverini katsoi sitä ja sanoi: "hmm. Mä olisin laittanut kyllä toisen maalin". No joo, ei kai se nyt niin pahasti ole sanottu, mutta ei se kivalta tunnu. Ja samoin muistan sellaisia, ketkä tulivat suureen ääneen sanomaan: "hei vähän sun maha on iso(olin raskaana)" ja: "Miks sulla on noin iso näppylä naamassa?" :headwall:

Juu. Sisareni ovat tommosia minua kohtaan. Kun AnniHelena ja ChiChin tapauksen ihmiset.

Eivät löydä minusta mitään hyvää. Kun vilkas ja uhmakas esikoinen oli pieni, vilkkaus oli minun kasvatuksen vika. Jos esikoinen sai uhmakohtauksen, ja huusi lattialla, minä olin "kasvattamalla kasvattanut" sen tommoseksi.
Kysyin: ai niinkö, että kun minä sanon, et saa, ja sitten sanon, että no niin, mene nyt lattialle selällesi ja ala huutamaan.

Hän tuli uuteen kotiini ja arvosteli sen.. mitään hyvää ei löydy, ikinä.

Hän "tietää" miten kasvatan ja miten toimin tämän nuorimman lapseni kanssa, vaikkei ole ikinä ollut meilä kylässä eikä ikinä nähnyt arkea meillä ja minä olen käynyt hänen luonaan lapsen kanssa kerran, lisäksi olimme kerran samoissa juhlissa, joissa lapseni mummo hoisi lastani. Joka muuten käyttäytyi tosi nätisti koko ajan.

Hän saa puolelleen muut sisarukseni myös. Olen katkaissut välini heihin. En jaksa enää olla sylkykuppina.

TAhditon, sellainen tämä siskoni on, muttei ole oppinut muuttamaan käytöstään, koska ei näe siinä mitään vikaa.

Hän haukkuu ja arvostelee myös lapseni, myös heille itselleen, ja sitten minutkin: äitinne on tätä ja tätä.. teki näin.. eikä näe itseään, millainen äiti on itse ollut omalle lapselleen. AAARRGHHH.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Niinku että son mun oma syy, jos satun olemaan kuumeessa? :whistle: (mun äidin suosikkirepliikkejä aikoinaan :kieh: )

Joo, ja mulla oli koulussa tämä: Mitä sä olet tehnyt? Kysyttiin, kun kerroin että mua kiusataan.... :whistle:

On muutama, harmi vaan että lähisukua, joten ei voi vältelläkään. Mielestään ovat vain suorapuheisia ja oikeassa. Tosiasiassa moukkamaisia ja loukkaavia ja ovat keksineet mielestään totuuden ja ovat aina oikeassa. Eivät ymmärrä olla hienovaraisia, kohteliaita tai eivät edes arvosta sellaista. Negatiivinen ajattelutapa vielä molemmilla ja mustavalkoinen maailmankuva.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Niinku että son mun oma syy, jos satun olemaan kuumeessa? :whistle: (mun äidin suosikkirepliikkejä aikoinaan :kieh: )

No just tätä luokkaa. Eikä sitä suinkaan sanota haukkuen, vaan todetaan vain että "niin sinullahan on tämä sairaalahoitoa vaativa keuhkokuume siksi, että sinä ostit viime vuonna viikko juhannuksen jälkeen pullon Heinzin ketsuppia, että toivottavasti ymmärrät tästä lähtien että niin ei tehdä"

:whistle:

Yhteistyössä