Onko teillä kotona koriste-esineitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Oikein siis sillä tavalla vartavasten omille paikoilleen aseteltuja somisteita?

Mä aloin tässä tuon olohuoneketjun innoittamana katselemaan ympärilleni ja näky on aika masentava: senkin päällä on kynttilä isossa lasipurkissa, ja kahdessa maljakossa kuivattuja ruusuja, mutta ne kaikki jäi tohon vahingossa. Vaihdettiin viimeksi järjestystä miehen kanssa lasten ollessa kotona ja hereillä, joten ilmeisesti mulle on ilmaantunut lopulta jotain oleellisempaa kuin purnukoiden kantelu, kerta kökkivät vieläkin samalla paikalla mihin silloin ne kädestäni jäi, enkä enää edes muista mihin ne olin tarkalleen ottaen suunnitellut. :ashamed: Eli olkoot. Varmaan joku sisustusheebo saisi järkytyksestä sydärin... :whistle:

Sen lisäksi: meillä ei ole ainuttakaan viherkasvia, eikä mitään elävää täällä ylipäätään meidän ihmisten ja koiran lisäksi. Eikä tule, sanoi kuka tahansa mitä tahansa. :ashamed:

Aika vähän, mutta mulla onkin vasta sisustus&remonttivaihe menossa. Makkarissa on jo vaikka mitä, junnun huoneessakin jo jotain löytyy. Junnun huoneeseen vaan on niin pirun vaikeata sisustusjuttuja kehitellä, ne kun maksais sinne satoja euroja. Keittiön olen halunnut saada ensisijaisesti toimivaksi eli sellaiseksi, missä kyäkkivelhon on helppoa huseerata patojensa parissa. Olohuone ja työhuone ovat vielä täysin sisustusta vailla, olohuone vielä remppaakin vailla.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Aika vähän, mutta mulla onkin vasta sisustus&remonttivaihe menossa. Makkarissa on jo vaikka mitä, junnun huoneessakin jo jotain löytyy. Junnun huoneeseen vaan on niin pirun vaikeata sisustusjuttuja kehitellä, ne kun maksais sinne satoja euroja. Keittiön olen halunnut saada ensisijaisesti toimivaksi eli sellaiseksi, missä kyäkkivelhon on helppoa huseerata patojensa parissa. Olohuone ja työhuone ovat vielä täysin sisustusta vailla, olohuone vielä remppaakin vailla.
Mä en käsitä miten on mahdollista että me saatiin tää valmiiksi jo kerran, mutta nyt me tehdään jo toista kierrosta, vuoden sisään. Ett kai se on samaa sitt meilläkin. Tai sitt mä olen vaan huono somistaja. :ashamed:

Ehkä se vika ei oo siinä että tää kämppä on jatkuvassa muutostilassa, vaan siinä että mä en siedä niitä. Kun luin ton ziziliskon vastauksen, siitä erityisestä kohdan valokuvia kehyksissä, tajusin että ei ikinä meille..

Mutt eikö suomalaisuuteen perinteisesti kuulu kaiken maailman rihkama kirjahyllyssä? :D

Mä olen tosi epäisänmaallinen tässä asiassa nyt. :D

No riippuu mitä lasketaan koriste-esineiksi. Tarpeettomia esineitä siis on esillä hyvinkin vähän, mutta valokuvia ja kynttilänjalkoja jonkin verran. En tiedä, onko nekään nyt niin tarpeellisia, mutta valokuvia on kiva katsella ja kynttilöitä ei tule poltettua ilman kynttilänjalkoja tai vastaavia missä nyt kynttilöitä yleensä poltetaan. Lisäksi mä tykkään kuivatuista ruusuista, joita nytkin on esillä kolmessa eri paikassa. Viherkasveja meillä on myös, jos ne sattuvat mun hoidossa selviämään hengissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:
No riippuu mitä lasketaan koriste-esineiksi. Tarpeettomia esineitä siis on esillä hyvinkin vähän, mutta valokuvia ja kynttilänjalkoja jonkin verran. En tiedä, onko nekään nyt niin tarpeellisia, mutta valokuvia on kiva katsella ja kynttilöitä ei tule poltettua ilman kynttilänjalkoja tai vastaavia missä nyt kynttilöitä yleensä poltetaan. Lisäksi mä tykkään kuivatuista ruusuista, joita nytkin on esillä kolmessa eri paikassa.
kerrankin ollaan suunnilleen samoilla aalloilla, noiden ruusujen suhteen.

ne ovat laatikossa, kun ei ole niille mitään paikkaa. Meillä on joka paikka täynnä kirjoja lehtiä laskuja ym. papereita ja kaikenlaista jätettä, jotka lajittelen alkuvaiheessa tiskipöydälle.
meidän koti näyttää samalta kuin ekokaupan takahuone/keittiö. eli on noita muovipurkkeja ja lasipurkkeja ym. joka paikka täynnä. Jolla on siisti koti, ei varmasti ole kovin ekologinen, vaan nakkaa kaikki sekajätteeseen? Vai miten on?

No olkkarin pöydällä on kynttilä V&B:n hurrikanissa missä on hiekkaa sisällä ja katosta roikkuu himmeli (pentikin metallinen) ja keittiön pöydällä on partyliten mansikkapaikka kynttilä juttu ja jouluinen juna ja 2 lumisadepalloa (isoja). Olkkarin pöydän lasin alla on huovutettuja lumihiutaleita ja kattolampussa roikkuu talviset kristallikoristeet

Alkuperäinen kirjoittaja no tuota:
ne ovat laatikossa, kun ei ole niille mitään paikkaa. Meillä on joka paikka täynnä kirjoja lehtiä laskuja ym. papereita ja kaikenlaista jätettä, jotka lajittelen alkuvaiheessa tiskipöydälle.
meidän koti näyttää samalta kuin ekokaupan takahuone/keittiö. eli on noita muovipurkkeja ja lasipurkkeja ym. joka paikka täynnä. Jolla on siisti koti, ei varmasti ole kovin ekologinen, vaan nakkaa kaikki sekajätteeseen? Vai miten on?

meillä on siisti koti. Lasi menee lasinkeräykseen, lahdet lehtien keräykseen, patterit ja muut ongelmiin ja biot bioihin... Muuta jätettä on nyt ihan äkkiseltään meiltä sitt muuta keksi. Miksei vois olla ekologinen vaikka on siistiä?

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
No olkkarin pöydällä on kynttilä V&B:n hurrikanissa missä on hiekkaa sisällä ja katosta roikkuu himmeli (pentikin metallinen) ja keittiön pöydällä on partyliten mansikkapaikka kynttilä juttu ja jouluinen juna ja 2 lumisadepalloa (isoja). Olkkarin pöydän lasin alla on huovutettuja lumihiutaleita ja kattolampussa roikkuu talviset kristallikoristeet
Kristallikoristeet!! Niistä mä voisin olkkarin lampussa tykätä, mistä mä voin ostaa sellasia?

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Ehkä se vika ei oo siinä että tää kämppä on jatkuvassa muutostilassa, vaan siinä että mä en siedä niitä. Kun luin ton ziziliskon vastauksen, siitä erityisestä kohdan valokuvia kehyksissä, tajusin että ei ikinä meille..

Mutt eikö suomalaisuuteen perinteisesti kuulu kaiken maailman rihkama kirjahyllyssä? :D

Mä olen tosi epäisänmaallinen tässä asiassa nyt. :D

Meillä on kanssa kirjahyllyt pyhitetty lähinnä kirjoille, että sieltä niitä koriste-esineitä ei niinkään löydy. Ite en voi vastustaa kauniita kehyksiä, kynttilänjalkoja ja kynttilöitä, joten niitä kertyy. :ashamed: Kaikki kyllä ei mahdu samaan aikaan esille ja vanhoja laitan aina kiertoon.

meillä on siisti koti. Lasi menee lasinkeräykseen, lahdet lehtien keräykseen, patterit ja muut ongelmiin ja biot bioihin... Muuta jätettä on nyt ihan äkkiseltään meiltä sitt muuta keksi. Miksei vois olla ekologinen vaikka on siistiä?

No tuota, et kai niitä heti yksitellen kuljeta keräykseen? Kyllähän niitä kertyy joka paikkaan.
Entäs muoviset jugurttipurkit, ne juotavat muovipullot, kaikki muut muoviset ruokajutut (ketsuppipurkit muovipussit ym ym ym ymym
Entäs säilykepurkit? (metallia?)
ja metalliset korkit ym niitä on vaan joka nurkka täynnä meillä.

No tuota, et kai niitä heti yksitellen kuljeta keräykseen? Kyllähän niitä kertyy joka paikkaan.
Entäs muoviset jugurttipurkit, ne juotavat muovipullot, kaikki muut muoviset ruokajutut (ketsuppipurkit muovipussit ym ym ym ymym

Meillä kerätään lehtiä omaan paikkaansa, lasia omaan keittiössä suljettujen ovien taakse, jugurttia meille ei muovitötsissä osteta eikä myöskään juotavia muovipulloja harrasteta,muovipussit käytetään sekajäteroskiksessa, säilykkeitäkin käytetään aivan hävettävän vähän. Missä on metallisia korkkeja?

Meillä ei myöskään ole noita kuvia kehyksissä, eikä missään muussakaan muodossa. Olen kyllä joskus suunnitellut sellaista kuvaseinää, niin kun silleen jenkkityylliin, niin kun elokuvissa. Mut se ei kyllä tule olkkariin ja jos tulee niin tulee sit täyteen lähes samanlaisilla kehyksillä kehystettyjä kuvia. Mie inhoon niitä perinteisiä "kiittäen"-kortteja!!

Joitain koriste-esineitä on. Ne taitaa olla pääasiassa käsintehtyjä juttuja. Viherkasveja meillä on ja mies hoitaa ne. Mää tapan kaiken... Pyrin valikoimaan huolella, mitä laitan esille. Rihkamaa ja turhaa sälää en siedä kotona, muualla ok.

Inhoan kasoja, läjiä, romukuppeja... Niitä täälä ei oo, eikä tuu. Tavaroille on paikka ja ne pidetään paikallaan, jos eivät oo just käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja RitiRalla:
Meillä ei myöskään ole noita kuvia kehyksissä, eikä missään muussakaan muodossa. Olen kyllä joskus suunnitellut sellaista kuvaseinää, niin kun silleen jenkkityylliin, niin kun elokuvissa. Mut se ei kyllä tule olkkariin ja jos tulee niin tulee sit täyteen lähes samanlaisilla kehyksillä kehystettyjä kuvia. Mie inhoon niitä perinteisiä "kiittäen"-kortteja!!

Hei meille on tulossa kuva seinä!! :D Eteiseen (meillä on iso eteinen jossa on paljon erilevyisiä seinäosia päättyen oviin tms) yksi seinä täyteen omia ja sukulaisten mustavalkokuvia erilaisissa mutta samantyylisissä kehyksissä.

Mutta perinteisiä valokuvakehyksiä tasoille tai hyllyyn.. ei kiitos. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Kristallikoristeet!! Niistä mä voisin olkkarin lampussa tykätä, mistä mä voin ostaa sellasia?

Mä ostin ne tammikuussa anttilan -70% alesta.

Tarpeeksi vaan roskiksia vaikkapa tiskialtaan alapuolelle ja tarvittaessa lisätilaa muista kaapeista tai laatikoista. Ekologisuus ei ole sama asia kuin epäsiisteys, sotkuisuus. :xmas:

Meillä kerätään lehtiä omaan paikkaansa, lasia omaan keittiössä suljettujen ovien taakse, jugurttia meille ei muovitötsissä osteta eikä myöskään juotavia muovipulloja harrasteta,muovipussit käytetään sekajäteroskiksessa, säilykkeitäkin käytetään aivan hävettävän vähän. Missä on metallisia korkkeja?

lasipurkeissa ja lasipulloissa

Yhteistyössä