Onko teillä käytössä liesisuoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän poika 1 v 4kk iässä melkein sytytti tulipalon. Sen jälkeen hommattiin liesisuoja pikaisesti, aiemmin oli jo tarkoitus, mutta se oli siirtynyt ja siirtynyt... Nyt ollaan muutettu taloon, jossa leveämpi liesi, eikä entinen liesisuoja käy. Ja tarkoitus on hankkia uusi, mutta taas se on siirtynyt jo kuukausikaupalla... Poika on nyt 2 v ja lisää lapsia on tulossa.

Meillä ei ole koskaan ollut liesisuojaa, mutta eipä ole ollut tarvetta. Eikä muitakaan suojia paitsi pistorasiasuojat. Lapsia 5. Nuorin jo 6v vanhin jo 19. Ei ole ollut tarvetta

Meillä nimittäin 2 vuotias neiti poltti yks päivä kuumalla hellalla kätensä. Ei pahasti mutta kyllä siihen rakkula tuli ja itketti. Ja mikä pahin, tämä ei opettanut mitään! Seuraavana päivänä vain uhkarohkeasti uudestaan. Hieman varoi mutta laittoi kuitenkin käden levylle... Mietin, hommaisinko kyseisen kapistuksen...

On ollut kaikkien lasten kanssa. En muista noiden vanhempien kohdalla enää minkä ikäisenä laitettiin ja otettiin pois. Mutta nyt kuopus on vähän 1v2kk ja pakko olla liesisuoja, koska on jo laittanut lieden päälle ja olisi mielellään vääntelemässä nappuloita. Muutenkin ruokaa laittaessa se on hyvä turva ettei kurottele kuumalle liedelle tai kattilaan.

Mä olin aika ehdoton sen liesisuojan hankkimisen suhteen. Varmaan siksi kun lapsena mulla oli kaveri jonka kaula, rinta ja käsivarsi oli pahasti palanut, koska oli kipannut kuuman kattilan päällensä hellalta. Meillä liesisuoja hankittiin kun esikoinen oli noin vuoden ikäinen. Ja nyt kun kuopus on vajaan 3,5 vee suoja otettiin pois.

Yhteistyössä