Onko teillä kaapeissa aina jotain herkkua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras123"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras123"

Vieras
Tuli vaan tuosta yhdestä ruokakeskustelusta mieleen, kun meillä ei ole.
Siit onko teillä aina kaapeissa keksejä,suklaata,karkkua tai jäätelöä esim.

Meillä on ainoastaan pakkasessa jotain pullaa tai piirakkaa jos sattuu vieraita tuleen, muuten meillä ei ole kaappeihin säilöttynä herkkuja ja mussutuksia.

Lähinnä siksi kysyn tätä kun minua kehoitettiin palkitsemaan lapsi herkulla kun on syönyt ruan. Lapsi huono syömään. Ja mä en tätä ymmärtänyt. Et miksi palkita makealla herkulla? jos muutenkin ne kuuluu vain erikoishetkiin ja syödään todellakin vain silloin tällöin.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1912459-miten-saada-esikoululainen-syomaan-ja-vahan-lihomaan-tai-edes-maistamaan-kaikkea-tai-edes-lahemmas-kaikkea/

Tässä tämä minun toinen ketju.

Hehe...no meillä on. Tykkään itsekin ottaa pari palaa tummaa suklaata jälkkäriksi. Että se sama levy kestää meillä 1-2 viikkoa jos ei tulekaan otettua.

Herkkujälkiruokakehotus perustuu vaan siihen, että hoikkeliineilla on vara syödä ja saattavat saada vähän lisäenergiaakin vaikka vahingossa....

Tää menee mun mielestä samaan kategoriaan kun rasvattoman maidon juottamiset LAPSELLE tai ylipäänsä kenellekään. En ymmärrä, mut ei mun tarvikaan ;-)

Pullaa on pakastimessa vieraiden varalle,välillä jäätelöä ja kaapistakin löytyy viellä joulusuklaata ja 2 isoa karkkilaatikkoa,kuitenkin herkkuja syödään silloin tällöin,kun tekee mieli jotain hyvää.Joskus menee viikoja kun ei syödä,joskus taas pari kertaa viikossa.

Hehe...no meillä on. Tykkään itsekin ottaa pari palaa tummaa suklaata jälkkäriksi. Että se sama levy kestää meillä 1-2 viikkoa jos ei tulekaan otettua.

Herkkujälkiruokakehotus perustuu vaan siihen, että hoikkeliineilla on vara syödä ja saattavat saada vähän lisäenergiaakin vaikka vahingossa....

Tää menee mun mielestä samaan kategoriaan kun rasvattoman maidon juottamiset LAPSELLE tai ylipäänsä kenellekään. En ymmärrä, mut ei mun tarvikaan ;-)

No ei nyt aivan. herkkuissa on sokeria ja monta muuta ei niin tarpeellista ainetta, mut maitoa on hyvä saada päivittäin. Oli se nyt sit rasvatonta tai rasvallista.

No ei tommosia herkkuja. Mut kaapista löytyy aina tomaattimurskaa, kurkkua, tomaattia ja jälkiuunileipää. Ne on ne mun herkut. Jos ei jotain noista löydy ku himo iskee niin on maailmanmarkkinat sekaisin :D

On meillä yleensä jotain, nytkin on kaapin perällä pari keksipakettia ja joululta jääneitä suklaarasioita. Ja pakastimessa on jotain viinereitä tmv. mitkä pitää vaan laittaa uuniin. Ihan yllätysvieraita varten pidän jotain jemmassa, kun kauppaan on kymmeniä kilometrejä matkaa. Itse ei tule syötyä noita kaapissa olevia herkkuja, vaan joskus otetaan kaupasta vaikka vähän suklaata tai pullat, jotka sitten syödään samana päivänä.

Ei ole herkkuja.
Pipareita juustokakun pohjia varten, mutta lapselle en niitä anna palkkioksi tai muutenkaan. Meillä ei ole pakkasessakaan mitään kahvin kanssa tarjottavaa, joten en tykkää jos meille tulee vieraita ilmoittamatta.
Sipsiä tai karkkia ei ainakaan ole, ettei emäntä syö niitä.
Popcornin jyviä on, niitä sitten tehdään miehen kanssa iltasella jos jotain halutaan herkutella.

[QUOTE="vieras";22980011]No ei tommosia herkkuja. Mut kaapista löytyy aina tomaattimurskaa, kurkkua, tomaattia ja jälkiuunileipää. Ne on ne mun herkut. Jos ei jotain noista löydy ku himo iskee niin on maailmanmarkkinat sekaisin :D[/QUOTE]

Mielenkiinnosta kysyn, mitä teet noista aineksista? :)

[QUOTE="vieras";22980195]Älä palkitse karkilla. Se tekee tavallisesta ruoasta pahaa ja tyhjistä herkuista tavoittelemisen arvoisia.[/QUOTE]

Tällä linjalla minäkin olen.

Mielenkiinnosta kysyn, mitä teet noista aineksista? :)

No kehtaanko edes sanoa, mut tomaattimurskaa voin syödä ihan sellaisenaan. Kuumennan vaan ja vedän joukkoon kunnon pippurisekoitukset. Sit tomaatti+ kurkku ja jälkiuunileipä hässäkkä vaan sellaisenaan naamaan.

Mut joo voihan tomaattimurskasta tehä esim. tonnikalakastikettä, lasagnea, maustaa keittoa, makaronilaatikkoa yms.

Mut tosiaan, noitakin voi vedällä kitusiinsa herkkujan tapaan.. ihan liikaa.

Ei ole aina. Pakastimessa saattaa olla pullaa ym. mutta mulle ne ei ole herkkuja joten mies niitä sieltä syö pois, tai vieraat. Jälkiruokana lapsi saa joskus marjakiisseliä tai hedelmän ym, mutta ei läheskään joka aterian jälkeen.

Ei löydy yleensä minkäänlaisia herkkuja meidän kaapeista, tulee muuten naposteltua pitkin viikkoa ja sehän ei ole hyvä ollenkaan.
Kaikista tehokkaimmaksi laihdutuskeinoksi olen huomannut yksinkertaisesti liikunnan lisäämisen ja sen,ettei osta kaappeihin mitään lihottavaa/epäterveellistä.
Tuoreita hedelmiä kyllä yleensä löytyy reilusti ja niitä sitten syödään jos jotain makeaa tekee mieli.
Poikkeuksena jäätelö, jota löytyy lähes aina pakkasesta mutta sitä ei tulekaan juuri koskaan syötyä.

Paha tapa eli on, jotain keksejä tai sit viikonlopulta jääneitä nannoja tms. ja juu niitä tulee sitten itse napsittua :( lapsille annan yleensä vain viikonloppuna jotain tuollaista jälkkäriks. Muuten se on tyyliin marjoja, rusinoita yms..eli yritän opettaa lapseni vähän paremmille ruokatavoille kuin miten itse syön..
Noh, normaalipainoinen minäkin kyllä vielä olen et ei se nyt niin ongelma ole...

Yhteistyössä