Onko teillä jotain hassuja jokapäiväisiä/iltaisia rituaaleja, joita teette lapsen kanssa?

Keep calm and carry on

Aktiivinen jäsen
09.04.2011
2 393
0
36
Meille on täällä varakodissa tullut tietty rituaali joka ilta. Poika menee makuuhuoneeseen ennen mua ja piiloutuu peiton alle. Sitten mä tulen laittamaan verhoja kiinni ja alan samalla ihmetellä ääneeni että minnehän xxxx on oikein kadonnut. Mietin ääneeni, että taas se lähti yksin kaupunkiin ja bla bla bla. Tätä jatkuu kunnes menen sänkyyn. Siellä on mystinen möykky, joka alkaa hihittää tai muuten vain kiemurrella. Sitten vetäisen peiton pois päältä ja kysyn aina yhtä hämmästyneenä, että kenes poika sä olet. Usein poika vastaa jo ennen kuin ehdin kysyä, että no sun!

Niin tyhmää, mutta joka kerta yhtä hauskaa pojan mielestä :xmas:

Mitä teillä?

Meillä on aina apina karkuteillä.
Muksu "livahtaa" iltapesun jälkeen alastomana kylppäristä karkuun ja piileskelee olohuoneessa /miehen selän takana hihitellen. Ja mies sitten päivittelee, että onpa kumma kun ei tiennyt meillä apinoita olevan... minä voivottelen samalla että voivoi hukkasin beiben, nyt tulee surku ja ikävä yms.
Ja muksu yritää selittää, että ei ole apinaa on vaan minä... leikki loppuu aina samalla tavalla, yhtäkkiä huomataankin, et eihän se nakupelle olekaan apina vaan mein tyttö! Ja sitä sit ihmetellään et miten kummassa se on noin erinäköinen alasti kin vaatteet päällä yms. Yleensä käy vielä iskälle itsensä näyttämässä pyjamassa, että kato nyt, minä se olin...
Ja aina yhtä hauskaa.

=) kuulostaa ihanalta.

Meidän iltarutiinimme ovat vuosien saatossa hiukan karisutuneet. Aikaisemmin kerroimme itse iltaisin jatkosatua, luin pätkän jotakin kirjaa iltasaduksi ja lauloin iltalaulun.
Tuo sadun kertoiminen itse ja iltalaulun laulaminen ovat vähitellen, ei kenekään sopimuksesta jääneet vähemmälle. Mutta toisinaan kuopus vielä toivoo iltalaulua. Ja sen "hauskúus" on siinä, että tietyssä kohtaa laulua lapsi saa päättä millaiset silmät sulkee. Vuoroin ne ovat rubiiini-topaasi-safiiri silmät, tai vaikkapa mansikka-kesä- loma-silmät jne.

Isänsä kanssa, tytöt,kaksi nuorempaa innostuvat vielä leikkimään, juuri tuollaista löydä meidät keikkiä- Piilopaikka on aina sama. Torkkupeiton alta sängystämme kuuluu kikatusta, ja hetken etsiskelytään mies löytää lapset.

Meillä on se hauska (koska ei jaksa harmistuakaan) iltarituaali etä mikään ei ikinä ole mennyt niin kuin etukäteen kuvittelin. Eli että suit sait nukkumaan kun me vanhemmat olemme niin johdonmukaisia ja hyviä kasvattajia. :D

Meille on täällä varakodissa tullut tietty rituaali joka ilta. Poika menee makuuhuoneeseen ennen mua ja piiloutuu peiton alle. Sitten mä tulen laittamaan verhoja kiinni ja alan samalla ihmetellä ääneeni että minnehän xxxx on oikein kadonnut. Mietin ääneeni, että taas se lähti yksin kaupunkiin ja bla bla bla. Tätä jatkuu kunnes menen sänkyyn. Siellä on mystinen möykky, joka alkaa hihittää tai muuten vain kiemurrella. Sitten vetäisen peiton pois päältä ja kysyn aina yhtä hämmästyneenä, että kenes poika sä olet. Usein poika vastaa jo ennen kuin ehdin kysyä, että no sun!

Niin tyhmää, mutta joka kerta yhtä hauskaa pojan mielestä :xmas:

Mitä teillä?

Voi, mun äiti aina leikki mun kanssa tuollaista leikkiä ja se oli niin hauskaa :heart:

Oma lapsi on vielä aika pikkuinen, mutta huumorintajulla varustettu jo ihan vauvasta. Me käydään iltaisin aina teletappikaatuilemassa sänkyyn, eli mennään yhdessä meidän vanhempien sänkyyn ja sitten siellä "teletappikaadutaan" eli rojahdetaan holtittomasti sänkyyn selälleen makaamaan ja kikatellaan.

Meidän rutiinit tässä, tyttö on 6-vuotias:

Iltapalan jälkeen purkka suuhun, ja sillä välin sillon tällön katotaan cakewrecks.com-sivuilta hassuja kakkuja. Sitten hammaspesu, jonne mennään aina niin, että tyttö huutaa lällättelysävyyn, että "kumpi istuu eeeka, vessan penkillä", ja sitten juostaan.

Sitten tyttö menee karhukävelyä portaat yläkertaan. (niiiiin raivostuttavaa, ja joskus hoputan). Sitten iltapesut ja yökkäri päälle. Meillä mä useimmiten luen iltasadun ja unilaululle huudetaan mies alakerrasta mukaan.

Meillä kanssa mennään piiloon. Aika usein mä istun jalat koukussa siinä sängyllä ja tyttö menee sinne mun jalkojen alle piiloon. Joskus tyttö menee myös pöydän alle tai vaatekaappiin. Ja miehen pitäis olla ihan kun ei tietäis missä se on. Mies ettii tyttöä usein sitten mun suusta tai korvista yms. Ja on hassua.

Unilaulujen sanoja joskus vähän muutellaan, mutta ei sillon jos tyttö käy kierroksilla. (Jos kierroksia on havaittavissa, ylipäätään hulluttelua vähemmälle) Sillon ei voi edes vaihtaa sen omaa nimeä jonkun sanan tilalle... Sitten unilaulujen jälkeen mä annan "pusuhalin" ja lähden. Sitten mies kysyy, "onko vielä asioita?". yleensä niitä on ja alkaa papatus kuulua, kun pitää vielä kerran kertoa ne päivän jännimmät jutut.

Ja sitten on aika paljon ihan kummallisa lallatuksia ja lorutuksia, mitä on tullut tässä vuosien varrella keksittyä. Niitä tulee hoettua itsekin ihan huomaamatta... Kuten: oppista oppaa bonbawii, "Maija" on rakas tyttö gumbawii. Niin, eihän tossa ole mitään järkeä, mutta toi neiti taisi olla ihan vauva, kun sitä lauloin.

Iltapesut ja pisut. Tyttö juoksee alasti kissa kannoillaan huoneeseensa ja alkaa etsiä unilelua itselleen. Äiti/iskä laskee verhon ja laittaa univalon, tyttö kömpii sänkyynsä. Lauletaan unilaulu, annetaan halipusut ja toistetaan litanja: "Hyvää yötä, kauniita unia, huomenna/aamulla nähdään, minä rakastan sinua." tyttö toistaa kaiken perässä.. Tämän jälkeen "häädetään" kissa sängyn alta huoneesta pois, ja annetaan ovelta vielä lentosuukot.. :) :heart: