Onko teillä eläimet vaistonneet emännän lähestyvän synnytyksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huomiohuokailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huomiohuokailija

Vieras
Meillä on kissa ja koira ihan sekasin enkä mä keksi mitään muuta syytä. Kissa joka ennen viihty omissa oloissaan, kiehnää nyt koko ajan kyljessä, kulkee perässä ja naukuu. Koira kulkee perässä, ulisee ja haluaa koko ajan syliin. Molemmilla käytös muuttunut ihan tässä lähipäivinä ja laskettuun aikaan on reilu viikko. Vaikuttaa se vai kuvittelenko mä vaan?

yks kissa oli ihan sylikissa koko raskauden ajan, makas mahan päällä, tuli puskee ja oli sellanen oikee lutunen, edellis iltana ennen synnytyksen alkuu meni ihan sekasin, alko mouruumaa ja kiertämää kämppää ympäri, ei syönny ja oli toosi levoton. Yöllä sitten alko supistukset :D

tsemppiä synnytykseen ;)

Ei.

Yksi kissa tosin piti aina tassujaan mahan päällä, kun kehräsi sylissä. Yritti tehdä samaa synnytyksen jälkeenkin, muttei onnistunut, kun mahakumpu oli hävinnyt.

Mun edesmennyt ihana koirani oli esikoisen synnytyksen lähestyessä aivan mahdoton :D - housunpunttitakiainen, koko ajan seuras mua minne meninkin, ei päästänyt silmistään ollenkaan. Ja puski liki, kerjäs rapsutuksia ja siirtipä oman yöpaikkansakin yllättäen oma- alotteisesti makkariimme. Silloin en edes ymmärtänyt moista ajatusta lähteä edes pohdiskelemaankaan, että koira vaistoaisi jotain...mutta jälkikäteen kyllä.