Onko teillä 4-vuotiaille kevääksi haalari- vai 2-osainen puku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"elina"

Vieras
Pojalla viimesyksyinen Pop:n haalari, joka just ja just vielä mahtuu kevään päälle, toivottavasti.
Lisäks viimevuotinen Pop:n oranssiruutunen takki ja just ostin Ticketin välikausihousut, jotka kokoa 122cm ja aika reilut 115cm pojalle, mutta 116cm housut oli melko naftit.
Mummo vielä kävi ostamassa Lindexiltä tähtitakin ja Kappahlista protex-ulkoiluhoustu, tietääkö kukaan miten nää Lindexin ja Kappahlin vaatteet pitää kosteutta?

Mun kohta 4-v ei suostu enää haalaria laittaan päälle. Talvihaalarin pakotan kylmillä ilmoilla tarhaan mutta turha kuvitellakaan että kevään tullen laittais enää välikausihaalaria päälle...Joten Reiman kaksiosainen puku käyttöön kohtapuolin!

Meillä 3,5 vee ei suostu laittaan haalaria. Jo viime syksynä oli kaksiosainen ja kaksiosainen on ollut talvipukukin ja hyvin pärjänny. Osaa itse laittaa vetskarin kiinni, joten päiväkodissakin saa itse puettua ilman apuja...

Haalari suurimpia ulkoiluja varten. Serkun vanha hyväkuntoinen saatiin, niin miksi lähdettäis uutta ostamaan? Koko on 104, joten varmaan syksyksi sitten joudutaan hankkimaan uusi, ehkäpä kaksiosainen. Haalarin lisäksi on nytkin kaksiosainen, joka ei ole kosteudenpitävä, mutta käy sitten tarpeen tullen ulkoillessakin. Ja meillä lapset laittavat haalarin päälle silloin, kun minä käsken.

Meillä on vk-asuna housut ja takki, talvella haalari. Musta housut ja takki on kätevä, kun voi ottaa takin pois jos vaikka päivä lämpeneekin reilusti aamuun nähden.

Kaksiosainen on ollut aina vuodenikäisestä lähtien. Oli ihan päiväkodin toive, että vk-asu on kaksiosainen. Helpompi pukea ja helpompi myös lämmönsäätelyn takia, kun tarvittaessa voi ottaa toisen osan kokonaan pois tai korvata jollain muulla. Esim. tähän aikaan vuodesta toppahousut plus vk- takki on hyvä yhdistelmä ja toukokuussa taas vk- housut ja collegetakki on paremmat kuin kokohaalari.

Siis? Annatteko te 4-vuotiaan päättää laittaako haalarin vai ei? Minä en ymmärrä tuota!
Haalari on kätevä kun on vielä kylmä, enkä mä anna 4vuotiaan määrätä minua.
Kyllä meillä 2-osainenkin on(monta sellaista), yksi ulkovaate ei mitenkään riitä.

Ap;lle siis vastaus:molemmat tottakai.

Miksi näissä keskusteluissa pitäis aina valita tai väitellä kumpi parempi;
2-osainen vai haalari? Ei ole kovin ´vaikeeta/kallistakaan ostaa molemmat.
Molemmille löytyy käyttötarkoituksensa.

siinä on, että on olemassa joku tietty ikä, jolloin EI ENÄÄ VOI KÄYTTÄÄ HAALARIA? Meidän eskarilainen pukee päällensä haalarin ihan mielellään. Jossain vaiheessa narisi takkia ja housuja, mutta se meni ohi. Takki ja housut ovat vain kaupunkireissuilla.

Mun 4,5-vuotiaalla pojalla oli vielä viime keväänä haalari mutta syksyllä piti takkia ja housuja. Nyt kevääksi ostin sitte vaan vähän paremmin pojan tarpeisiin sopivan takin ja housut, haalaria en enää viitsi välikaudeksi ostaa. Talvella käyttää mielellään haalaria ja saa käyttää mun puolesta niin pitkään kuin haluaa mutta välikautena en näe sitä mitenkä ehdottomasti parempana.

Sen sijaan mietiskelen että pitäskö ostaa vielä reilu 2-veelle haalari kun isoveljen perintöhaalari on snadisti iso ja edellinen koko vähän pieni.. :confused: Ei ole helppoa... :D

[QUOTE="huh huh";23317654]Siis? Annatteko te 4-vuotiaan päättää laittaako haalarin vai ei? Minä en ymmärrä tuota!
Haalari on kätevä kun on vielä kylmä, enkä mä anna 4vuotiaan määrätä minua.
Kyllä meillä 2-osainenkin on(monta sellaista), yksi ulkovaate ei mitenkään riitä.

Ap;lle siis vastaus:molemmat tottakai.[/QUOTE]

Meillä on kohta 5v:lle viime vuotinen haalari ja 2-osainen ei niin laadukas. Varmaan ostetaan uusi hyvä 2-osainen, koska nyt talvellakaan ei millään laittaisi haalaria vaan joka ikinen aamu sama "Saanko laittaa takin?" keskustelu... Että joo, kun nyt mietin tulevaa kevättä niin varmaankin annan 4v:n päättää. Lapsi pukee itse ja 2-osainenkin on ihan hyvä, joten en näe perustetta miksi lapsi ei saisi päättää.

Alkuperäinen kirjoittaja mikä hemmetti;23317727:
siinä on, että on olemassa joku tietty ikä, jolloin EI ENÄÄ VOI KÄYTTÄÄ HAALARIA? Meidän eskarilainen pukee päällensä haalarin ihan mielellään. Jossain vaiheessa narisi takkia ja housuja, mutta se meni ohi. Takki ja housut ovat vain kaupunkireissuilla.

Näin myös meillä.

Yhteistyössä