onko teil aamulla joku tietty rutiini...

musta tuntuu et väkisinkin menee joka aamu samanlailla

5-6aikaan lapset herää
haetaan päivävaatteet kaapista
puetaan
pedataan pedit
saatetaan iskä ja isoin matkaan
2vuotias haluu kattoo lastenohjelmaa minä sillä välin AINA pyyhin pöydät laitan tiskit
syödään aamupala
pyykkikone päälle
imurointi
lattianpesu/rätillä enimmät lika läntit lattiasta
pyykit ulos kuivuu jos sää sallii
ulkoilee pienten kaa
syömään sisällä
12 isoin haetaan kerholta
... siinä se aamu meneekin joka kerta nuin...
pedataan :\|
 
Suht saman kaavan mukaan menee. Lapset herää 6-6.30, siis noi isot. Sit ne leikkii hetken, alkaa lastenohjelmat. Siinä välissä ne vinkuu et saa kattoo leffan, mikä ei onnistu. Vauva herää seiskan jälkeen, maitoa ja vaippa pois, saa olla peppusillaan tunnin verran. Kasilta isot syö, ja arkiaamuisin aletaan pukee isointa et se menee tarhaan. Ja ysiks vien sen hoitoon.
Meillä on muutenkin tarkka rutiini, siitä voi lipsua, mutta jos ollaan vaan kotona niin on helpointa mennä saman kaavan mukaan joka päivä.
*muoks.
Mä nousen aina saman kaavan mukaan, eli tuun alakertaan, laitan kahvin tippumaan, tietokone päälle, vessaan. Kuppi kahvia ja tupakka, sit koneelle n. tunniks ja samalla menee muutama kuppi kahvia. B) <br><br>
 
meillä jokseenkin näin:

lapset herää n.7
vaippa pienemmältä pois
petaan pedit
syödään aamupala
puetaan
siivoilen
laitan ruokaa ja mahdollisesti pyykit pyörimään
ruoka klo11
kuopus unille viimeistään klo12
 
Arkisin:
Mie herään klo 6 aikaan, mies herää kymmenen min aiemmin, ja laittaa kahvit kiehumaan. Sit mie unensikkaraisin silmin könyän vessan kautta kahville, kun se on valmista.
Juon kupillisen, saatan miehen terassille, takatullessa napsaan tietsikan päälle, tarvittaessa laitan pesukoneen pyörimään, otan lisää kahvia, luen uutisia netistä, käyn laittaas puuroveden kiehumaan, otan kahvia, laitan puuron hautumaan, oon netissä...
Herättelen / vahdin koululaisten heräämistä oikeaan aikaan, odottelen pikkuväen heräämistä jne.
Siivouspäivinä saatan aloittaa siivouksen heti aamukahvin jälkeenkin, mutta en aina.
Ja siitä sit etiäpäin miten milloinkin...
 
Siis oikeesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 07:52 Mahza kirjoitti:
Suht saman kaavan mukaan menee. Lapset herää 6-6.30, siis noi isot. Sit ne leikkii hetken, alkaa lastenohjelmat. Siinä välissä ne vinkuu et saa kattoo leffan, mikä ei onnistu. Vauva herää seiskan jälkeen, maitoa ja vaippa pois, saa olla peppusillaan tunnin verran. Kasilta isot syö, ja arkiaamuisin aletaan pukee isointa et se menee tarhaan. Ja ysiks vien sen hoitoon.
Meillä on muutenkin tarkka rutiini, siitä voi lipsua, mutta jos ollaan vaan kotona niin on helpointa mennä saman kaavan mukaan joka päivä.
*muoks.
Mä nousen aina saman kaavan mukaan, eli tuun alakertaan, laitan kahvin tippumaan, tietokone päälle, vessaan. Kuppi kahvia ja tupakka, sit koneelle n. tunniks ja samalla menee muutama kuppi kahvia. B)
mitä te siellä koneella hommaatte? Heti aamusta tunti, kauanko sitten vielä päivänpäälle??? Minä en yleensä aukaise koko konetta päiväkausiin, tai sit makselen laskuja ym... Täällä töissä viitsii ajan kuluksi selailla teidän juttuja...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 06:15 Siis oikeesti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 07:52 Mahza kirjoitti:
Suht saman kaavan mukaan menee. Lapset herää 6-6.30, siis noi isot. Sit ne leikkii hetken, alkaa lastenohjelmat. Siinä välissä ne vinkuu et saa kattoo leffan, mikä ei onnistu. Vauva herää seiskan jälkeen, maitoa ja vaippa pois, saa olla peppusillaan tunnin verran. Kasilta isot syö, ja arkiaamuisin aletaan pukee isointa et se menee tarhaan. Ja ysiks vien sen hoitoon.
Meillä on muutenkin tarkka rutiini, siitä voi lipsua, mutta jos ollaan vaan kotona niin on helpointa mennä saman kaavan mukaan joka päivä.
*muoks.
Mä nousen aina saman kaavan mukaan, eli tuun alakertaan, laitan kahvin tippumaan, tietokone päälle, vessaan. Kuppi kahvia ja tupakka, sit koneelle n. tunniks ja samalla menee muutama kuppi kahvia. B)
mitä te siellä koneella hommaatte? Heti aamusta tunti, kauanko sitten vielä päivänpäälle??? Minä en yleensä aukaise koko konetta päiväkausiin, tai sit makselen laskuja ym... Täällä töissä viitsii ajan kuluksi selailla teidän juttuja...
Toiset käy töissä mut osa kaipaa vaan erilaista sisältöä elämäänsä ja on paljon lastensa kanssa keskenään.
Hienoja juttuja molemmat, jos osaisi niistä nauttia.
 
meillä herätään yleensä 6-6.30
ensin istutaan vauvan kanssa sohvalle ja halitaan ja heräillään(minä yritän heräillä tähän päivään)
vauva lattialle leikkimään
minä vessaan
kahvin keitto ja vauvan puuron keitto
aamupalan syönti koneella, vauva leikkii lattialla

vauvan vaipan vaihto
vauvan aamupala
yhdessä leikitään lattialla
päiväunet

ja sitten fiiliksen mukaan
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 06:15 Siis oikeesti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 07:52 Mahza kirjoitti:
Suht saman kaavan mukaan menee. Lapset herää 6-6.30, siis noi isot. Sit ne leikkii hetken, alkaa lastenohjelmat. Siinä välissä ne vinkuu et saa kattoo leffan, mikä ei onnistu. Vauva herää seiskan jälkeen, maitoa ja vaippa pois, saa olla peppusillaan tunnin verran. Kasilta isot syö, ja arkiaamuisin aletaan pukee isointa et se menee tarhaan. Ja ysiks vien sen hoitoon.
Meillä on muutenkin tarkka rutiini, siitä voi lipsua, mutta jos ollaan vaan kotona niin on helpointa mennä saman kaavan mukaan joka päivä.
*muoks.
Mä nousen aina saman kaavan mukaan, eli tuun alakertaan, laitan kahvin tippumaan, tietokone päälle, vessaan. Kuppi kahvia ja tupakka, sit koneelle n. tunniks ja samalla menee muutama kuppi kahvia. B)
mitä te siellä koneella hommaatte? Heti aamusta tunti, kauanko sitten vielä päivänpäälle??? Minä en yleensä aukaise koko konetta päiväkausiin, tai sit makselen laskuja ym... Täällä töissä viitsii ajan kuluksi selailla teidän juttuja...
Joo, tuntosen mä tässä istun, palstalla, ja yhdellä toisella, sähköpostit jne tarkistan samalla. Ja tarttee aina vähän väliä loikkia lasten tykö, että en mä nyt ihan koko tuntia tässä vaan istu, vaan teen välillä muutakin.
Päivisin mä käyn piipahtelee, jos tuntuu siltä. Ihan vaan siks, että mulla ei juur muita aikuiskontakteja ole, enkä jaksa nyt niihin edes panostaa...
 
Meillä poika herää 6.30-8.00, tyttö herää 8.00 (paitsi tänään :D )

Aamupisut/pesut
Aamupala
Lastenohjelmia
Pyykkäystä
Palstailua :)
Tyttö 9 eskariin (kohtahan sekin loppuu)
Pojan kans touhuilua sisällä tai ulkona
Siivoilua/järkkäilyä
Ruoka
Tyttö eskarista klo 13
Poika päiväunille
jne jne jne...

Että sellasta =) <br><br>
 
Juu, samalla rutiinillahan aamut menee =)

Arkisin kouluun esikko

Keittiön siivous

Ruokahuoneen siivous

Kuopuksen huoneen siivous (petien petaamista ym)

Olohuoneen siivous

Keskarin huoneen siivous (peti ym)

Esikon huoneen siivous (peti ym)

Vessan siivous

Makkarin siivous sitten kun isäntä herää =)

Pyykit

Imurointi jos tarpeellista

Tiskausta jne

Siivoan päivittäin, pölyt kerran viikossa (se hoidetaan sitten kun keskari on kerhossa)

Ikkunat & peilit pesen tarvittaessa sisäpuolelta (melkeinpä joka päivä)

Tietokoneen avaan vasta kun hommat on hoideltu, tänä aamuna siivonnu jo 6.00 lähtein kun kuopus heräs :whistle:

 
Me herätään 7-8 aikaan, tai siis tyttö.
Poika herää iteksesnsä kouluun riippuen mihina aikaan koulu alkaa.
Laitan kahvin tippumaan ja puuroveden kiehumaan.
Syödään aamupala
raivaan keittiön
pyykkiä pyöriin jos sitä on, yleensä on!
Päivävaatteet päälle
Joskus katotaan sitte aamuohjelmia, tyttö leikkii sisällä tai sitten mennään ulos
n. 11-12 aikaan syödään ruoka
 
Heräämisen jälkeen,
ei ole joka päivä sama rutiini,

Minulla aamulla kaikesta ensimmäisenä verensokerin mittaus,
sitten insuliinit ja verenpainelääke (ei kylläkään verenpaineeseen.).

Noitten "töiden" jälkeen tietokoneen avaus

sitten mennäänkin kuinka sattuu.

 
kuupää
Kouluaamuina vain... muullon menee miten millonki.

-herätys + pari torkkua
-kännykkä reppuun
-vessaan, naamanpesu ja meikkaus
-vaatteet päälle (joskus voi olla meikkaus ja pukeminen toisinpäin
-syömään aamupalaa (aikaa siihen 3-10 min)
-hampaanpesulle
-ulkokamppeet niskaan ja taskujen tarkistus (että on avaimet ja linkkukortti mukana) ja menoksi
 

Yhteistyössä