Onko teidän tytöillä otsatukka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eevi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eevi

Vieras
Mietin vain kun oman kaksvuotiaan tytön hiukset on hennot ja kasvaa tosi hitaasti. Että nyt kun ne alkaa olla ärsyttävästi silmillä, pitäiskö ne leikata vai koittaisko kituuttaa ja kasvattaa..
hiukset on tosi hennot (siis niitä on vähän) ja kiharat, niin pelkään, että jos leikkaan niin meneekö sit ihan kaljun näköiseksi, vai pärjäisköhän jollakin pinnivirityksillä siihen asti että alkaa ylettyä korvan taakse..

Tuntuu että kaikilla tuntemillani tytöillä on leikattu etutukka, onko kellään kokemusta, että ei olis leikattu?

Ja missä iässä teillä on lasten hiukset alkanu vahvenemaan?

Meillä on molemmilla otsatukka, koska eivät kertakaikkiaan suostu pitämään pinniä, että voisi kasvattaa pitkäksi. Mä luulen että tää on syy useimmilla. Jos teidän tyttö suostuu pinnin käyttöön niin ei oo mitään estettä kasvattaa pitkää tukkaa.

Mun alle 2v:lla tytöllä on otsatukka koska korkea otsa ja nätimpi otsiksella. Koitan kasvattaa pitkää, melko paksu ollut aina. Mutta niin huonoon kuntoon menny takaa selällään nukkumisesta et olen leikannut polkaksi ja koitan hoitaa nyt kuntoon ennen kasvatusta.
Jos ohut, kannattaa pitää lyhyempänä. Järkyttävän näköisiä ne liinatukat joilla pihalla paahtaessa kaksi ns. talmaista tikkua niskassa roikkuu :(. Polkka esim olis tosi nätti kun ohut.

On otsis 2v 9kk tytöllä. Tukka kasvoi aivan järkyttävää kyytiä viimesten kuukausien aikana, en tiedä mikä syynä. Mitään vitamiinia tms ei ole saanut...Musta otsis sopii hänen kascojen muotoon paremmin, pikkusiskolla myös tukankasvatus käynnissä ja otsista on jo tasattu! :)

Alkuperäinen kirjoittaja syystyttönen:
kyllä on ostis:
http://www.beebifoto.ee/index.php?go=pilt&lid=9236&p=221066

Nätti tyttö! Tuota mietin itsekin, että saattaisi olla raikkaampi kun leikkaisi, mutta, jos ei ookkaan kiva (siis kun on kihara, jos menee pystyyn tms.) ja kasvaa niin hitaasti, että kestää taas ikuisuus kasvattaa pois. Siis koskaan ei oo leikattu mistään kohtaa, eli aika pörrö on nyt, vaikka vähänlaisesti hiuksia onkin..

Onko siinä muuten perää, että hiukset vahvistuu kun niitä leikataan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja syystyttönen:
kyllä on ostis:
http://www.beebifoto.ee/index.php?go=pilt&lid=9236&p=221066

Nätti tyttö! Tuota mietin itsekin, että saattaisi olla raikkaampi kun leikkaisi, mutta, jos ei ookkaan kiva (siis kun on kihara, jos menee pystyyn tms.) ja kasvaa niin hitaasti, että kestää taas ikuisuus kasvattaa pois. Siis koskaan ei oo leikattu mistään kohtaa, eli aika pörrö on nyt, vaikka vähänlaisesti hiuksia onkin..

Onko siinä muuten perää, että hiukset vahvistuu kun niitä leikataan?

kiitos. :flower:
meidän likka on käynyt kaksi kertaa minun mukana kampaajalla. meiltä kampaaja ei velottanut ekasta leikkauksesa mitään ja toisella kerralla maksoin 5?. ammattilainen osaa katsoa sopivan pituuden otsatukalle, jos siihen päädytte.

Alkuperäinen kirjoittaja niina22:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3690751.jpg

pakko laittaa vaikka kuvassa ei ole etuhiuksia mutta on niin iiiiihanat hiukset

Etuhiuksia oon leikannut jo ainakin 3 kertaa ja tyttö on nyt 1v10kk

paljon ollut hiuksia ihan vauvasta lähtien :heart:

Ihanat hiukset! Meillä samanlaiset kiharat, hiukset vaan paljon hennommat. Meneekö hiukset kiharalle vaikka leikkaakin? Siis mietin, että häipyykö kiharat jos ne leikkaa pois?

Onko muilla kuvia erilaisista otsiksista? Tuli vaan mieleen, että sehän vois olla joku vähän erilainenkin, en kyllä ihan keksi minkälainen meidän pörröpäälle sopisi..

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
huhtikuussa 2v täyttävällä tyttösellä on otsatukka, ja muu tukka yltääki vyötärölle :whistle:
en ummarra mistä se on harjatukkansa perinyt :o

No samaa mekin ollaan mietitty! siis kun mulla ja miehellä on paksut tummat hiukset ja tytöllä tuollainen ohut pellavatukka!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös rukoilijasirkan tytöllä ollut sellainen soma vino otsis? Sellainen ois varmaan hyvä myös siinä vaiheessa kun otsista kasvattaa pitkäksi.

Mun tyttö on 4...

On sillä ollut 2 vuotiaanakin vähän vaihtelevasti, mutta ei mistään takaraivolta asti, niin silloin, ei mene koko tukka siihen etutukkaan.

Kuinka teillä, joiden tytöillä on leikattu hiuksia, onko ne alkanu kasvaa nopemmin vai meneekö pitkä aika ennenkun tarvii uudestaan leikellä?

Mun mummo höpöttää että pitäis leikata niitä hiuksia, että vankistuisi, mutta en oikein usko, mistä ne siellä juuressa tietää onko leikattu?

Kuinka teillä, joiden tytöillä on leikattu hiuksia, onko ne alkanu kasvaa nopemmin vai meneekö pitkä aika ennenkun tarvii uudestaan leikellä?

Mun mummo höpöttää että pitäis leikata niitä hiuksia, että vankistuisi, mutta en oikein usko, mistä ne siellä juuressa tietää onko leikattu?

No ne hiukset vaan näyttää vahvemmilta kun on tasaiset, kyllähän ne iän myötä vahvistuu muutenkin. Eli mummo on väärässä.

Hius kasvaa juuresta, eikä tiedä, leikataanko sitä toisesta päästä, joten hiusten leikkaus ei mitenkään vaikuta niiden kasvamiseen. Luulisi nyt, että pieni lapsikin tuon osaisi ajatella.

Meillä 2.6vuotiaalla tytöllä otsatukka ja on ainakin kehteen otteeseen leikattu kun kasvanut liian pitkäksi. Ei suostu pitään pinnejä joten pitkät mahdoton ajatus. Ja taitaa otsatukka sopia hänelle paremmin. Muut hiukset sitten kasvaakin aika hitaasti ja on ihan kun vauvan hius. ens viikolla parturissa leikataan ekaa kertaa kauttaaltaan jos takatukka kasvaisi sit tuuheammaksi ja siistimmäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Hius kasvaa juuresta, eikä tiedä, leikataanko sitä toisesta päästä, joten hiusten leikkaus ei mitenkään vaikuta niiden kasvamiseen. Luulisi nyt, että pieni lapsikin tuon osaisi ajatella.

No niinhän ajattelinkin, mutta olipas kauniisti sanottu! Meidän mummo on kyllä fiksu ja järkevä ihminen, vanhoilla ihmisillä vaan on joskus tuollaisia omia uskomuksia.. Ja mistäs niiden hiustenkaan sieluelämästä tietää..

Pienet lapset ei kyllä välttämättä tuollaista osaa ajatelle, monet kuvittelee esim. että tuuli syntyy siitä kun puut heiluu yms.

Mutta totta kyllä että se on vaikutelma joka syntyy siitä leikkaamisesta, joten totta toisaalta..

No niinhän ajattelinkin, mutta olipas kauniisti sanottu! Meidän mummo on kyllä fiksu ja järkevä ihminen, vanhoilla ihmisillä vaan on joskus tuollaisia omia uskomuksia.. Ja mistäs niiden hiustenkaan sieluelämästä tietää..

No ainakin mä oon ton tiennyt ihan lapsesta asti, ihan vain ajattelemalla. En oo ikinä tajunnut, että joku vois uskoa tolleen. anteeksi, kun sanoin rumasti. :ashamed:

No ainakin mä oon ton tiennyt ihan lapsesta asti, ihan vain ajattelemalla. En oo ikinä tajunnut, että joku vois uskoa tolleen. anteeksi, kun sanoin rumasti. :ashamed:

No, enpä kerinnyt tusta loukkaantua =) Ja on tolla mummolla joitakin muitakin uskomattomia "totuuksia" ja välillä en ole uskonu sellaisiakaan juttuja jotka onkin totta, kun on kuitenkin ihan fiksu tapaus eikä mikään höperö..

Minkäslainen muuten se sun tytön vino otsis on? Ja onko millanen tukka muuten?

Yhteistyössä