Onko teidän suvussa ihmisiä, joiden mielestä perheessä pitää olla myös poikalapsi -mieluiten esikoinen..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kauheaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä anoppi on niin vanhanaikanen, että ensimmäinen on ehdottomasti oltava poika! Mutta toinen olis pitäny sit ollakkin tyttö! Meillä on kaksi poikaa, niin anoppi on sitä mieltä, että pitäähän sitä nyt vielä yrittää, että se tyttökin saataisi! Mä sanoin jo sille, että pian on 7 veljestä ku aletaan vaan tyttöjä yrittelemään!
Yksi lapsi meille saa vielä joskus tulla, mutta mulle käy myös se poika! :D

No minun mummuni mielestä pitäisi poika olla esikoinen (vaikka hänellä itsellään oli tyttö esikoinen!) , että olisi jatkaja isänsä töille. Mutta kun eräällä serkullani on esikoispoika, joka on hieman sairas, sitä nyt voivotellaan, että ei siitä tullut isänsä töiden jatkajaa kun on niin sairas. Eli ei se poikakaan nyt sitten ole hyvä...

Haluaisin muistuttaa teitä siitä, että kun hedelmöitys on tapahtunut sukupuoli ei muutu toivomalla. Toivoa toki saa, mutta se ei muuta asioita. Sieltä tulee se henkilö kuin on tarkoitettu ja yleensä tämä on tyttö tai poika, joskus harvoin molempia. Minä olen sanonut toivojille aina että kunhan tulee jonpi kumpi. Kaikki meistä eivät saa kumpaakaan.

kyllä mieheni suvussa POIKA oli suosiossa,kun poika sai esikoisen ja vielä POJAN anoppi kun tuli katsomaan laitoksella meitä, halas mua ja sanoi että toit pojan taloon :D
ja tytöstä ei sitten enää paljo mitää sanottu... :whistle:
ja tuskin tästä kolmannestakaan enää....ja varsinkaan jos sattuu olemaan tyttö :/

äiti taas odotti jo esikoisesta tyttöä ja oli kyllä onnellinen kun sain tytön,eli meidän suvussa on tervetullut kumpiko vain lapsi,yhtä iloisia ovat olleet ja onnitelleet =)

Alkuperäinen kirjoittaja Näin meillä:
No minun mummuni mielestä pitäisi poika olla esikoinen (vaikka hänellä itsellään oli tyttö esikoinen!) ...

Siis mulla aivan sama homma, onkohan meillä sama mummi :whistle:

No esikoinen oli tyttö ja seuraava on aivan varmasti poika, näin mummoni sanoi..huoh.

Joo, meillä on kaksi ekaa lasta tyttöjä ja varsinkin toista odottaessa kaikki odotti poikaa tulevaksi. Kolmas oli sitten poika. Sitten ihmiset sanoivat, että enää ei tarvitse tehdä kun on kumpaakin sukupuolta. Tuumasin ettei meillä ole lapsia sukupuolen takia tehty, yhta rakkaita kaikki. Neljäs oli taas poika ja viiides ja viimeinen tyttö ;)

Mun mummo oli sillon tytön synnyttyä(esikoinen),että mä oon huono vaimo,kun en kyennyt miehelle ees poikaa antamaan..Ja sit kun hiukan reilun vuoden päästä synty poika,se ei ollut mitään,"mitä tolla pojalla enää on virkaa,kun eka on jo tyttö"..

Kukaan ei ole sanonut ääneen mitään.
Itse toivoin ensimmäisestä poikaa käytännön syistä. Olisi se ollut helpompaa niin. Pojat tekevät enemmän käytännön hommia ja heillä on enemmän voimaa. Olisi ollut apua kun syntyi kuopus ja itse kantoi esim. kaukaloa, jos esikoinen olisi saanut oven auki ym. pikku juttuja.
Lisäksi uskon, että jos lapset ovat eri sukupuolta, ei elämä olisi niin tappeluntäyteistä. Meillä siis kaksi tyttöä.

Alkuperäinen kirjoittaja Se harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Mä oikein odotan sen harmaan ilmestymistä tähän ketjuun, joka tietää, että kaikki miehet haluaa pojan.

Meille on toivottu lapsia. Niin me vanhemmat, kuin sukulaisetkin.

Jos nyt sukupuolesta on jotain salaa toivottu, niin tyttöjä. Niin me vanhemmat, kuin sukulaisetkin.

Meille on nyt kolmas tyttö tulossa, oikein onnellisia ollaan.
Isoisovanhemmat tykkää myös, serkuillani on poikiakin, joten sinänsä sillä tuskin muutenkaan olisi väliä.

Isovanhemmat, joilla siis toukokuussa on 4 lastenlasta, kaikki tyttöjä, ovat myös oikein tyytyväisiä, eikä kukaan ole poikien perään haikaillut.
Onhan niillä itselläänkin kaksi tyttö, ja mummopuolella yksi tyttö. Ei tässä porukassa taida kukaan olla ihan perillä siitä, miten niiden poikien kanssa sitten edes pitäisi toimia.

Poika olisi ihan yhtä rakastettu joka taholta varmasti, mutta ei tosiaan kukaan ole sellaista ääneen toivonut ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä näin.

No korjattakoon, että kaikki minun TUNTEMANI miehet. Eivät he sitä odotusaikana ole sanoneet, vasta sen jälkeen. :)
Ja olen kyllä varma, että jos on vaikka 3 tyttöä niin joku sitä poikaa salaa mielessään toivoo. Aivan takuulla. Sama juttu, jos on 3 poikaa niin varmasti joku sitä tyttöä toivoo. Miksi siitä vedetään herneet nenään, jos mies toivoo poikaa tai äiti tyttöä? Loppujen lopuksi varmasti ne kaikki rakkaita on mutta silti. Ei tietenkään kukaan tule teille sanomaan, että poikaa toivoisi, mutta jos poika tulisi niin olisivat varmaan todella onnellisia. Niin kuin varmasti ovat onnellisia tytöistäkin. :)

Sehän se pointti on, että ei voi puhua jokaisen puolesta, kun ei tunne kaikkia. Miehiä mahtuu maailmaan aika pirun monta :)

Enkä ole vetänyt palkokasveja hengitysteihini. Ihmettelen vaan, että kenelläkään on edes otsaa puhua koko miessukupuolen suulla.

Mieheni, samoin kuin sukulaiseni, tietävät vallan hyvin, etten vetäisi sitä rokka-ainesta sieraimeen siitäkään, jos joku rehellisesti sanoisi toivovansa poikaa. Saahan sitä toivoa.
Silti moni on avoimesti sanonut toivovansa lisää tyttöjä, ennen kuin olen sitä kysynyt tai omia toiveitani ääneen laukonut.

Ja siksikin ihmettelen, miten kenelläkään riittää intoa tulla kertomaan, mitä mieheni tai sukulaiseni "ihan varmasti" ajattelevat salaa mielessään.
Tuntematta sen enempää minua, miestäni kuin sukuanikaan.

Kun oikein mietin, niin mieheni isä saattaa salaa mielessään sitä poikaa toivoakin, siksipä tuo ei ole sanonut sukupuolesta koskaan etukäteen yhtään mitään.
Eikä asia minua millään lailla vaivaa, vaikka sanoisi ääneenkin. Ei vaan koskaan ole sanonut, ja hyvin on noita tyttöjä pitänyt.

Minä luin jostakin, että naisen munasolu "valikoi" sen siittiön jonka se päästää sisälleen hedelmöittämään. Niin että naisen kropasta se tulevan vauvan sukupuoli on sittenkin kiinni. :)

Minä toivoin tyttöä koko raskauden ajan. Vain siksi että anoppi toivoi poikaa. Nyt kun mulla on poika, toivon seuraavastakin poikaa. Enkä vähiten siksi että anoppi toivoo tyttöä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Näin meillä:
No minun mummuni mielestä pitäisi poika olla esikoinen (vaikka hänellä itsellään oli tyttö esikoinen!) ...

Siis mulla aivan sama homma, onkohan meillä sama mummi :whistle:

No esikoinen oli tyttö ja seuraava on aivan varmasti poika, näin mummoni sanoi..huoh.

Liekö tosiaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Aquarius:
Minä luin jostakin, että naisen munasolu "valikoi" sen siittiön jonka se päästää sisälleen hedelmöittämään. Niin että naisen kropasta se tulevan vauvan sukupuoli on sittenkin kiinni. :)

Oho, jännä tieto...

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
En minäkään oikein tajua, itse taas pidän poikia jotenkin "vähäarvosempina" kuin tyttöjä.. jos niin uskaltaa täällä sanoa.. älkää nyt LIIAN sananmukasesti ottako. :|

Johtuu varmaan siitä, että pojat vaan on niin tylsän näkösiä ulkosesti, ja aika tylsiä myös sisäisesti.. omien kokemusteni mukaan.
Vähän kuin minidorkia.

Sulle tuli varmaan sitten se tyttö. Otan osaa. :D

minä ajattelen taas, että pojat on jotenkin "parempia" ja olisinkin halunnut 2 poikaa. Vaikka totta kai tämä tyttö on yhtä rakas kuin se poika olisi ollut. Miehelle olen kyllä sanonut et pitää se yksi poika vielä "tehdä" :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Se harmaa:
No korjattakoon, että kaikki minun TUNTEMANI miehet. Eivät he sitä odotusaikana ole sanoneet, vasta sen jälkeen. :)
Ja olen kyllä varma, että jos on vaikka 3 tyttöä niin joku sitä poikaa salaa mielessään toivoo. Aivan takuulla. Sama juttu, jos on 3 poikaa niin varmasti joku sitä tyttöä toivoo. Miksi siitä vedetään herneet nenään, jos mies toivoo poikaa tai äiti tyttöä? Loppujen lopuksi varmasti ne kaikki rakkaita on mutta silti. Ei tietenkään kukaan tule teille sanomaan, että poikaa toivoisi, mutta jos poika tulisi niin olisivat varmaan todella onnellisia. Niin kuin varmasti ovat onnellisia tytöistäkin. :)

Jaa maailmassa on pari _miljardia_ ja siis huom _miljardia_ miestä ja , joten tuntemasi miehet eivät ole edes hippusta näistä kaikista maailman miehistä ja ;)

Mä uskoisin että se takia monet vetävät sen herneen sinne nenuun, koska tullaan tuputtamaan aivan tuntemattomana netti persoonana mitä kukainenkin toivoo tai tahtoo tai ajattelee, aivan ilman että on edes koskaan nähnyt ihmistä saatika jutellut koko ihmisen kanssa.

Ja itse en ymmärrä miksi kukaan ei voisi tulla sanomaan mitä haluaa ja en varsinkaan parisuhteessa ymmärrä.Me puhutaan kaikesta, tapahtumista,unelmista ja toiveista.

Juuri tuo mikä saa ihmisten niskakarvt pystyyn on tämä: " aiva _takuulla_, toivotavat toista sukupuolta jos toista on jo aikaisemmin " Mikä kukakin on sanomaan mitä kukainenkin toivoo? Miksi ihmisten pitäisi toivoa samoja asioita, me ollaan jokainen erillaisia, mikä siinä on osan ihmisistä niin vaikea ymmärtää? Jokaisella on omat ja erillaiset toiveet,mieltymät ja halut aivan joka asiaan.

Mikä siinä on kans niin vaikeaa että myös isä voi toivoa tyttöä ja äiti poikaa tai sitten kumpikin toivovat jompaa kumpaa tai sitten se tosiaan on aivan sama? Miksi automaattisesti äidit tahtoisivat tyttöjä ja isät poikia?

Maailmassa on mustan ja valkoisen lisäksi myös muita värejä, koittakaa ihmiset ymmärtää se ja varsinkin se että jokainen ihminen on erillainen.

Miehen vanhemmat odottavat kovasti tyttöä. Heidän molemmilla pojillaan (miehelläni ja hänen veljellään) on 2 poikaa ja joka raskauden aikana meille miniöille on höpötetty, että "voi kun se olisi tyttö" ja "kyllä se tyttö on!" :kieh: Sitten kun lapset ovat tuleet maailmaan ja osoittautuneet pojiksi on aina alkanut höpötys: "kyllä teidän täytyy vielä tyttö tehdä". |O :headwall:

Ei oo sukupuolista kukaan kommentoinut ikinä. Lasten lukumäärästä kylläkin. Sillon kun tyttö syntyi (kahden pojan jälkeen), niin moni sanoi suoraan, että no niin, nyt on hyvä lopettaa. Päätin itsepäisyykssinäni saman tien, että yhden lapsen vielä haluan :D Ja kohta meidän perhe on valmis.

Yhteistyössä