Onko teidän muiden ekaluokkalaiset muuttuneet koulun alkamisen myötä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Ihan oikeasti, mä alan olla pulassa täällä. Poika täyttää joulukuussa seitsemän, ja aloitti koulun nyt syksyllä. On ollut tähän saakka oikeasti kiltti ja reipas ja ihana ja äitin mussukka.. mutta nyt kun koulu alkoi. Voi huokaus.
Tekee kaiken pahan minkä keksii, ja ihan oikeasti vaan ärsyttääkseen. Kiusaa kissaa, jota ei ole ikinä aiemmin tehnyt. Kiusaa muita sisaruksiaan, lällättää, ärsyttää, haastaa riitää, kiroilee aivan kauheasti. Ja sitten kun sitä komentaa ja korottaa ääntään niin että kuulee että mä suutun, niin alkaa itkemään ja huutamaan ja juoksee ovet paukkuen pois.

Mikä sille on tullut? :o Mun kiltti ihana pieni poikani vaihtui varmaan ekana koulupäivänä.. Koulussa on kiltisti, kotona ei.

Ja niinku äskettäinkin. Isompi sisarus sanoi että "bussissa yks tyttö sanoi että on ihastunut XXXX:n" (Siis tähän kiukkupussi-ekaluokkalaiseen). Tästäkös lapsi riemun repäisi ja alkoi huutamaan ja itkemään niinkuin palosireeni :o Siis ihan totta. Mä en käsitä.
Pliis, kertokaa onko kellään muulla tämmöistä raivopäätä kotonaan vai ei?

Uhmaikä. Mulla kans tytär ekalla ja joulukuussa täyttää seitsemän. On kyllä ollut ihan kuin ennenkin. Mitä nyt välillä sanoo pontevasti vastaan ja välillä on yliherkkä.

Koulun alku on iso asia , kaikkine muutoksineen. Reagoi siihen. Ymmärrystä tarvii ja aikaa ja juttelua. Mutta pistä tuolle satuttamiselle heti stoppi. Ei enää toimin noin ekaluokkalainen

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitenkä se uhmaikä voi alkaa samana päivänä kuin koulu?

Ihan samoja miettinyt tuon meidän tytön kohdalla, että alkoikohan se murkkuikä nyt kun koulu alkoi, pistikö ne siellä sille samalla murkkupiikin? :o :D
Tyttö täyttää 7 joulukuussa. Ymmärrän, että taitaa aika ylikierroksilla käydä ja väsymystäkin pukkaa. Ei meillä ihan noin rankkoja oireita tullut mutta huomasin kyllä muuttuneen käytöksen. Eiköhän se tästä tasaannu kun saa kunnolla rytmistä kiinni ja levättyä :)

Ekaluokkalaiset saivat postia koulusta, siinä todettiin, että on ekaluokkalaiset voivat olla kärttyisiä, väsyneitä tai takertuvia koulun alettua kotona, mutta se on normaalia, kun elämässä kuitenkin on suuri muutos ja tasaantuu vähitellen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ekaluokkalaiset saivat postia koulusta, siinä todettiin, että on ekaluokkalaiset voivat olla kärttyisiä, väsyneitä tai takertuvia koulun alettua kotona, mutta se on normaalia, kun elämässä kuitenkin on suuri muutos ja tasaantuu vähitellen.

Ok, kiitos tiedosta. Mulla jäi lukematta se mll:n opas..

Yhteistyössä