Onko teidän mielestä outoa että yli 1,5vee elää vielä pelkillä purkkiruuilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummaksuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kummaksuja

Vieras
Purkkiruoka -> hedelmäsose -> Purkkiruoka -> hedelmäsose... Ja korvikemaitoa joka välissä. Eipä näytä paljoa muuta syövän ja ihmisiäkin on paljon jotka ovat sanoneet ihan samaa. Eikö tuon ikäinen voisi jo syödä perheen kanssa ihan samoja ruokia? Jogurttia, leipää, piimää, maitoa, soppaa, hedelmiä, salaattia, vihanneksia jne?

Mulla kyllä käy sääliksi tuota lasta. Kyllä se korvikemaitoa näyttää juovan, enkä ole sen paljoa oikeaa maitoa nähnyt juovan ikinä. Mä en kyllä enää tuon ikäiselle syöttäisi purkkiruokaa, sen nyt ymmärtää jos on jotain 6kk, joka just harjottelee syömään kiinteetä, mutta että yli 1,5vee niin... öööhh..

Käteväähän se olisi jos lapsi edes välillä suostuisi noita purkkiruokia syömään... mutta en nyt ihan pelkästään sellaista lapselle syöttäisi jos ne purkkiruoat edes maistuisi.

Miksi ihmeessä korviketta eikä tavallista maitoa? Sitä en ymmärrä.

No on se kieltämättä erikoista.

Mutta en mä säälimään kävisi. Enemmän säälittää ne lapset, jotka syövät jatkuvasti eineksiä, yms. lisäainehöttöjä, kun vanhemmat ei osaa/kerkeä/viitsi tehdä itse kunnollista ruokaa.

Nuo vauvojen/lasten purkkiruuat nyt on kuitenkin parempi vaihtoehto kun "äitien tekemät" mikroateriat.

Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:
No on se kieltämättä erikoista.

Mutta en mä säälimään kävisi. Enemmän säälittää ne lapset, jotka syövät jatkuvasti eineksiä, yms. lisäainehöttöjä, kun vanhemmat ei osaa/kerkeä/viitsi tehdä itse kunnollista ruokaa.

Nuo vauvojen/lasten purkkiruuat nyt on kuitenkin parempi vaihtoehto kun "äitien tekemät" mikroateriat.

Peesi

Kyllä mäkin välillä annan, jos ollaan liikenteessä. Joskus useemmin joskus harvemmin, mutta kyllä meillä kotiruokaa syödään, samoin kuin tavallista maitoa, ja ihan oikeita hedelmiä :)

Yhteistyössä