onko teidän mielestä normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eihän neljä keskaria aikuisella miehellä tunnu juuri missään, se menee saunakaljoinakin.. Meillä mies voi vapaalla tehdä muutaman drinksun tai ottaa muutaman kaljan illalla. Ei hillu kännissä ja seuraavana päivänä jaksaa herätä esim. ulkoilemaan. Ei mun mielestä paha.
Mikä ap:llä tässä ongelma vai onko mies väkivaltainen tai muuten jättää muun hoitamatta?
Eri asia jos menisi päivittäin, mut viikonloppuisin ihan normaalia ja no broplem!

Hei mun mies juo viikon aikana 5-6 isoa siideriä (eli 7,5-9 annosta) jaettuna kahteen kertaan. Viikkoannos ei paljon ap:n ilmoittamasta poikkea, mutta en todellakaan pidä miestäni minään alkoholistina :laugh: Mutta tämän ketjun perusteella siis on ilmeinen ongelmatapaus...
Jos ap:n mies ei kittaa tuota 12 annosta (mikä oli maksimi määrä ilmoitettu) yhteenmenoon, niin mikä on ongelma? Löysätkää hieman pipoa eukot niin miehennekin ovat tyytyväisempiä... :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
olen ap. mies sanoo, että pystyisi olemaan ilman. sen vaan kun itsekkin joskus näkisi. joka viikonloppu se ottaa. toisinaan myös arkena. ihan tillin tallin kotona on aika harvoin, mutta aina otettava. sitten jos se lähtee juomaan, eli rilluttelemaan. niin silloin se on aivan sekaisin, ei tajua mitään. oksentelee yms mukavaa, aina sama juttu..

No toi on huono juttu :o

Niin...minä en luovuttanut vaan taistelin ja kannustin miehen raitistumaan. Hän on alkoholisti, joka tissutteli jokapäivä. Ei ollut kännissä mutta pienessä sievässä. Ehdotin jopa sitä että, vetäisi kerran pari kuukaudessa perseet olalle kun olisi niiden välissä täysin ilman. Kerran oltiin asumuserossa ja laitoin eron vireille, toisella kerralla ero laitettiin yhdessä vetämään. Mies on raitis ja parisuhde ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
Hei mun mies juo viikon aikana 5-6 isoa siideriä (eli 7,5-9 annosta) jaettuna kahteen kertaan. Viikkoannos ei paljon ap:n ilmoittamasta poikkea, mutta en todellakaan pidä miestäni minään alkoholistina :laugh: Mutta tämän ketjun perusteella siis on ilmeinen ongelmatapaus...
Jos ap:n mies ei kittaa tuota 12 annosta (mikä oli maksimi määrä ilmoitettu) yhteenmenoon, niin mikä on ongelma? Löysätkää hieman pipoa eukot niin miehennekin ovat tyytyväisempiä... :laugh:

ei minusta tuossa ole mitään ongelmaa jos mies pystyy olemaan ilman mutta jos joka ikinen viikonloppu tarvii juoda (ei pysty olemaan ilman) niin silloin on juominen ongelma.

serkkuni mies vetää joka ikinen vkoloppu alkoholia ja övereitä välillä myös viikolla, serkkuani asia ei haittaa, minua haittaisi, minusta kumppanin mielipidettä pitäisi myös kuunnella, en minäkään kittaisi kaljaa naamaani joka ikinen viikonloppu jos se miestäni haittaisi.

Siis, kohtuukäytön raja on miehillä 24 annosta viikossa. Jos mies juo 4 olutta viikonlopun aikana, niin onko se muka oikeasti paljon? Vaikka joisi ne 4 olutta yhtenä iltana, niin eihän se edes nouse päähän. Ei voi ymmärtää...

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä te helposta jätätte miehenne. Mun miehellä ku oli tiukkaa tässä yksi kesä niin joi harva se päivä, oikeastaan joka päivä. Teki kuitenkin töitäkin. Sitten sillä meni pinna niin tiukalle, että katsoin parhaaksi häipyä lasten kanssa ystävän luo majaileen muutamaksi päiväksi. Meno paheni ja ajoi jopa kännissä autoakin. Enkä miestäni vieläkään jättänyt... tosin hän sitten jätti minut ku odotin uutta vauvaakin. :(

:/ Ristiriitaista... Suositteletko siis kokemasi jälkeen yhä jäämään alkoholistimiehen kanssa avioon? Odottamaan mitä?

joo, voi olla ristiriitaista, mutta pitääkö jättää heti jos ongelmia tulee? Tosin meillä niitä ongelmia oli useamman vuoden ajan. Mies tais sairastuakin masennukseen.... ikävä että päätyi sitten jättämään perheensäkin. Ja en mieltänyt silti häntä alkoholistiksi.

no niin meillä tilanne tämä. näytin miehelle tätä ketjua, ja loukkaantu alkoholisti jutuista aivan totaallisesti. painui suuttuessaan nukkumaan ja miehen tuntien, me ei puhuta toisillemme pitkään pitkään aikaan. vaan vietetään mykkäkoulua.

joku kysyi onko mies väkivaltainen tms. ei siis ole väkivaltainen ja pystyy hoitamaan kaikki asiat. paitsi on mies kyllä aika saamaton, ei tee juuri mitään. pelaa pokeria, mutta ei oikealla rahalla.

mies heitti myös ennen kuin painui nukkumaan,että maksa hänelle tonni niin hän on juomatta 2kk. sanoin, että miksi hänelle pitää maksaa...
sanoi, että ei hänen tarvitse todistella kenellekkään mitään...
sitten sanoin, että miksi et vaan voi minulle näyttää..että pystyt olemaan ilman. siihen ei vastannut mitään, joten ei varmaan voi olla juomatta, ihan noin vaan.

mun exä, tommi joi joka viikonloppu itsensä "tainnuksiin" siinä vaiheessa kun mä menin nukkumaan (menin siihen aikaan aina jo klo 22 aikoihin maate) ja tommi makasi aina puoleen päivään krapuloissaan.. seuraavana iltana sama toistui.. arkisin otti joinakin iltoina pullon, pari olutta kun mä olin mennyt maate.
Mä lopetin suhteen ihan siitä syystä etten jaksanut enää katsella sitä dokaamista eikä tommi voinut lopettaa vaikka lupailikin. Nyt 5vuotta myöhemin olen naimisissa ihanan miehen kanssa jolla pysyy juominenkin hanskassa ja välikäsien kautta olen kuullut että tämä tommi on antabuskuurilla ja yrittää päästä eroon alkoholista..

Ja nää joille se alko on ongelma, on pahimpia puolustelemaan että eihän nyt 4 olutta ole mitään, eihän 6 oluttakaan ole mitään, eihän siitä edes humallu?? Onhan se toleranssi aika korkealla jos ei mistään määristä humallu. Alkoholi on myrkky ja ongelma on, jos ei ilman pysty olemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
no niin meillä tilanne tämä. näytin miehelle tätä ketjua, ja loukkaantu alkoholisti jutuista aivan totaallisesti. painui suuttuessaan nukkumaan ja miehen tuntien, me ei puhuta toisillemme pitkään pitkään aikaan. vaan vietetään mykkäkoulua.

Kyllä mäkin olisin loukkaantunut, jos minut monessa vastauksessa alkoholistiksi leimattaisiin1 Ymmärrän miestäsi oikein hyvin!! Kerro ap vielä, miten sinä ja lapsesi kärsivät tästä miehesi "juopottelusta"?
Meillä mies tosiaan vapaillaan melko pääsääntöisesti ottaa jotain illalla. Siihen mennessä on kaikki päivät tapahtumat ja jutut tehty, eli ei enää ollla menossa minnekään. Voi korkata sen oluen vielä kun lapset hereillä, mut yleensä vasta siihen aikaan kun iltatoimet jo meneillään. Elikäs pointtini se, etten kyllä näe miestäsi ongelmaisena, jos vapaallaa sen muutaman ottaa, kun arkielämä eikä muukaan siitä häirriinny.
Sitten asia on aivan toinen, jos arkiasioiden hoito alkaa jäämään retuperälle ja muut alkavat jotenkin juomisesta kärsiä. Mutta minulle jäänyt epäselväksi, mikä tässä on ap:lle se suurin ongelma. Ehkä voisit ottaa omaa aikaa enemmän, niin ei toisen rentoutuminen olisi niin ahdistavaa..

Mun mies juo joka viikonloppu 12-packin, juo suurimman osan perjantaina (muttei tule humalaan) ja loput lauantaina saunassa. Mulla ei kyllä ole mitään ongelmaa tän asian kanssa, enkä todellakaan pidä miestäni alkoholistina.

Mun käsitys alkoholistista on sellainen, joka juo melkeinpä päivittäin....eli myös arkisin, eikä esim. pysty tämän vuoksi hoitamaan töitään.

Sellainen joka juo joka päivä aamusta iltaan, on jo sitten ihan rapajuoppo.

Meilläkin 2 pientä lasta, mutta mies ottaa vasta kun lapset on nukkumassa. Itse en juo lainkaan alkoholia.

minä en ymmärrä mitä pahaa tossa on :/ minusta tollanen tissuttelu on ok,,olis ihan eriasia jos olis koko viikonlopun räkä poskella mutta jos juo noi muutaman niin anna juoda,,jospa on sen tapa rentoutua? sullakin on varmasti sellainen joku juttu ajamaan samaa asiaa,,ja pitääkö miehesi siitä?

minä en edes vaivautuis jäkättää tollasesta B)

Meitä on moneksi, toisia asia ei häiritse, mutta itse en haluaisi monta kertaa viikossa viinalta haisevaa miestä viereeni nukkumaan. Miksi sitä viinaa pitää juoda monena iltana viikossa? Jos se ei ole ongelma ja pystyy olemaan juomatta niin miksei puolison mieliksi voisi vaikka joka toinen vknloppu jättää ottamatta??

Kun tätä eilistä keskustelua miettii niin kyllä tää ehkä aika pitkälle menee. Ajatelkaas nyt historiaa taaksepäin. Kauheaa kännäyst se on ollut entisnä vuosisatoina. :laugh:

Mun mielestä ihmisellä on pakko olla jonkinasteinen alko-ongelma jos joka viikonloppu tissuttelee ja vieläpä yksin muiden ollessa selvinpäin. Sehän jo kertoo ongelmasta, että juominen häiritsee vaimoa, ehkä muutakin perhettä ja asiasta on hänelle useasti huomautettu. Pyynnöistä huolimatta ei ole halukas lopettamaan. Ihan selvä alkoholiongelma tai ainakin selvästi orastava sellainen. Eikös kaikissa alko-ongelma testeissäkin yhtenä kohtana ole juuri tuo, mitä mieltä läheiset ovat henkilön juomisesta ja koetaanko juominen häiritseväksi. Pakkohan tuollaisen on vaikuttaa koko perheen viikonlopun viettoon. Kannattaa myös huomioida, että lapset vaistoavat äärimmäisen herkästi tällaisia asioita vaikka eivät ehkä sitä ulospäin näytäkään. Alkoholia nauttineen aikuisen käytös ja luonne kuitenkin väistämättä muuttuvat normaalista, mikä voi lapsista olla hämmentävää ja pelottavaakin.
Nyt kannattaisi laittaa mies ruotuun, sillä ongelma tuskin itsestään tuosta paranee ajan mittaan. Omassa lähipiirissäni näitä viikonloppujuoppoja on ollut useita ja voin sanoa, että lopulta kaikki siinä kärsivät, tavalla tai toisella.

Yhteistyössä