Onko teidän mielestä joitakin paikkoja minne lasten kanssa ei ole menemistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Synnytykseen en ottaisi lapsia mukaan. Enkä kovin mielelläni gynellekään. En kaupungin keskustaan uudenvuodenyönä kello 24. En paikkaan, missä on paljon humalaisia ja lapsen mielestä pelottavia ihmisiä. En häihin tai 50-vuotisjuhliin, jos lapsia ei ole erikseen kutsuttu...

Alko...totta hitossa. Mitä kamalaa siinä on, jos lapsi on mukana kun äiti/isi ostaa pullon viiniä? :o Kaikki ei oo alkoholiongelmaisia, onneksi.

Mun muksut ovat olleet mukana mm. siellä alkossa, kampaajalla, hammaslääkärissä, työhaastattelussa, ravintolassa, mun koulussa oppitunnilla, jne. Ongelmitta.

jos vaikka pelkää että lapset tiputtaa niitä pulloja sieltä hyllyistä? niitä kun on niin matalallakin, ja käytävät kapeita...ja lapset yleensä vilkkaita (ei toki kaikki,aina)

ultraan voisin ottaa jos on "tavallinen" ultra...
alkoon otan muksut mukaan jos joskus on sinne tarvetta mennä... aika harvoin kyllä käyn.... samalla lailla he ovat mukana laivalla tax-free myymälässä....

Kotona voidaan juoda viinit illallisella eikä se lapsia haittaa, tuumivat vaan että toi on isin ja äidin juoma... ei lapsille... Järki käteen niin lapsetkin oppivat ;)

Samoja paikkoja tulee mieleen mitä tässä on jo ollutkin, nuo synnytykset, gynet, k-18 paikat yleensä, juhlta joissa plajon juopuneita aikuisia jne. Tosin aika harvoin noissa tulee itsekään käytyä eli ei sinänsä niin hirveästi rajoita elämä.. :D

Sitten muuten lapsen mukaan minne ketäkin on järkevä tai mahdollista ottaa mukaan. Meillä molemmat muksut ovat olleet isänsä kanssa niin koulussa kun töissäkin. Pojun kanssa koulussa olo sujui helpommin, tyttö taas sopi paremmin työpaikalle.

Itse olin viittomakurssilla joka alkoi kuopuksen ollessa 2kk ikäinen. Jätin ensimmäisellä kerralla vauvan kotiin, mutta kurssilla sitten oli toinenkin tuore äiti samanikäisen vauvan kanssa ja kaikki meni siellä loistavasti. Seuraavalla kertaa otin sitten itsekin kuopuksen mukaan mutta sain huomata kurssikaverin vauvan olevan huomattavasti paremmin tuollaiseen tilanteisiin sopiva. :whistle: Tämä vain nukkui, söi ja hereillä ollessaan hymyili tyytyväisenä. Meidän tyttö taas olisi vaatinut jatkuvan viihdyttämisen ja muuten vain huuti hereilläolo-aikansa. Eli juu, esikoinen olisi vauvana kulkenut helposti mukana tuollaisissa tilaisuuksissa, kuopus taas ei.

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
jos vaikka pelkää että lapset tiputtaa niitä pulloja sieltä hyllyistä? niitä kun on niin matalallakin, ja käytävät kapeita...ja lapset yleensä vilkkaita (ei toki kaikki,aina)

No, sitten pitää jättää myös ruokakauppa, kirpputorit ja ylipäätään kaikki putiikit väliin =)

No, sitten pitää jättää myös ruokakauppa, kirpputorit ja ylipäätään kaikki putiikit väliin =)

no on mun mielestä ruokakauppa eri ku alko... mutta en tiiä miten toiset ajattelee.
meillä lapset kulkee mukana lähes joka paikassa, no ei ehkä siellä gynellä eikä tällasissa mutta muualle on vähän pakko ottaa mukaan :D

no on mun mielestä ruokakauppa eri ku alko... mutta en tiiä miten toiset ajattelee.
meillä lapset kulkee mukana lähes joka paikassa, no ei ehkä siellä gynellä eikä tällasissa mutta muualle on vähän pakko ottaa mukaan :D

Sama se kai on, tiputtaako lapsi pullot lattialle Alkossa vai ruokakaupassa. Tai rikkooko tavaroita kirppiksellä tai Alkossa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
En mäkään siinä näe kyllä mitään ihmeellistä, että lapset tulee alkoon mukaan. Mun mielestä se oli jotenkin hassua, että vanhemmat kävis "salaa" alko-ostoksilla - se siitä kielletystä vasta kiinnostavan tekeekin. Ja siis jos sitä pelkää, että lapsi näkee siellä näitä ongelmatapauksia, niin näkyyhän niitä kaduillakin kaupungilla, jopa enemmänkin kun siellä alkossa - siellä ne kuiteskin edustaa vähemmistöä.

sama mieltà, jo siksikin ettà meillà viinakset ruokakaupassa

Itse en ole viinakaupassa käynyt miesmuistiin mutta en oikein ymmärrä tuota vouhotusta ettei lapsia voi alkoon ottaa mukaan.
Siksi kun siellä myydään alkoholia vai?
Miten voitte marketissa käydä limppariosastolla kun siellä on kaljaa ja siideriä ja ties mitä? Ajatelkaas miten lapsi traumatisoituu kun näkee kaupan kortsuhyllyt ja tupakit. Siitähän tulee varmasti seksihullu perverssi ketjupolttaja.

Seksikauppaan en toki lasta veisi. Lapselle voisi herätä kiusallisia kysymyksiä.

Sama se kai on, tiputtaako lapsi pullot lattialle Alkossa vai ruokakaupassa. Tai rikkooko tavaroita kirppiksellä tai Alkossa :)

niin mutta mun mielestä alkossa herkästi rikkoutuvat tavarat on lähes lattianrajassa, toisin kun monissa marketeissa. lisäksi alkossa ei juuri muuta olekaan kun niitä herkästi rikki meneviä ja alkossa yleensä hyllyjen välit on kapeampia. että minusta kyllä on eri olla kirpparilla tai prismassa, mitä alkossa. mutta en tiiä muista, ja kuten sanoin, meillä lapset kyllä on mukana myös siellä alkossa. ois tosiaan kiva kuulla että mikä näillä vastaajilla on ideana siinä että alkoon ei lapsia? :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Joku crack-luola, ja huoratalo.

Millainen huoratalo? :D

Olen asunut tyttöbaarin yläkerrassa lasten kanssa... Ei poikkea juuri muustakaan asumispaikasta.

Siis jos menee asiakkaaksi, niin silloin ei kannata varmaankaan ottaa lasta mukaan

B)

niin mutta mun mielestä alkossa herkästi rikkoutuvat tavarat on lähes lattianrajassa, toisin kun monissa marketeissa. lisäksi alkossa ei juuri muuta olekaan kun niitä herkästi rikki meneviä ja alkossa yleensä hyllyjen välit on kapeampia. että minusta kyllä on eri olla kirpparilla tai prismassa, mitä alkossa. mutta en tiiä muista, ja kuten sanoin, meillä lapset kyllä on mukana myös siellä alkossa. ois tosiaan kiva kuulla että mikä näillä vastaajilla on ideana siinä että alkoon ei lapsia? :attn:

Pistä sille oma ketju, ei ne vastustajat muuten tule sulle kertomaan varmaan.

omien vanhempien mökille viikonloppuna tai juhannuksena. Älytöntä juomista, joka päättyy siihen että toinen sammuu iltapäivällä ja toinen haluaisi leikkiä lastenlastensa kanssa hirveessä jurrissa. Normaalisti ei huomaiskaan lapsia. :´(

Yhteistyössä