onko teidän mielestä isällä oikeus vetää lapsi kaljuksi,ilman lupaa seläntakana salaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No tuota, sinun ei ole pakko antaa lasta isälle käymään jos ei ole lastenvalvojan/oikeuden tekemää tapaamissopimusta missä on teidän molempien allekirjoitukset. Ota yhteys lastenvalvojaan ja kysy neuvoa. Älä allekirjoita mitään ilman lukemista. Tilaa aika perheneuvolaan ja siellä keskustele tilanteesta, voit saada lausunnon että lapselle ei ole hyväksi nähdä isää, jos asia todella näin on.

Isän tarttee kyllä olla täysin perseestä et tollanen kielto menis läpi suomessa.

Oma lapseni on kohta 10v. joka ei halua mennä isälleen mutta sinne vaan pakotetaan menemään toistaseks ku ikää ei oo vielä riittävästi et hänellä (lapsella) olis oikeudellinen oikeus päättää itse tapaamisista.

no mä kyl hermostuisin erikoisista hiuksista tai vastaavista jo siksikin että vaikka on yhteishuoltajuus niin mullehan se hoitaminen suurimmaks osaks jää.. niistä isän leikkuuttamista kivoista hiuksistakin. exän ei tarvii edes kylvettää lapsia kun kerran viikossa siellä käyvät, joten minä joka vastaan suurimmaksi osaksi arjesta vastaan niistä valinnoista jotka vaikuttaa arjen hommiin. no kalju ei työllistä, mut eipä sen ex:n tarviis juuri sitä katsellakaan vaik olis sellaiset lapselle leikkuutanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Kiusa se on pienikin kiusa. Tekee sen vaan ärsyttääkseen sua. Ole niinkuin et huomaiskaan niin lopettaa tuommoisen homman.

Monenko vuoden jälkeen toi kiusaaminen loppuu????

joillaain ei koskaan.. meillä jatkunut 2v, jollakin oli tääl kestänyt vuosia pidempään..

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Kiusa se on pienikin kiusa. Tekee sen vaan ärsyttääkseen sua. Ole niinkuin et huomaiskaan niin lopettaa tuommoisen homman.

joillaain ei koskaan.. meillä jatkunut 2v, jollakin oli tääl kestänyt vuosia pidempään..

Meillä kiusaaminen on jatkunu vast vajaa 3 vuotta.

Meillä kiusaaminen on jatkunu vast vajaa 3 vuotta.

eiks oo kivaa? :|

No mä nykyään viittaa jo kintaalla ku en jaksa ja tekihän tuo (en kehtaa kirjotta mikä) musta lastensuojeluun perättömiä ilmiantojakin joiden ansiosta lapsensakin eli helvettiä melkeen kaks vuotta et sillälailla ne jotkut.....

No mä nykyään viittaa jo kintaalla ku en jaksa ja tekihän tuo (en kehtaa kirjotta mikä) musta lastensuojeluun perättömiä ilmiantojakin joiden ansiosta lapsensakin eli helvettiä melkeen kaks vuotta et sillälailla ne jotkut.....

:o törkeetä. mä yritän parhaani mukaan olla välittämättä, mut joskus ei vaan jaksais. en mä ex:lle sitä näytä mut itsellä on sit tosi paha olo.

Oletko itse kysynyt lapsen isältä mitä mieltä hän on lapsen hiusten mallista mikä sinua miellyttää? Kannattaiskohan noin pienestä kuitenkin ihan keskustella aikuisten kesken.

Se että olet yh ei kuitenkaan poista sitä etteikö myös isällä olisi huoltajana määrättyjä oikeuksia niin ku sullakin niitä on, koska teillä on yhteishuoltajuus.

Itse olen tyttäreni lähihuoltaja joten jotain on tarttunut vuosien varrella sitä faktaakin taskuihin.

jos on yksinhuoltajuus lapsesta ei isä ole huoltaja,eli ei ole sen ihmeempiä oikeuksia päättää asioista, yhteishuoltajana taas on huoltaja ja oikeus päättää asioista.

eksillä ei näytä olevan mitää muuta virkaa ku elareiden maksajana? toi miehet/pojat ei itke on monessa paikassa perinteinen kasvatustapa, eikä ole tehnyt ainakaan mun veljistä huonoja miehiä/isää vaan näyttävät tunteensa ja toinen on mitä parhain isä, toinen on hoitanut naapurinsa lapsia ihan kiltteyttään. pitkät enkelikiharat on ok tytöllä mut ei pojalla, liian nynnyistä ja pehmeistä mammanpojista jotka juoksevat joka asiasta äidin helmoihin turviin, tulee helposti se kiusattu yksilö

Toisaalta... minä en koskaan kysy lapsen isältä, että milloin pojan tykkä pitäis leikata ja mihin tyyliin. Teen sen just tasan silloin, kun tykkään. Miehelläni ois siis yhtäläinen oikeus ottaa pulttia siitä, että mä päätän pojan tukasta.
Mutta tietty, jos sä et tykkää, et ex päättää siitä itse, niin ois hyvä saada puhuttua se selväksi, et ois yhtenäinen linja teillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Oletko itse kysynyt lapsen isältä mitä mieltä hän on lapsen hiusten mallista mikä sinua miellyttää? Kannattaiskohan noin pienestä kuitenkin ihan keskustella aikuisten kesken.

Se että olet yh ei kuitenkaan poista sitä etteikö myös isällä olisi huoltajana määrättyjä oikeuksia niin ku sullakin niitä on, koska teillä on yhteishuoltajuus.

Itse olen tyttäreni lähihuoltaja joten jotain on tarttunut vuosien varrella sitä faktaakin taskuihin.

jos on yksinhuoltajuus lapsesta ei isä ole huoltaja,eli ei ole sen ihmeempiä oikeuksia päättää asioista, yhteishuoltajana taas on huoltaja ja oikeus päättää asioista.

Lähihuoltajaakin kun suomesa kutsutaan yksinhuoltajaksi ja tästä lyhenne on yh.

Mikäli huoltajuudesta on tosiaan merkintä että on yksinhuoltaja sillon tämä ko. huoltaja vastaa kaikesta lasta koskevasta yksin. eikä tämä tarkoita sitä etteikö toisella (isällä tai äidillä) joka ei ole huoltaja olisi silti elatusvelvollisuutta sekä lapsella tapaamisoikeutta tähän vanhempaansa joka ei ole hänen huoltajansa.

ISÄKIN voi olla yksinhuoltaja jopa suomessa.

:o törkeetä. mä yritän parhaani mukaan olla välittämättä, mut joskus ei vaan jaksais. en mä ex:lle sitä näytä mut itsellä on sit tosi paha olo.

Ei kannata riidellä siitä tulee vaan pa*kamainen olo itelle ja kädetki alkaa haisemaan

Ei kannata riidellä siitä tulee vaan pa*kamainen olo itelle ja kädetki alkaa haisemaan

ei niin. en mä jaksa siis sen kaa vääntää mut uhkailut ja haukkimiset sattuu välillä pintaa syvemmälle.. :| mut onneks ne vietit loppuu yleensä lyhyeen kun ei vastaa mitään.

no ei todellakaan saa mennä tekeen ilman äidin lupaa,mä nirhaisin mun ukkoni jos se menis mun seläntakana vetään kaljuks mun pojan kauniit kiharat.seikka on saletti.

jos leikkaisi pelkästään siitä syystä, että halusi tehdä sinulle kiusaa, niin se on törkeetä. tai leikkasi vaikka lapsi ei halua. ole kuin et huomaiskaan tapahtunutta, niin tuskin toisten tekee. tukka kun kuitenki kasvaa aika nopsaan uudestaa

Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
jos leikkaisi pelkästään siitä syystä, että halusi tehdä sinulle kiusaa, niin se on törkeetä. tai leikkasi vaikka lapsi ei halua. ole kuin et huomaiskaan tapahtunutta, niin tuskin toisten tekee. tukka kun kuitenki kasvaa aika nopsaan uudestaa

no mitä se auttaa jos se kusipää menee ja nyrhii sen uudelleen..

Poliisi tutkii parhaillaan samasta huoltajuusasiasta tehtyä rikosilmoitusta, jossa syytetään lapsen biologista äitiä lapsen pään ajamisesta lapsen tahdon vastaisesti kaljuksi. Lapsen biologinen äiti on kiistänyt pahoinpitelysyytteet. Tämän asian tutkinta on edelleen kesken.

Poliisi tutkii parhaillaan samasta huoltajuusasiasta tehtyä rikosilmoitusta, jossa syytetään lapsen biologista äitiä lapsen pään ajamisesta lapsen tahdon vastaisesti kaljuksi. Lapsen biologinen äiti on kiistänyt pahoinpitelysyytteet. Tämän asian tutkinta on edelleen kesken.

Yhteistyössä