onko teidän mielestä isällä oikeus vetää lapsi kaljuksi,ilman lupaa seläntakana salaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :
koettaa aina pidättää isältä tulon jälkeen itkuaan jos sattuu ja olla iso jätkä,kun isot jätkät ei itke eikä valita
:o Kamala isä! Toivottavasti poika rentoutuu luonasi ja pystyy itkemään. Pojastahan kasvaisi isän neuvoilla ja kasvatuksella täysin tunteensa piilottava ja ahdistunut aikuinen. :(
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
No mä en varmaan enää jaksais hermostua hiuksista sen jälkeen kun exä anto 14 vuotiaan tyttäremme ottaa tatuoinnin :whistle:

Etkös se ollut just sinä joka kertoi tästä myös täällä? Sen tapauksen jälkeen mä vannotin exää ettei anna kummalekaan muksule tatkaan lupaa alaikäisenä, vähän ehkä aikaisessa vaiheessa, ku muksut on 6 ja 9, mut toi tapaus sai mut varautumaan myös.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
onko sulla sitten lupa leikata lapsen hiukset ilman lupaa? yhtälailla se isä on lapsen huoltaja kuin sinäkin vaikka yh oletkin papereissa

Miten isällä on yhtäläiset oikeudet, jos ap on yksinhuoltaja ja isä vain tapaa lasta silloin tällöin? Kyseessähän oli ex-mies.
Asia olisi eri, jos asuisivat yhdessä. Mutta silloin ei puhuttaisi exästä, eikä tapaamisoikeudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Sarmiina:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
No mä en varmaan enää jaksais hermostua hiuksista sen jälkeen kun exä anto 14 vuotiaan tyttäremme ottaa tatuoinnin :whistle:

Etkös se ollut just sinä joka kertoi tästä myös täällä? Sen tapauksen jälkeen mä vannotin exää ettei anna kummalekaan muksule tatkaan lupaa alaikäisenä, vähän ehkä aikaisessa vaiheessa, ku muksut on 6 ja 9, mut toi tapaus sai mut varautumaan myös.

Juu kerroin. Ja ilmeisesti olis pitänyt tajuta jossain välissä mainita, että tatskat sun muut lopulliset on sitten kiellettyjen listalla.
Kuva on ihan nätti, luojan kiitos ei ole jotain tyyliin Tokio Hotel kissankokosilla kirjaimilla... Ja tatskaaja on exän kaverin kaveri, ihan tuntematon tyyppi mulle.

No entäs, kun exän uusi avovaimo leikkaa lapsen hiuksia? Näin meillä. Ja kaiken lisäski avokki on pariin otteeseen "parannellut" lapsen hiuksia sen jälkeen, kun olen lapsen hiukset (lähiäitinä) leikannut...

Alkuperäinen kirjoittaja Persikka:
No entäs, kun exän uusi avovaimo leikkaa lapsen hiuksia? Näin meillä. Ja kaiken lisäski avokki on pariin otteeseen "parannellut" lapsen hiuksia sen jälkeen, kun olen lapsen hiukset (lähiäitinä) leikannut...

No, jos se osaa leikata paremmin, niin eikös se ole ihan kiva vaan?

Todella ärsyttävää tehdä tuollaista vain kiusanteko mielessä. Kehupa seuraavan kerran, että oletkin huomannut tukan olevan nyt tosi kiva helppohoitoinen. Menee hänellä hyvä mieli tuosta kiusasta ja takuulla antaa tukan kasvaa, jos saat hänet vakuutettua, että taidat kuitenkin tykätä lyhyestä mallista tosi paljon.

soraya olet aivan oikeassa1 mutta suomen lain mukaan minun on pakko antaa lapsi isälleen koska isällä on tapaamisoikeus(vaikka sitäkään ei ole vahvistettu missään ja nyt isä sitten perään kuuluttaa sitä paperia lastenedunvalvojan kautta missä vahvistettaisiin hänen tapaamis oikeudet). se on oikeasti ihan hirveää katsottavaa kun pieni poika taistelee kyyneliään vastaan ja pyyhkii niitä vihaisesti pois! ja koetaa vältellä kosketusta ja läheisyyttä muutenkin kun on selvästi pahaolla. kyllä minä parhaani mukaan koetan paikkailla isän epäempaattisuutta,mutta onnistunko siinä? jos kerran samaa sukupuolta oleva vanhempi on vahvempi roolimalli, :(

tää hiusten leikkuu juttu oli tavallaan viimeinen pisara tässä sopassa. tavallaan musta tuntuu että mulla itselläni ei ole mitään oikeuksia hoidan lapsen n.95% ajasta mutta silti en saa edes pitää päätä sen näköisenä kuin haluan(ja jota vastaan pojalla ei olisi mitään),isä vo ivaatia sitä ja tätä mutta minä en voi vaatia isää hoitaa lastaan edes oman lääkärini ajaksi,en työpaikka haastattelujen,en minkään! ärsyttää kaikki.

ja minä olisin aikanaan päässyt todella helposti miehestä kokonaan eroon tarvitsi vaan huomauttaa jostain niin vastaus oli että hoida sitten loppuelämäs yksin kakara! harmi että olin niin tyhmä ja rakastunut etten nähnyt hänen todellista luonnettaan tuolloin. nyt sitten taistellaan kaikesta.

No tuota, sinun ei ole pakko antaa lasta isälle käymään jos ei ole lastenvalvojan/oikeuden tekemää tapaamissopimusta missä on teidän molempien allekirjoitukset. Ota yhteys lastenvalvojaan ja kysy neuvoa. Älä allekirjoita mitään ilman lukemista. Tilaa aika perheneuvolaan ja siellä keskustele tilanteesta, voit saada lausunnon että lapselle ei ole hyväksi nähdä isää, jos asia todella näin on.

asia on todellakin noin. mutta mä luulen että exä koettaa järjestää vaikeuksia mulle jos kieltädyn. mutta onko asia todella niin että jos ei ole tapaamissopimusta niin en riko mitään vastaan jos en anna lasta isälle?. ja entä jos kieltäydyn allekirjoitamasta tapaamisoiukeuksia käsittelevää paperia,niin mitä sitten tapahtuu? mikä sen seuraus voi olla? tiedän ainakin sen että meidän kunnan lastenedunvalvoja valvoo ennemmin isän etua,kuin lapsen. minä kun aikanaan tyhmänä koetin saada isää vastuuseen ja olee lapsen kanssa,mutta isä ei halunnut,sanoi lastenedunvalvoja että EI VOI MITÄÄN! eikä edes yrittänyt puhua lapsen isälle ns.järkeä. mutta nyt kun lapsen isä oli soittanut sille niin kappas kun tuli heti kehoitus postissa tulla kirjoittaa tapaamissopimusta koska isä sitä toivoo.

että ottaa kupoliin! :headwall:

kummalla enemmän valtaa isällä vai äidillä? Saisiko isä sitten vaatia lapselle enkelinkiharat jos äiti haluaisi poikamaisemman tukan?
kannattaa opetella keskustelemaan myös exän kanssa. mutta toisaalta tukka kasvaa kyllä takaisin....

Oletko itse kysynyt lapsen isältä mitä mieltä hän on lapsen hiusten mallista mikä sinua miellyttää? Kannattaiskohan noin pienestä kuitenkin ihan keskustella aikuisten kesken.

Se että olet yh ei kuitenkaan poista sitä etteikö myös isällä olisi huoltajana määrättyjä oikeuksia niin ku sullakin niitä on, koska teillä on yhteishuoltajuus.

Itse olen tyttäreni lähihuoltaja joten jotain on tarttunut vuosien varrella sitä faktaakin taskuihin.

Mielestäni ei ole oikeutta.
Puhtaasti siitä syystä, että tekee nähtävästi ärsyttääkseen exäänsä vain tuollaisen. Mistä muusta tuo nauru voisi kertoa. Eikö sellainen, joka leikkaisi ne hiukset sen takia, että ne ovat jotenkin epäkäytännölliset käyttäisi perustelunaan muuta kuin naurua?
Ja jos syy on se, että ei halua lapselleen hieman erilaisempaa hiusta (mitä luonnonkihara on) niin vielä huonompi siltä kantilta, että opettaa täysin vääriä arvoja jo pienestä pitäen. Siis niin, että erilaisuutensa täytyy peittää ja sulautua massaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
onko sulla sitten lupa leikata lapsen hiukset ilman lupaa? yhtälailla se isä on lapsen huoltaja kuin sinäkin vaikka yh oletkin papereissa

Miten isällä on yhtäläiset oikeudet, jos ap on yksinhuoltaja ja isä vain tapaa lasta silloin tällöin? Kyseessähän oli ex-mies.
Asia olisi eri, jos asuisivat yhdessä. Mutta silloin ei puhuttaisi exästä, eikä tapaamisoikeudesta.

Yhteishuoltajuudessa lähi- ja etähuoltajilla on yhtälaiset oikeudet.

Alkuperäinen kirjoittaja Persikka:

Meillä toi ei enää toimi ku neiti sekä minä saatiin kilarit.

Yhteistyössä