Onko teidän mielestä AMK:sta valmistuvalla 3,39 keskiarvo huono? JOs katsot vaikka työnantajan vinkkelistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huonoko vai keskinkertainen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon, että se todistus on merkityksellinen vain siinä että se todistaa että olet muodollisesti pätevä ja suorittanut ko. tutkinnon. Niillä numeroilla ei ole oikeassa elämässä merkitystä..

Jos olisin itse työnantaja niin mulel olis yksi lysti onko jonkun todistuksessa kolmosiai vai vitosia. Muut ominaisuudet olis paljon tärkeämpiä, sekä se mitä tyyppi ihan oikeasti osaa.

en tuijota työnantajapuolella niitä keskiarvoja vaan sitä mitä on opiskeltu ja millä arvosanoilla niitä työn kannalta mielekkäitä ja tärkeitä kursseja on suoritettu. siis jos niitä arvosanoja pitää katella.

Alkuperäinen kirjoittaja ämmä:
kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon, että se todistus on merkityksellinen vain siinä että se todistaa että olet muodollisesti pätevä ja suorittanut ko. tutkinnon. Niillä numeroilla ei ole oikeassa elämässä merkitystä..
Näinpä. Todistuksen numeroilla harvoin on merkitystä työnantajalle. Tärkeämpää on, mitä se hakija oikeasti osaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ämmä:

se on tosi. sillä on merkitystä että osaako vaiko eikö.

Mierkitystä voi olla, jos ei ole työkokemusta tai suosituksia. Ensimmäisessä vaiheessa, kun työnantaja tutkii hakemuksia ja todistuksia, huono keskiarvo voi pudottaa pelistä. Haastatteluvaiheessa sillä ei ole juurikaan merkitystä.

Katsooko joku tuollaista? Yleensä haetaan ominaisuuksiltaan, osaamisalueiltaan ja muulta kokemukseltaan sopivaa työntekijää.

Tosin jos hakijoita on tositosi paljon, ja niin kai sinne haastatteluun sitten kutsutaan keskiarvojen perusteella parhaita, ellei hakijalla ole osoittaa muulla tavalla (alaa sivuavat työtodistukset yms.) soveltuvuuttaan.

Toihan on hyvä keskiarvo! Itse valmistun kohta sairaanhoitajaksi suunnilleen samalla ka:lla. Yleensä hoitoalalla työnanatajat kiinnittää huomiota harjoittelupaikkoihin, koska ne kertovat jotain hakijan osaamisesta. Lisäksi on kyselty mahdollisia syventäviä opintoja, opinnäytetyön aihetta jne...ei mitään yksittäisen kurssin arvosanaa.

Huonoilla arvosanoilla (n 3 ) valmuistuin n 15 vuotta sitten. Valmistusmispäivästä saakka olen ollut yhtäjaksoisessa työsuhteessa viimeisimmässä harjoittelupaikassa. Mun papereita ei ole kysytty koskaan muuten kuin vakipaikkaa hakiessa. Toki aluksi katsoivat, että olin paperilla pätevä.

Aivan hyvä keskiarvo. Työhönotossa katsotaan, että on suorittanut kyseisen tutkinnon suht hyvin. Tärkein palkkaamisen peruste on hyvä asenne ja työmoraali, hyvä yhteistyökyky tiimityötä, kun tehdään. :-) Myös kaikki työkokemukset on plussaa. Ilmentää, että hakija on reilu ja reipas työntekijä (työtä pelkäämätön).

Ei millään pahalla mutta onhan toi aika kehno.
Tai voishan se huonompikin olla mutta...
Missä AMK:ssa saa vielä keskiarvonkin?
GFYS 😂
EDELLEEN AMK:saa saa keskiarvon 2023!!
Ja tuo on ihan hyvä ka.
Meidän Opinto-ohjaaja sanoi että se, että sulla on kaikki todistuksessa 4/5 niin se ei todellakaan tarkoita että oot hyvä kentällä. 🤣
Live with it 😉

Yhteistyössä