onko teidän miehet uteliaita/ mustiksia?

Minun mies ei kyttää eikä kysele, enkä minä siltä, luottamus on syntynyt ihan muilla konstein... ja luottamusta osoitetaan niin, että ei epäillä toista.

Tietty tuollaista voi esiintyä myös jos uusi kumppani on tullut usein petetyksi ennen, on huono itsetunto, epävarma. Kannattaisi ottaa asia puheeksi ja sanoa suoraan, että et tykkää kyttäämisestä. Jos luottettavuutta ei voi muuten osoittaa, kun antamalla toisen tietää kaikki sun juttusi, kaverisi, menosi ja muut, ei kovin hyvältä näytä. En ainakaan itse jaksaisi olla moisen vahtimisen alla koko ikääni. Ja useinhan suhdetta kuitenkin aletaan rakentaa loppuelämää silmällä pitäen.

Mä en myöskään sietäisi tuollaista, eikä sitä sellaista jaksa henkisesti. Kohta AP huomaa olevansa siinä tilanteessa että et halua tehdä mitään, mennä mihinkään tai pitää yhteyttä kehenkään kun siitä koituu liikaa vaivaa miehen kanssa tekemisiä selvitellessä.

Muistan yhden exän joka kyseli jopa hymyilinkö kaupassa miesmyyjälle "tavallisesti vaiko flirttailevasti" jne. Se skaala on laaja kun sille tielle joutuu, tuntuu kuin olisi joka päivä pistokokeissa! :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Se että omatoimisesti yrittää nuuskia voisi tarkoittaa että et hänen mielestä vapaaehtosesti kerro tarpeeksi elämästäsi - salamyhkäisyys voi haitata luottamuksen rakentamista, varsinkin suhteen alussa.

Siis meinaatko, että ap:n olisi esim. oma-aloitteisesti pitänyt kertoa, että tämä kahvikuppi on sen ja sen jäljiltä ja tämä tupakantumppi on minun ja tämä tumppi sen!? :xmas: :o

Ei savua ilman tulta :D Noin vakavan luottamuspulan taustalla lienee muutakin kuin ap:n taipumus viestitellä salaa ja salamyhkäisesti.. mutta ennen kuin luokittelee miestä sairaaksi, ap voisi kokeilla täydellistä avoimuutta ja katsoa lieventääkö pelkoa. Jos mies muuten on sen arvoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Mä en myöskään sietäisi tuollaista, eikä sitä sellaista jaksa henkisesti. Kohta AP huomaa olevansa siinä tilanteessa että et halua tehdä mitään, mennä mihinkään tai pitää yhteyttä kehenkään kun siitä koituu liikaa vaivaa miehen kanssa tekemisiä selvitellessä.

Muistan yhden exän joka kyseli jopa hymyilinkö kaupassa miesmyyjälle "tavallisesti vaiko flirttailevasti" jne. Se skaala on laaja kun sille tielle joutuu, tuntuu kuin olisi joka päivä pistokokeissa! :kieh:

Mä aloin viime suhteessa just eristäytymään, koska selittely kävi hankalaksi ja mies halusi tietää ihan kaiken. Ei hyväksynyt sitä, että 1. Minä en kertonut ystävieni asioita hänelle, se oli salaamista eikä 2. Että minä en yksinkertaisesti muistanut, mitä olin kenenkin kanssa ja milloinkin puhunut. Loppuen lopuksi aloin salailemaan kaikkea, jottei tarvitsisi kirjoittaa aina kirjallista raporttia, ja siitähän sitten tuli show jos "jäin kiinni" siitä, että olin tavannut jonkun ystävättären kaupungilla tai puhunut siskoni kanssa puhelimessa tms. Ihan naurettavaa.

Mutta se alkoi hyvin viattomasti, ihan vaa siitä, että soitti mulle töihin mukamas piristääkseni päivääni (ei myöskään ymmärtänyt, etten töissä tod voi aina pälpättää puhelimessa) ja kyseli miten päivä on mennyt.

Se että omatoimisesti yrittää nuuskia voisi tarkoittaa että et hänen mielestä vapaaehtosesti kerro tarpeeksi elämästäsi - salamyhkäisyys voi haitata luottamuksen rakentamista, varsinkin suhteen alussa.

Siis meinaatko, että ap:n olisi esim. oma-aloitteisesti pitänyt kertoa, että tämä kahvikuppi on sen ja sen jäljiltä ja tämä tupakantumppi on minun ja tämä tumppi sen!? :xmas: :o

Ei savua ilman tulta :D Noin vakavan luottamuspulan taustalla lienee muutakin kuin ap:n taipumus viestitellä salaa ja salamyhkäisesti.. mutta ennen kuin luokittelee miestä sairaaksi, ap voisi kokeilla täydellistä avoimuutta ja katsoa lieventääkö pelkoa. Jos mies muuten on sen arvoinen.

Olen ihan sanaton. :xmas:

Tämähän tosin on juuri se mekanismi, millä narsistisesti häiriintyneet toimivat: hehän manipuloivat läheisensä niin, että lopulta sairaalta ja syylliseltä näyttääkin se suhteen terve osapuoli.

Huh huh, kuulostaapa sairaalta! Missään mun seurustelusuhteissa yksikään mies ei ole käyttäytynyt noin, ihan rauhassa oon aina saanut tavata ketä tahdon ja puhua puhelimessa rauhassa. Tietysti joskus mies uteliaisuuttaan kysyy että kukas siellä soitti, mutta jos sanoisin että "yks kaveri vaan" niin asia jäisi siihen.

Lähde vielä kun se on helppoa!

Tämähän tosin on juuri se mekanismi, millä narsistisesti häiriintyneet toimivat: hehän manipuloivat läheisensä niin, että lopulta sairaalta ja syylliseltä näyttääkin se suhteen terve osapuoli.

Eli naisen käytöksessä ei voi olla mitään parannettavaa tai muutettavaa.. mies on sairas tai vähintään rasittava jos nainen joutuu ottamaan miehen tunteet huomioon.

Tästä syystä joka toinen mies on nykyään narsisti.. ei voi olla epävarma, mustasukkainen tai osoittaa välittämistä ilman tuota leimaa otsassa :xmas:

Hyi, onneksi en tunne sinua todellisessa elämässä. Koeta varjella jokainen elämässäsi elävä nainen noilta vinksahtaneilta opeiltasi.

sustakin vois tehdä diagnoosin mutta jätän sen kirjoittamatta. Sähän voit elää kuinka sairaissa suhteissa tahansa. Minun mielestäni ap:n tapaus on epänormaalia. Ootko miettiny että täydellinen avoimuus voi myös olla täydellinen katastrofi.

..Tästä syystä joka toinen mies on nykyään narsisti.. :xmas:

Hyvä karikatyyri!
Kuittaan.
Inan verran naisen näkökulmaa vain en malta olla samaan henkeen täydentämättä:
...lähes joka toinen ihminen on nykyään narsisiti...

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Tripod eli ap:n pitäisi sun mielestä esim. ilmoittaa miehelleen joka ikinen kerta kun on käynyt jonkun kanssa tupakalla, ja nimikoida kahvimukit että kuka niistä on juonut?

joo, kato muuten naisen käytös on epäilyttävää...

Mutta siis ei normaali ihminen pengo toisen kännykkää tai meseä. Se on täysin asiatonta käytöstä, jos ei mistään muusta syystä niin siitä että niillä saatetaan keskustella jonkun kanssa asioista joiden ei tarvitse mennä ulkopuolisten tietoon, eikä ne asiat välttämättä ole sen parisuhteen toisen osapuolen yksityisaisoita vaan sen jonka kanssa keskustellaan.

Ei mun kavereiden asioiden todellakaan tarvitse levitä jonkun urkkijan silmille ja korville muutoin kuin silloin jos itse haluavat kertoa ne

Tuttavapiirissä yksi tällainen ukko kellotti vaimonsa kauppareissutkin. Auta armias, jos oli vähän myöhässä! Oli nyrkillä töitä, huorahan se sellanen toki on... vaikka oiskin seissyt bussi ruuhkan takia tms. Nainen haki lopulta eroa, mutta mies ampui naisen. Että sellasta...

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Tuttavapiirissä yksi tällainen ukko kellotti vaimonsa kauppareissutkin. Auta armias, jos oli vähän myöhässä! Oli nyrkillä töitä, huorahan se sellanen toki on... vaikka oiskin seissyt bussi ruuhkan takia tms. Nainen haki lopulta eroa, mutta mies ampui naisen. Että sellasta...

:'(

Eli naisen käytöksessä ei voi olla mitään parannettavaa tai muutettavaa.. mies on sairas tai vähintään rasittava jos nainen joutuu ottamaan miehen tunteet huomioon.

Tästä syystä joka toinen mies on nykyään narsisti.. ei voi olla epävarma, mustasukkainen tai osoittaa välittämistä ilman tuota leimaa otsassa :xmas:

Se on hyvä, tripod, että meillä on miehinen näkökulma näihin asioihin täällä, mutta siis eikö miehet todella ymmärrä kuinka oudolta ja ahdistavalta tuollainen kyttäys tuntuu?? Mitä siinä on taustalla? Mustasukkainen saa olla, silloin siitä voi puhua, sen sijaan, ettää kyttää toisen tekemisiä ja tilaa kirjallisen raportin joka päivä. Miksi se ei onnistu?

Ihan kun puhuisit musta mun edellisen suhteen aikana... Onko miehellä jotain syytä olla noin mustis? Siis onko sen ex pettäny tms, onko teillä ollut jotain mikä aiheuttaa luottamuspulaa?

Sen voin kertoa, et mun ex petti mua, valehteli, katos päiviksi, joi, joi salaa, varasteli jne. Ja mä olin loppuajasta jo just tuollainen, et tutkin puhelimen kun vaan tilaisuus tuli, samoin yhteisen koneen sivuhistorian, miehen takin taskut, housun taskut, tarkkailin miestä kun puhui puhelimeen, tarkkailin häntä muutenkin... ja se on jo itselleenkin stressaavaa kun ei osaa luottaa ja koko ajan tarkkailee ja vahtii.
Nyt uusi suhde, ja olen vuodessa oppinut luottamaan mieheeni, mutta vaikeaa se on välillä ollut. Monta kertaa on tehnyt mieli tarkastaa puhelin, mutta sitten olen ajatellut että jos en osaa luottaa toisen sanaan niin ei tästä ikinä mitään tule. Paljon on vaadittu ymmärrystä mieheltä myös, ja kun hän on tiennyt mistä on kyse niin onkin parhaansa mukaan koittanut ansaita luottamusta ja ollaan yhdessä opeteltu tätä terveen parisuhteen elämistä. :)

Mutta voisitko puhua miehen kanssa, mistä tuo luottamuspula johtuu? Jos takana on joku vaikea suhde pettämisineen kaikkineen niin ammattiavulla ja sun tuella voi muuttua. Mutta jos ei muutu niin suosittelen lähtemään... Tuo voi mennä väkivaltaiseksi jos mies vielä muuttuu paranoidiseksi tuon sairaalloisen mustasukkaisuuden lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:

:'(

Oli tosi sääli. Nainen uhkui uuden elämän intoa. Muistan niin hyvin, että hän kuitenkin tosissaan pelkäsi. Soitin hänelle kerran taksinkin, kun ei uskaltanut muuten meiltä kotiinsa mennä. Kerran oli lähtemässä autollaan, mies tuli ja ampui naisen ennen kuin tämä ehti pakoon.

Vuosittain Suomessa kuolee kymmeniä naisia parisuhdeväkivallan takia. Älkää jääkö vaarallisiin suhteisiin!

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Tripod eli ap:n pitäisi sun mielestä esim. ilmoittaa miehelleen joka ikinen kerta kun on käynyt jonkun kanssa tupakalla, ja nimikoida kahvimukit että kuka niistä on juonut?

Ei sentään, saattaisi riittää että ap vapaaehtoisesti kertoo kenen kanssa viestittelee, eikä näytä kiusaantuneelta jos mies kysyy. Tämä voisi lisätä miehen luottamusta, just sen verran että ei enää tunne tarvetta pohtia jokaista mukia ja tumppia.

Luottamus kasvaa myös itsestään ajan mittaan, kun käytännössä huomaa että toinen pysyy sinun rinnalla viesteittelystä huolimatta.. mutta suhteen alussa tällaista luottamusta on paha repiä tyhjästä, ja aviomuus voi auttaa sen rakentamisessa.

Tuttavapiirissä... Nainen haki lopulta eroa, mutta mies ampui naisen. Että sellasta...

???!!!

vai sellaista, mutta kertookohan enempi tuttavapiiristäsi, kuin yleistettävämmin ihmisistä/miehistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Tuttavapiirissä... Nainen haki lopulta eroa, mutta mies ampui naisen. Että sellasta...

???!!!

vai sellaista, mutta kertookohan enempi tuttavapiiristäsi, kuin yleistettävämmin ihmisistä/miehistä.

Olin ihan murrosikäinen surman aikaan. Ja mitä se kertoo? Että sairaalloisesti mustasukkaisten miesten alistamilla naisilla ei saisi olla ystäviä?! Parisuhdeväkivaltaa esiintyy kaikissa ikäryhmissä, kaikissa sosiaaliluokissa.

niin en tosiaan kyllä mitenkään tietoisesti tee hänestä mustasukkaista :snotty:
Tiedän sen että hänen exänsä petti häntä..
En ole nähnyt koskaan hänen ketään kavereita hän sanoo et kaikki sit aikanaan ja ei kannata kiirehtiä jne. (no ollaan oltu puolvuotta yhdessä, eikö tässä ajassa jo luulis et hän haluis esitellä mut jollekki??) itse olen esitellyt mun kyllä, kaikki mun kaverit on et onpa ihanaa ku oot löytänu tollasen miehen ja kaverieden miehet on ihan haltioissaan :whistle:
Kun hän on meillä hänellä ON AINA oma puh. äänettömällä mm.
Hän koittaa jotenkin tehdä musta mustasukkaista mikä on sairasta, hän on itse sitä ja koittaa mustakin tehdä, hän esim esitteli facebookistaan jotain omia videoitaan mitä on joskus tehny ku on ollu seksibaarissa töissä ja jotain stripparikavereitaan jne :laugh:
olin et niinku miks sä mulle tälläsia esittelet, musta ei saa mustista tekemälläkään..
no on täs miljoona muutaki juttua mitkä ei toimi :(
Hän ei siedä mun exää, no hällä on päihdeongelma ja tämän miehen mielestä lasten ei kuulus nähdä isäänsä ym.
kauhea soppa :headwall:
En tiä miten sille kerron että en halua enää tavata..
Hänes on kyl yhtä paljon hyviäkin puolia..

Kannattaa oikeesti erota nyt kun ette vielä oo ehtiny olla kovin kauan yhdessä. Ei tuollanen mies muutu, vaikka kuinka avoimeksi rupeaisit, pahenee vaan ajan myötä.

Yhteistyössä