Onko teidän lapset oksentaneet/kyökkineet flunssassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä ollut pientä flunssaa ja kaksi isompaa ovat molemmat kerran tai kaksi kakoneet sellaista limaista nestettä.

Viime yönä 10kk, joka jo toipumaan päin selvästi, oksensi yhtäkkiä. Tai siis oli syönyt rintamaitoa ihan hullumaiset määrät, mutta jotenkin en ollut huomannut ajatella sitä kun söi siinä sängyssä ja minä aina nukahdin. SItten huomasin, että tytöllä alkoi rohista yskä kurkussa ja ensin tuli pieni pulautus ja sitten isompi kaari. Oli siis juuri silloinkin syömässä rintaa, kun tämä tapahtui.

Eli kaiketi normaalia kuitenkin flunssassa tuollainen.... ei vaikuta oksennustaudilta?

Kyselen näin tyhmiä, koska itse en ole oksentanut flunssassa muuta kuin kolmatta odottaessa ja silloin oli niin järjetön yskä, että oksu lensi lopulta. Ja noi omat kolme lasta eivät ole juuri sairastelleet niin pitää hiukan tarkistella.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyselen näin tyhmiä, koska itse en ole oksentanut flunssassa muuta kuin kolmatta odottaessa ja silloin oli niin järjetön yskä, että oksu lensi lopulta. Ja noi omat kolme lasta eivät ole juuri sairastelleet niin pitää hiukan tarkistella.

Harvemmat aikuiset oksentelee flunssassa. Pienillä on pienemmät röörit ja v'hemmän keinoja röhiä eikä osaa niistääkkää :D et siis tyhmiä kysele. Höyryhengitystä kylppärissä: laske lämmintä vettä kylppärissä ja menkää sinne vaikka leikkimään tai lukemaan niin pitkäksi aikaa kun lapsi viihtyy, koho asento sängyssä tai nukuta sitterissä.
Itse vuoraan lisäksi sängyn aina isoilla pyyhkeillä niin pääsee vähemmällä pyykillä kun ei yökki imeydy koko sänkyyn :)

Alkuperäinen kirjoittaja mää:

Harvemmat aikuiset oksentelee flunssassa. Pienillä on pienemmät röörit ja v'hemmän keinoja röhiä eikä osaa niistääkkää :D et siis tyhmiä kysele. Höyryhengitystä kylppärissä: laske lämmintä vettä kylppärissä ja menkää sinne vaikka leikkimään tai lukemaan niin pitkäksi aikaa kun lapsi viihtyy, koho asento sängyssä tai nukuta sitterissä.
Itse vuoraan lisäksi sängyn aina isoilla pyyhkeillä niin pääsee vähemmällä pyykillä kun ei yökki imeydy koko sänkyyn :)

Joo laitoinkin pyyhkeen sitten tapahtuneen jälkeen, mutta kun en minä olettanut että siinä noin kävisi kun vauva oli jo muutenkin selvästi parempi. Ja nyt vaikuttaa oikeastaan muuten ihan terveeltä paitsi hiukan yskii välillä ja nenä vuotaa.

eiks oksentaminen noilla pienillä johdu siitä, että menee räkää vatsaan ja se oksettaa. Näin kuvittelisin. Eli nenäfriida käyttöön, jos tuntuu, että kovin räkä juokseen ja valuu nieluun.

Alkuperäinen kirjoittaja t-06---p-08:
Meillä on tytöllä tuo korvatulehduksen merkki. Aina ollut tulehdus korvissa kun on limaa tullut niin paljon, että oksentaa.

Joo no enpä usko. Vauva on ihan terveenoloinen nyt eikä ole ikinä ollut korvatulehdusta joten en jaksa uskoa, että nyt ois.

Meillä on tytöllä tuo korvatulehduksen merkki. Aina ollut tulehdus korvissa kun on limaa tullut niin paljon, että oksentaa.

Joo no enpä usko. Vauva on ihan terveenoloinen nyt eikä ole ikinä ollut korvatulehdusta joten en jaksa uskoa, että nyt ois.

meillä on ollut aina vain ns. oireettomia korvatulehduksia, eli siis lapsi ollut tavallisessa flunssassa ja ei kuumetta, ei kipuja ei mitään, mutta tulehdus korvassa lähes joka flunssan jälkeen - opittiin käymään aina näyttämässä, kun oli räkäinen

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:

meillä on ollut aina vain ns. oireettomia korvatulehduksia, eli siis lapsi ollut tavallisessa flunssassa ja ei kuumetta, ei kipuja ei mitään, mutta tulehdus korvassa lähes joka flunssan jälkeen - opittiin käymään aina näyttämässä, kun oli räkäinen

Meilläkin välillä oireettomia, välillä ei. Nyt juuri tuota liman yskimistä ja oksentamista ja pitkittynyt korvatulehdus. 2 viikkoa aikaa sai kuurin. eilen käytiin taas lääkärillä ja tulehdusta edelleen.

Yhteistyössä