Onko teidän lapset ns. telkkarin orjia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venlakoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Venlakoo

Jäsen
15.01.2010
277
0
16
Tuli mieleen, kun poika tuossa "katsoo" pikku-kakkosta ja samalla tekee kaikkea muuta, kun tosiaan katsoo tuota ohjelmaa :D Hänellä on omakin tv ja dvd-soitin ja varmasti yli 50 levyä, mutta ei ole katsonut niistä oikeesti murto-osaa ja niitäkin mitä katsonut niin ainoastaan alkua. Ihan suotta siis on noi vehkeet sillä.

Tytöllä joka asuu mummolassa on tietyt ohjelmat mitä hän katsoo ja tykkää myös katsoa elokuvia ihan alusta loppuun.

Vuosikat nyt ei tajua sen taivaallista koko töllöstä :D

Ei. Telkkarista katsovat lastenohjelmia aamuisin ja iltapäivisin, eivätkä aina jaksa niitäkään katsoa. Muuten tv onkin yleensä kiinni, elleivät sitten dvd:tä katso.

Toisin oli, kun vielä tilasin maksukanavia, silloin homma riistäytyi käsistä lastenkanavien kanssa. Nyt on hyvä. =)

Joskus pienempänä tyttö silleen "lumoutu" helposti piirretyistä eli jäi töllöttämään niitä ja muu maailma lähes katosi. Sillon piti ite enemmän kontrolloida sitä kattomista. Nykyään kattoo tosi vähän ja mielenkiinto ei oikein pysy yllä vaan tekee samalla muuta tai lopettaa kokonaan kattomisen kun keksii muuta tekemistä.

Meillä on tv kiinni miltein aina. Ainoastaan pikku kakkoset katsovat ja sitten joskus viikonloppuina dvd:tä tunnin. Me aikuiset avaamme omat ohjelmamme kun lapset ovat nukkumassa. Koskaan ei ole telkku päällä taustalla ja jos huomaan että lapset eivät katso omia ohjelmiaan niin laitan telkun kiinni.

Telkkuun jää pienikin todella helposti kiinni. Siksi olen aika tiukkana.

Välillä kun kovia pakkaspäiviä suorastaan harmittaa, kun pojat ei tykkää lastenohjelmista. Olisi jotenkin "helppoa" ajanvietettä vaan pistää dvd pyörimään ja kääriytyä itsekkin vilttiin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Meillä on tv kiinni miltein aina. Ainoastaan pikku kakkoset katsovat ja sitten joskus viikonloppuina dvd:tä tunnin. Me aikuiset avaamme omat ohjelmamme kun lapset ovat nukkumassa. Koskaan ei ole telkku päällä taustalla ja jos huomaan että lapset eivät katso omia ohjelmiaan niin laitan telkun kiinni.

Tosi hyvä asenne sinulla. Itse kans pyrin ettei tv suotta pyörisi päällä, mutta monestii huomaan et siinä se on taas monta tuntia huutanut yksinään.
Jotenkin mä en kans tajua sellasta jatkuvaa tvn mollottamista lapsilla.

Mutta kuten sanoin, oishan se kiva jos ne joskus viihtys sen tvn edessä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Venlakoo:
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:

Tosi hyvä asenne sinulla. Itse kans pyrin ettei tv suotta pyörisi päällä, mutta monestii huomaan et siinä se on taas monta tuntia huutanut yksinään.
Jotenkin mä en kans tajua sellasta jatkuvaa tvn mollottamista lapsilla.

Mutta kuten sanoin, oishan se kiva jos ne joskus viihtys sen tvn edessä :D

Meillä kun tv oli joskus melkein aina päällä, lapset eivät jaksaneet keskittyä oikein minkään katsomiseen. Nyt kun tosiaan tv suurimman osan päivästä kiinni, jaksavat paljon paremmin katsoa lastenohjelmat. Kannattaa pitää telkkaria kiinni enemmän. :)

Meillä mainokset kiinnostaa 2 veetä niin paljon että se ei nää eikä kuule muuta. Meillä on lähes aina telkkari päällä, mutta jos sieltä ei tule mainoksia tai lastenohjelmia niin kyllä tuo lapsi lähtee muuta touhuamaan...
Tosin sata kertaa päivässä kuuluu "Maiisa, Maiiisa!" Jätkä on aivan pöhkönä Maisaan ja sitä pitäis aina saada katsoa... Sen ensimmäinen kaksisanainen lausekin oli Maisasta napattu "Voi sentään!" :D

Enempi meinaa ongelmana olla tietokone, muksut 6v ja 4v. Tietokoneelta saa olla pois häätämässä varsinkin 6vuotiasta jatkuvaan. Lastenohjelmia katsovat lähinnä aamuisin.
Minäkin oon kiinnittänyt huomiota tuohon, että televisio pois päältä, jos sitä ei kukaan katso. Tuntuu oudolta jos jonnekin menee kylään ja tv vaan pauhaa päällä koko ajan, vaikkei kukaan sitä kato.

Yhteistyössä