Juu kaikkea kummaa löytyy

Ulko-ovi menee lukkoon nykimällä/potkimalla/karjumalla. Tässä talossa lukot näkyy olevan vain rehellisiä tulijoita varten.
Toisen auton sähkölukot alkaa kummittelemaan heti kun pakkasta on yli 10 astetta. Toisen auton kaukosäädin on menny siihen kuntoon että mä en enää muista mihin pitää painaa ettei sen varashälytin ala huutaa huvikseen.
Sähköhellasta jää säätimet käteen kun kokkaa. Karjalanpaistin (meidän lasten mukaan karjulanpaistin koska äiti alkaa huutaa) valmistumisen loppuvaiheessa tulee joskus kiire alkaa miettiä millä hella pannaan kiinni.
Vessoja on yksi, ja se haisee aina pahalle. Vaikka kuinka pesisi.
Tästä talosta palaa koko ajan lamput, milloin mistäkin. Siis ihan koko ajan. Joka viikko pitää ostaa jotain lamppuja.
Siinä meidän ainoossa vessassa on taitettava suihkutuoli, se on mukava kun migreeni iskee ja pitää istua pestessäkin. Mutta kun sekin saatana valuu ruostetta, joka ei lopu ennenku koko vessa pannaan remonttiin.
Täällä asuu aivan liikaa hämähäkkejä.
Ja ulkorakennuksissa (sekä alatallissa) hiiriä, myyriä sun muita jotka kuuluis ihan muualle kun mun taloon.
Yläkerran vasemmanpuoleinen vinttikomeron ovi ei tottele ketään. Iso tytär pelkää joskus että siellä asuu aaveita.
Jos haluan teepussin mummiltani perimästä arvokkaasta rasiasta, tarviin ruuvimeisselin.
Olen laittanu niitä roskiksia ympäriämpäri huushollia, mut roskia on joka siunaaman paikassa aina.
Kellarikerroksen ovi ei myöskään tottele. Koiran ruuat säilytetään siellä rapussa, ja kun alan kaivaa koiralle ruokaa, se alkaa luimistella. Luultavasti sekin epäilee kummituksia. Ja sen oven avain menee aina hukkaan.
Lisäksi kaikki lattiat narisee enempi kuin noi teinit. Mä en pääse edes aamuyöllä pissalle ilman et joku huutaa "ÄITI!"
Ja mun lempikäsilaukusta hajosi eilen kantokahva. Että siinä.