Onko teidän eskarilaisilla/koululaisilla fleecekerrasto vai esim. lämpökerrasto pakkasiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ison poja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ison poja äiti

Vieras
Tässä pitäisi mennä eskarilaiselle ostamaan talvivaatteita. POika on isokokoinen (130cm) ja nyt ihastunut kaksiosaisiin pukuihin, joten ajattelin ostaa takin ja housut. Myös kaikki välikerrastot ovat pieniä ja nyt just mietin, että mikä olisi järkevä ratkaisu. Poika on kova hikoilemaan ja muutenkin lämminverinen, esim. villakerrastoa ei ole ikinä tarvinnut. Eskarissa käyttää sisävaatteina yleensä collegehousuja tai jotain muita pehmeitä housuja. MIetin, että pitäisikö hommata joku fleecekerrasto, joka vedetään sitten collegehousujen päälle vai olisiko esim. joku kunnon (tekninen) lämpökerrasto sinne collegehousujen alle parempi vaihtoehto? MInkälaisia välikerrastoja teidän eskarilaiset tai pikkukoululaiset käyttävät?

Sukkahousut housujen alle, ei kukaan näe niitä.
Leggarit housujen alle, ei kukaan näe niitä.
Ei meidän koululaiset suostu pukemaan mitä fleeceja ennen ulos menoa.

Itse suosittelen eskariin fleeceasua. Hänelle voi tulla sitten sisällä kuuma, jos vaatteiden alla on paljon vaatetta. Helpompaa se on pukea lisäkerrasto sisävaatteiden päälle tarvittaessa.
Meidän eskarilaisella oli viime vuonna fleecetakki + housut ja tänä vuonna ekalla luokalla samanlainen setti.

Meillä ekaluokkalainen käyttää pitkiä kalsareita talvella ja niillä ja collareilla + toppahousilla pärjää varmaan aika pitkälle. Pihaleikkeihin löytyy sitten haalaria ja villahaalaria ja on tuolla kaapissa myös naapurilta saatu fleecekerrasto, jos tavalliset kalsarit ei riitä, mutta fleeceä en oikein suosi omilla lapsilla, koska se ei hengitä ja tulee vain hiki.

[QUOTE="mä";24859319]Itse suosittelen eskariin fleeceasua. Hänelle voi tulla sitten sisällä kuuma, jos vaatteiden alla on paljon vaatetta. Helpompaa se on pukea lisäkerrasto sisävaatteiden päälle tarvittaessa.
Meidän eskarilaisella oli viime vuonna fleecetakki + housut ja tänä vuonna ekalla luokalla samanlainen setti.[/QUOTE]

Tätä mä juuri itsekin pohdiskelin. Että sitä lämpökerrastoa ei voisi oikein jättä sisälle sisähousuje alle, kun tulee kuuma. Varsinkin meidän kovasti hikoilevalle pojalle. Ja sitten ulos mennessä olisi kuitenkin ehkä helpompi vetäisitä ne fleecehousut collegehousujen päälle, kun ruveta laittamaan jotain kerrastoa sisähousujen alle......

Ehkä sitten päädytään siihen fleeceasun kuitenkin :) Mistäs muuten olette ostanut sellaisi´134cm fleeceasuja?

Kyllä meillä koululaisella riitti suurimman osan talvea ihan ne collegehousut ja toppahousut. Ihan kovimmilla pakkasilla collegehousujen alle laitettiin pitkät kalsarit. Välitunti on kuitenkin vain 15 min.
Ekaluokkalaisilla on hirveä kiire välitunnille, ei ne malta siinä monia kerroksia pukea.

Ja jos koulun jälkeen ja ulkoilemaan pitkäksi aikaa, niin sitten haki villahousut sinne väliin.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä