Onko teidän alle 3v jo saanut sikainfluenssa piikin ja jos on niin millaisia oireita tuli, jos tuli rokotuksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaa-a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jaa-a

Vieras
Meillä vielä pohditaan, että veisikö vai eikö veisi lasta rokotettavaksi.
Hoitopaikasta eilen pois (11lapsen ryhmä) 3 lasta korkean kuumeen ja flunssan takia.
Oma lapsi valitti vatsaansa pe-la välisenä yönä ja yski tunnin ajan taukoamatta. Sen jälkeen vain aamuisin hieman yskinyt.
Kuumetta ei tiettävästi ole ollut, vaikkakin kuumahko oli silloin yöllä, mutten mitannut, koska kovassa kuumeessa tyttö tulikuuma eikä sellainen nyt siis ollut.

Meillä ei vielä, saa vasta pe. Kaverin poika 1v oli saanut piikin jo kaksi viikkoa sitten, ja sanoi, ettei mitään oireita, ainoastaan oli nukkunut yön tosi sikeesti, että ilmeisesti aika lailla väsytti. Olikin eka kerta, kun nukkui heräämättä koko yön, ja samalla siihen jäi yöpullon tarve, eli siitä asti nukkunut yöt ilman yömaitoa, joka heillä oli ongelma vielä tähän asti.
Kaveri kertoi, että neuvolasta oli sanottu, että monet pienet lapset ovat saaneet todella vähän oireita rokotteesta verrattuna aikuisiin. Itse otin piikin 2 vkoa sitten myös ja mulla oli käsi 3-4 pvää tosi kipeä ja seuraavan vrk:n olin tosi väsynyt ja olo oli kun junan alle jääneellä, eli lihaksia särki. Kuumetta tms ei tullut.

Jos hoitopaikassa on jo sikainfluenssaa, on myöhäistä ottaa rokotetta. Se tulee jos on tullakseen. Meillä mies on lastenhoitoalalla ja päiväkodeissa on sitä sen verran jo, ettei enää rokotteet auttais, tosin oltiin jo päätetty muutenkin, ettei rokoteta meidän 2-vuotiasta.

Meillä 1,5v ja 2v10kk saaneet rokotukset. Pienemmällä oli pari päivää korkea kuume (en mitannut, mutta kokemuksen perusteella veikkaisin että lähempänä 39 oli). Isommalla luultavasti hieman lämpöä, hieman normaalia kuumemmalta tuntui. Molemmat nukkuneet rokotuksen jälkeisen yön tosi levottomasti, johtuen luultavasti pistoskohdan kipeytymisestä. Muuten ihan hyvinvoivia.

Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Jos hoitopaikassa on jo sikainfluenssaa, on myöhäistä ottaa rokotetta. Se tulee jos on tullakseen. Meillä mies on lastenhoitoalalla ja päiväkodeissa on sitä sen verran jo, ettei enää rokotteet auttais, tosin oltiin jo päätetty muutenkin, ettei rokoteta meidän 2-vuotiasta.

Samaan aikaan voi olla muitakin flunssia samassa päiväkodissa liikkeellä eli suosittelisin kyllä ottamaan rokotteen. Eikä oma lapsi ehkä onnistu samaan tartuntaa. Vaikka täyteen tehoon meneekin kaksi viikkoa, niin silti rokote jonkin verran auttaa jo esim. viikon päästä.

Eilen sai 1,5 v rokotteen ja nukkui ehkä vähän levottomammin yön ja on ollut hieman normaalia rauhallisempi aamupäivällä. Nyt nukkuu päikkäreitä ja jotenkin tuntuu siltä, että taitaa nukkua pitkät unet. Eli vähän väsyttää ehkä. (tai niinhän se äiti tässä koneella luulee....)

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Eilen 2v sai sikainfluenssapiikin ja samalla myös kausi-influenssapiikin.Ei ainakaan vielä tullut mitään oireita.

Ihan samat sai meidän 3veekin ja sano aamulla et on käsi kipeä. Eihän tuo ole menoa haitannu. Tuolla touhuaa niinku ennenkin. Illalla oli vähän kärttynen, mut saatto johtua ihan muustakiki ko tosta rokotteesta.

Meidän 1v10kk sai perjantaina. Nukkui tavallista enemmän viikonpolluna, muuten ei oireita. Veikkaisin että pistoskohta saattaa olla kipeä, mutta ei ole valittanut.

Eniten tuossa mietityttää just se, että onko jo liian myöhäistä rokotuttaa, kun 2 vk menis, että sais tuon suojan.
Ensiks sitten reppana sais vaikka kovan kuumeen yms rokotteesta ja sitten vielä huonolla tuurilla ehtis sairastua, ennen kuin suojaa sais rokotteesta.

Itse olen raskaana rv33 ja oisin saanut rokotteen viikko sitten mutten ottanut. Voisin sen tietenkin ottaa huomenna mutta en tiiä haluanko...voi hitsin hitsi kun on vaikeeta:(

Yhteistyössä