Onko teidän suvussa ihmisiä, joiden mielestä perheessä pitää olla myös poikalapsi -mieluiten esikoinen..?

• Viestiketjun aloittaja Kauheaa
  • Ensimmäinen viesti
lasten isän suku teki hyvin selväksi kumpia siinä suvussa enempi arvostetaan. poika tuli esikoiseksi ja häntä paapottiin pienenä. kastelahjaksi hän sai useamman satasen omalle tililleen. kuopus on tyttö ja hänestä eivät vauvana pahemmin välittäneet. kastelahjaksi sai yhden satasen. eniiten tuo kylmyys lasta kohtaan teki pahaa. ja puheet koskivat aina vain isoveljeä, vauvasta he eivät pahemmin olleet kiinnostuneita.
toivoin salaa,kun mies kestoi saavansa uuden kumppanin kanssa vauva,että se olisi tyttö. ja toive toteutui. ja eivät kuulema pahemmin tällekään vauvalle lirkuttele.

d
Sinänsä se oli kaikille sama tuleeko tyttö vai poika meidän perheeseen, mutta miehen sukuun toivottiin poikaa koska kaikki muut lapset ovat tyttöjä. Poika tuli ja miehen vaari varsinkin oli innoissaan että sukunimi jatkuu... Joo-o, poika sai mun sukunimen, en tiedä tietääkö vaari sitä vieläkään... Ei ole raatsittu kertoa.

Vieras
Vaikka kaikki sanookin, että sukupuoli on ihan sama niin kyllä sen huomaa, että loppujen loppuksi kaikki miehet sisimmässään haluavat ekaksi pojan. Ja mitä pahaa siinä on, varmasti se tyttökin on rakas. Ja aistin kyllä, että muutkin sukulaiset odottivat poikaa, vaikkeivat sitä sanoneetkaan. Ja poika tuli! :heart:
Ja tästä toisesta taas odotettiin tyttöä, vaikkei kukaan sitäkään varsinaisesti sanonut. Ja tyttö tuli! :)

ei.. meidän suvussa on kaikille suurimmaks osaks tyttjä niin sais pettyä jatkuvasti :xmas: mut olihan se papalle kiva yllätys kun tulikin poika, ei sillä kyllä mä olen kulkenut metsällä isän kaa siitä huolimatta et oon tyttö.

vierastaja
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
olen kuullu tälläsen legendan et "kauniiden parien ensimmäinen lapsi on tyttö" :wave: :wave: :saint:
Nää on just niitä, millä on lohdutettu sellasia pareja, joille on syntynyt tyttö. Kun ennenvanhaan se poika on ollu se toivotumpi tapaus. Menee samaan kastiin kuin "parhaat rakastajat tekevät tyttöjä".

=)

joo ensin oli hirvee päivittely, kun aloitin odottamaan esikoista, että jospa se olis poika, että sais tilalle jatkajan, sit hirvee voivottelu kun oli syntynyt 4 poikaa, kun ette tyttöä saa, sit nyt kun on viisi poikaa ja tyttö, on hirvee kysely koko ajan, että kuka niistä alkaa jatkamaan ja kun sanon, että ei taida olla ketään maanviljelyksestä niin innostunutta, että jatkaja löytyis, niin siitä se vasta päivitys alkaakin

Mä oikein odotan sen harmaan ilmestymistä tähän ketjuun, joka tietää, että kaikki miehet haluaa pojan.

Meille on toivottu lapsia. Niin me vanhemmat, kuin sukulaisetkin.

Jos nyt sukupuolesta on jotain salaa toivottu, niin tyttöjä. Niin me vanhemmat, kuin sukulaisetkin.

Meille on nyt kolmas tyttö tulossa, oikein onnellisia ollaan.
Isoisovanhemmat tykkää myös, serkuillani on poikiakin, joten sinänsä sillä tuskin muutenkaan olisi väliä.

Isovanhemmat, joilla siis toukokuussa on 4 lastenlasta, kaikki tyttöjä, ovat myös oikein tyytyväisiä, eikä kukaan ole poikien perään haikaillut.
Onhan niillä itselläänkin kaksi tyttö, ja mummopuolella yksi tyttö. Ei tässä porukassa taida kukaan olla ihan perillä siitä, miten niiden poikien kanssa sitten edes pitäisi toimia.

Poika olisi ihan yhtä rakastettu joka taholta varmasti, mutta ei tosiaan kukaan ole sellaista ääneen toivonut ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä näin.

Se harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Mä oikein odotan sen harmaan ilmestymistä tähän ketjuun, joka tietää, että kaikki miehet haluaa pojan.

Meille on toivottu lapsia. Niin me vanhemmat, kuin sukulaisetkin.

Jos nyt sukupuolesta on jotain salaa toivottu, niin tyttöjä. Niin me vanhemmat, kuin sukulaisetkin.

Meille on nyt kolmas tyttö tulossa, oikein onnellisia ollaan.
Isoisovanhemmat tykkää myös, serkuillani on poikiakin, joten sinänsä sillä tuskin muutenkaan olisi väliä.

Isovanhemmat, joilla siis toukokuussa on 4 lastenlasta, kaikki tyttöjä, ovat myös oikein tyytyväisiä, eikä kukaan ole poikien perään haikaillut.
Onhan niillä itselläänkin kaksi tyttö, ja mummopuolella yksi tyttö. Ei tässä porukassa taida kukaan olla ihan perillä siitä, miten niiden poikien kanssa sitten edes pitäisi toimia.

Poika olisi ihan yhtä rakastettu joka taholta varmasti, mutta ei tosiaan kukaan ole sellaista ääneen toivonut ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä näin.
No korjattakoon, että kaikki minun TUNTEMANI miehet. Eivät he sitä odotusaikana ole sanoneet, vasta sen jälkeen. :)
Ja olen kyllä varma, että jos on vaikka 3 tyttöä niin joku sitä poikaa salaa mielessään toivoo. Aivan takuulla. Sama juttu, jos on 3 poikaa niin varmasti joku sitä tyttöä toivoo. Miksi siitä vedetään herneet nenään, jos mies toivoo poikaa tai äiti tyttöä? Loppujen lopuksi varmasti ne kaikki rakkaita on mutta silti. Ei tietenkään kukaan tule teille sanomaan, että poikaa toivoisi, mutta jos poika tulisi niin olisivat varmaan todella onnellisia. Niin kuin varmasti ovat onnellisia tytöistäkin. :)

vieras99
Meille suku taisi toivoa tyttöä, kun varsinkin miehen puolella sukua on pelkkiä poikia. Poika tuli ja ehkä oli joillekin pieni pettymys ensin, mutta äkkiä sen nielivät ja nyt poika on tietenkin kovin rakas. Minulle sukupuoli oli ihan sama ja pojan synnyttyä mies sanoi, että toivoi koko ajan poikaa vähän enemmän. :D Jos lapsi olisi ollut tyttö, mies olisi sanonut toivoneensa tyttöä. Kyllähän kun lapsen käsivarsilleen saa, tietää, että hän on juuri se, jota toivottiin. :)

neljän tytön äiti
Kyllä meillä isovanhemmat on enemmän tai vähemmän avoimesti poikaa joka kerralla toivoneet...ei kukaan kyllä suoraan oo sanonut olebansa pettynyt tyttöön, mut odotusaikana on kovasti ollut puhetta "pojasta"
Itse jo kolmannen tytön jälkeen neljännestäkin toivoin tyttöä ;)

Meillä miehen isosisä odotti poikaa sukua jatkamaan kun miehen veljien varassa on suvun nimen jatkuminen...isoisän sisaruksilla ei poikia. Itseäni asia ei pahemmin haitannut..tärkeintä että isovanhemmat ja läheiset olivat ihan sekaisin onnesta meidän tytöstä.

Appiukko on sellanen :x Poika on nyt 2kk ja vielä se ukko jaksaa jankuttaa miten hyvä oli kun tuli poika sukuun. "Mutta pääasia on se että on terve". Just joo... Miulle se on pääasia, että meille lapsi suotiin lapsettomuuden jälkeen.

Meillä miehen suvussa on pari ketkä ajattelee et "poika se olla pitää".. :headwall:
Oli mielenkiintoisia ilmeitä kun kerrottiin näille miehen sukulaisnaisille että meille on tulossa kesällä vauva, he kävivät ihmettelee suuresti että mihis me sitä kolmatta lasta enää tarvitaan? Kun meillä on jo tyttö ja POIKA!!
Eli jos meillä olisi 2 tyttöä niin sitten niitä lapsia olisi lupa tehdä vaikka kuin monta; kunnes saisi sen pojan. Mutta koska meillä on jo yksi kumpaakin sorttia niin enempää lapsia ei tarvii tehdä.. :headwall: Mitenhän se asia olis jos olis vaan poikia ja monta, saiskohan niitä sitten tehdä mielinmäärin lisää.. :whistle:

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierastaja:
Nää on just niitä, millä on lohdutettu sellasia pareja, joille on syntynyt tyttö.
Saanko udella mitä _lohduttelemista_ siinä on jos saa tyttö lapsen? :eek:

Meni multa nyt vähän ohi..
En minäkään oikein tajua, itse taas pidän poikia jotenkin "vähäarvosempina" kuin tyttöjä.. jos niin uskaltaa täällä sanoa.. älkää nyt LIIAN sananmukasesti ottako. :|

Johtuu varmaan siitä, että pojat vaan on niin tylsän näkösiä ulkosesti, ja aika tylsiä myös sisäisesti.. omien kokemusteni mukaan.
Vähän kuin minidorkia.

Yhteistyössä