Onko teidän mielestä "suojatyöpaikka" jos on miehen yrityksessä töissä?

  • Viestiketjun aloittaja ihminen minäkin
  • Ensimmäinen viesti
ihminen minäkin
Mä olen viime aikoina usein törmännyt hieman huvittavaan juttuun... Olen mieheni yrityksessä töissä, aloitin n. vuosi sitten. Yleensä kun jossakin tulee puheenaiheeksi työpaikka, monien kasvoilta näkee heti että mua ei arvosteta samalla tavoin kuin jos olisin muualla töissä. Ja onpa joku uskalias päin naamakin sanonut että hyvä kun miehesi voi palkkaa maksaa jos et muualle päässyt töihin. Siis teen koulutustani vastaavaa työtä yrityksessä(sihteeri) ja työttömyyden takia en sitä työpaikkaa saanut.

No mutta, mitä mieltä te olette?
 
Hö, onpa hölmöä porukkaa.
Ei mulle kukaan mitään nyrpistellyt kun ukolla olin töissä. Ihan yhtä hyvänä työpaikkana pitivät kun muitakin. Parempanakin, jäipähän enemmän tuloja kotipesään (meidän tapauksessa siis oli huomattavasti järkevämpää että mä tein ne työt, eikä joku muu ja sit oisin ite ollut jollain muulla duunissa pienemmällä liksalla).

Mitä väliä sillä on kuka palkan maksaa, pääasiahan on että työtä on ja rahat riittää.

Kateellisten panettelua.
 
minä
Olen ollut isälläni töissä, miehelläni töissä sekä vieraalla töissä. Ikävä kyllä itse olen tuntenut olevani "suojatyöpaikassa", kun olen ollut isällä tai miehellä töissä.
 
Minäkin miehen yrityksessä töissä, enkä mitenkään tunne olevani suojatyöpaikassa, vaikka jotkut ilkeämieliset niin väittävätkin. Minä teen myös koulutustani vastaavaa työtä ja voimpa väittää, että jos en tekisi, niin joku muu sitten tekisi sen työn. Meillä on muutamia muitakin työntekijöitä, joten olen löytänyt hyvin siellä paikkani. Mulle oli ihan itsestään selvää, että menen miehen firmaan töihin, kun hän sitä ehdottikin tai paremmin varmisteli, että tuuthan sitten perheyritykseen mukaan. Empä muualla osais kuvitella edes olla.
 
Tällä hetkellä työelämässä on aika ahdistavat tunnelmat. Monella ns. varma työpaikka ei enää ole niin varma. Se saattaa heijastua kokemuksiisi, kun olet kertonut työpaikastasi ihmisille. Ovat hämmentyneitä ja ehkä kateellisia.
 

Yhteistyössä