Onko teidän mielestä hääkutsu aina avec?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pamppelsson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Onko muuten muille käynyt vastaavaa? Että häihin tms ilmestyy myös kutsumattomia ihmisiä?

En tiedä häitä, joissa noin ei olis käynyt. Jotkut katsoo aina oikeudekseen kutsua itse lisää vieraita juhliin...

Me pidettiin aika tiukkaa linjaa asian kanssa (koska tilaa oli just meidän kutsumille, ei muille) ja tehtiin asia selväksi kaikille, että kutsu on niille, jotka kuoressa lukee. Mutta silti meilläkin yks tai kaks kutsui itse lisävieraita (jotka sit onneksi eivät päässeetkään). =)

Meille on ainakin tullut kerran hääkutsu, jossa vain miehen nimi, enkä todella yrittänyt tunkea kekkereille mukaan. Vähän tietysti kirpaisi, mutta hääparihan se on, joka päättää, ketä haluaa juhlaansa mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Umbrella78:
Hyvä että te muutkin olette tota mieltä :)
Me siis kutsuttiin häihin suvut ja kaverit.. Laitettiin kutsuihin aina molempien nimet +lapset.
Sitten tämä yksi ystäväni, joka on ollut vuosia ollut sinkku eikä ketään edes tapaillut... Hänen kutuun laitoimme hänen ja lapsensa nimen.
Yllätys oli aikamoinen kun äitini (jolle piti ilmoittautua ) kertoi että tämän ystävä oli ilmoittanut häne, lapsensa ja exänsä häihimme :o

No, häät on siis juhlittu jo viime kesänä, mut jotenkin on jäänyt vaivaamaan että tekikö kaveri hölmösti vai olinko minä hölmö :whistle:

Jospa sinkkuäidille oli siis löytynyt sulhanen?

:laugh: :laugh: :laugh:
Jos olisivat edes seurustelleett uudestaan exänsä kanssa niin olisin saattanut ymmärtää, mutta kun niin ei ollut :kieh:

Sä oot vaan niin niuho, en ymmärrä tollaisia. Mä en sun hähin olis edes tullut, vaikka olis kutsuttu ;-)

Ei ole tullut kutsumattomia, mutta jouduttiin kutsumaan joitakin, joita en olisi kutsunut, jos olisin saanut päättää. Anoppi halusi, että mieheni siskon miehen vanhemmatkin(!!) kutsutaan, ettei mieheni sisko joudu anoppinsa kanssa vaikeuksiin. Olisin ymmärtänyt paremmin, jos anoppi+appi olisivat osallistuneet häiden kustannuksiin, mutta ei, kun maksettiin koko roska itse.

Alkuperäinen kirjoittaja Umbbis:
Alkuperäinen kirjoittaja Umbrella78:
Me siis kutsuttiin häihin suvut ja kaverit.. Laitettiin kutsuihin aina molempien nimet +lapset.
Sitten tämä yksi ystäväni, joka on ollut vuosia ollut sinkku eikä ketään edes tapaillut... Hänen kutuun laitoimme hänen ja lapsensa nimen.
Yllätys oli aikamoinen kun äitini (jolle piti ilmoittautua ) kertoi että tämän ystävä oli ilmoittanut häne, lapsensa ja exänsä häihimme :o

No, häät on siis juhlittu jo viime kesänä, mut jotenkin on jäänyt vaivaamaan että tekikö kaveri hölmösti vai olinko minä hölmö :whistle:

Jospa sinkkuäidille oli siis löytynyt sulhanen?

:laugh: :laugh: :laugh:
Jos olisivat edes seurustelleett uudestaan exänsä kanssa niin olisin saattanut ymmärtää, mutta kun niin ei ollut :kieh:

Sä oot vaan niin niuho, en ymmärrä tollaisia. Mä en sun hähin olis edes tullut, vaikka olis kutsuttu ;-)

Nooh, ensi kerralla sitten :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Jännä nähdä kuin käy kun omat hääkutsut lähtee..

Älä ylläty;)Porukka monasti unohtaa tuon avec säännön ja kun ilmottautumis päivämäärä tulee niin kannattaa varautua itse soittelemaan perään jolloin saat vastauksia:):)

-ai,pitääkö minunkin ilmottautua luulin että tiesitte sen ilman ilmottautumistakin,tulossa ollaan.

-Miksi pitää ilmottautua,ettekö näe sitten ketä on paikalla kun on juhlat?

-Ai miksi emme saa tuoda mukanamme aikuisia jo kotoonta muuttaneita lapsiemme ja heidän puolisoita ja lapsia kun he jo niin odottavat juhlianne?

-kun en vielä tiedä kerkeämmekö mutta näethän sen sitten ja jos nyt tilaat ylimääräiset ruuat meillekin jos sattuu niin että pääsemmekin,tosin emme varmoja...

ja ah näitä selittelyjä:(Parasta vielä se kun suurin osa näistä ymmärtämättömistä ihmisistä on 50--> eli "luulisi" heillä olevan nuo etikettisäännöt tiedossa

Meidän häihin ei juurikaan kutsuttu lapsia.
Tai siis kutsuihin ei laitettu kuin aikuisten nimet.
Pari pariskuntaa soitti etteivät saa lapsia hoitoon,saako ottaa mukaan.Musta se oli fiksua.

Mutta miehen kummit suuttuivat ja jättivät vallan tulematta kun kutsussa ei lukenut heidän 17 vuotiaan poikansa nimeä!
Musta on eriasia alle 15 veet lapset,mut tuon ikäisen nyt olis voinut jättää kolmeks,neljäks tuntia nyt kotiin jo....

No,he päättivät olla tulematta kun kaaso sanoi että voisiko tuo poika jäädä kotiin kun hääpari ei ole lapsia kutsunut...

Että näin.

Jos sitä jännitti tai hävetti tulla yksin? Aika outo kyllä.

Mä taas loukkaanuin vähäsen kun sain "kutsun" isäni kautta.. Siis isälle tuli kutsu ja perään puhelinsoitto, että ymmärshän isä että kutsu koskee myös hänen aikuisia, jo kotoota muuttaneita lapsia perheineen. Tuli semmonen ei-niin-tärkeä fiilis siitä.

Meidät kutsuttiin tytön kummin häihin ja kutsussa luki perheineen,no ennen häitä hääpari (lapsen kummit) erikseen vielä moneen otteeseen kysyi kummilapseltaan että
*tulethan sitten tanssimaan häihimme*
Tuli hääpäivä ja menimme juhliin,onnittelu jonossa tuumaa sitten morsian
*te sitten otittekin lapsen mukaan,no jospa te sitten syötte nopeasti ja miehesi vie sinut ja lapsen kotiin ja tulee itse jatkoille kun me ei varattu sinulle ja lapselle edes istumapaikkaa*

Niin,minä ja lapsi ei sitten kuitenkaan oltu tervetulleita vaikka kutsussakin nimemme luki,en osannut olla ajatustenlukija ja tajuta että ne häät olikin vain miehelleni tarkoitettu:(
Arvatkaa ketkä lähti jo ennen ruokaa,tekosyyllä tietenkin;)Että varmaan oli kivat juhlat ja jokaisella jäi mieleen:(

Alkuperäinen kirjoittaja sss:

Jos sitä jännitti tai hävetti tulla yksin? Aika outo kyllä.

Niin se varmaan oli.. En vaan ymmärrä miksi, sillä tämä kyseinen henkilö tunsi jo ennestään about kaikki häihin kutsutut kaverimme, eikä heistäkään jokaisella ollut avecia mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja Häähullu:
Meidät kutsuttiin tytön kummin häihin ja kutsussa luki perheineen,no ennen häitä hääpari (lapsen kummit) erikseen vielä moneen otteeseen kysyi kummilapseltaan että
*te sitten otittekin lapsen mukaan,no jospa te sitten syötte nopeasti ja miehesi vie sinut ja lapsen kotiin ja tulee itse jatkoille kun me ei varattu sinulle ja lapselle edes istumapaikkaa*

Niin,minä ja lapsi ei sitten kuitenkaan oltu tervetulleita vaikka kutsussakin nimemme luki,en osannut olla ajatustenlukija ja tajuta että ne häät olikin vain miehelleni tarkoitettu:(
Arvatkaa ketkä lähti jo ennen ruokaa,tekosyyllä tietenkin;)Että varmaan oli kivat juhlat ja jokaisella jäi mieleen:(

Siis ei jumalauta :o
Ootteko ollut vielä häiden jälkeen tekemisissä hääparin kanssa?

Siis ei jumalauta :o
Ootteko ollut vielä häiden jälkeen tekemisissä hääparin kanssa?

Sen verran että käyvät tytön synttäreillä,ei muuten.Kovin ihmetteli taannoin vaimo miksi meistä on niin etäisiä tullut..... niin miksiköhän........

Alkuperäinen kirjoittaja o:
Mä taas loukkaanuin vähäsen kun sain "kutsun" isäni kautta.. Siis isälle tuli kutsu ja perään puhelinsoitto, että ymmärshän isä että kutsu koskee myös hänen aikuisia, jo kotoota muuttaneita lapsia perheineen. Tuli semmonen ei-niin-tärkeä fiilis siitä.

Meille kävi myös aikoinaan näin että anoppi sai kutsun ja sitten puhelimessa ilmoittautuessa oli kysytty että eikö poikasi ja hänen vaimonsa tulekaan. Anoppi tietysti siinä että joo joo kyllä ne tulee. Itse emme kutsua koskaan saaneet ja kun tieto tuli meidänkin ilmoittamisesta niin myöhään ettei mies enää ehtiny saada työvuoroja vaihdettua. Morsiammen äiti sitten häiden jälkeen minulle tuumi että oli se noloa kun ette paikalle päässeet kun oli ruoatkin tilattu. Totesin aika tomerasti että eipä me kutsuakaan koskaan saatu.

Tosin samassa suvussa meidät pyydettiin kummeiksi hyvien ystävien lapselle ja perheen isä on miehelle sukua, mutta ei ihan läheistä. Mies sitten päätti loukkaantua kun ei hänen vanhempiaan oltu kutsuttu kun sukua kuitenkin oltiin. Yritin siinä sitten vääntää rautalangasta että ristiäisiin ei kutsuta yleensä kuin kummit ja vanhempien sisarukset ja vanhemmat.

Onneksi on nykyään ex, niin ei tarvi tuon suvun systeemejä enää katsoa.

kamalaa. inhottavaa. itse ainakin haluan kummitytön meille juhlimaan. no meillä muutenkin tulee olemaan pienet juhlat ja kaikki jäävät yöksi joten lapset saavat tulla mukaan. siskon häissä oli toisen anoppi valjatettu lapsenvahdiksi siskojen lapislle, siis pyydetty tätä juttua varten häihin. ja oli mukavaa kun kaikki saivat jäädä jatkoille kun hän lähti lasten kanssa nukkumaan illalla.

Olitteko varmasti ilmoittautuneet? Moukkia kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:

kamalaa. inhottavaa. itse ainakin haluan kummitytön meille juhlimaan. no meillä muutenkin tulee olemaan pienet juhlat ja kaikki jäävät yöksi joten lapset saavat tulla mukaan. siskon häissä oli toisen anoppi valjatettu lapsenvahdiksi siskojen lapislle, siis pyydetty tätä juttua varten häihin. ja oli mukavaa kun kaikki saivat jäädä jatkoille kun hän lähti lasten kanssa nukkumaan illalla.

Näin mekin ajateltiin kun oikein erikseen kutsuivat neidin mukaan ja tosiaan puhuivatkin häistään ja siitä kuika ihana saada kummityttö mukaan juhliin,eli kai me sitten käsitettiin kuitenkin väärin:(Mutta teille toisille vasta naimisiin menijöille annan yhden opettavaisen ohjeen

Älkää IKINÄ kutsuko ihmistä/perhettä tms. KOHTELIAISUUDEN TAKIA sillä me
kutsun saajat emme ole ajatuksenlukijoita
eli kutsukaa vain ne ketkä todella tahdotte juhliinne:)

Jälkeenpäin sanoimme tuosta kutsusta eräälle siellä vieraana olleelle ja hän vain ihmetteli meidän kommenttejamme koska hääpari olikin selventänyt asian näin:
Kutsuimme kohteliaisuudesta lapsen ja äidin ja oikeasti me haluttiin juhliin vain tämä mies ja kuvittelimme heidänkin sen kyllä tajunneen

Tältäkin murheelta siis selvitty jos kutsu olisi tullut suoraan mieheni nimissä ilman minun ja lapsen nimeä,mutta kukin siis tyylillään:(

Eli tyhmä minä kun mukaan menin ja vielä lapsen kera:(

Alkuperäinen kirjoittaja sss:

Olitteko varmasti ilmoittautuneet? Moukkia kyllä.

Olimme,samana päivänä kun kutsu tuli niin itse vielä soitin ja ilmoitin meidät
ja kaikki piti olla OK
Tieä sitten tullut, ylimääräisiä kavereita tai sukulaisia jotta jollain piti saada tilaa juhlapaikkaan.

Meidän häihin ei tullut yhtään ylimääräistä vierasta. Voi kyllä johtua siitä että kaikki kutsuttiin lapsineen ja ystävät aveceineen. Joten ei kai jäänyt ketään sellaista joka olis tullut muuten vaan.

meillä kävi hääparin puolelta typerästi.Ja tämä pari on läheinen sukulainen. Eli saimme koko perhe kutsun, samoin muutkin yhtä läheiset sukulaiset perheineen. Kun ilmoitimme tulostamme, kuten oli pyydetty, meille sanottiin ettei koko perhe saa tulla! Ja näin olivat sanoneet kaikille kutsutuille lapsiperheille. Olin vähän että jääköön häät välistä, kun kutsutaan etkä kuitenkaan ole tervetullut.

Alkuperäinen kirjoittaja nooo:
Älä ylläty;)Porukka monasti unohtaa tuon avec säännön ja kun ilmottautumis päivämäärä tulee niin kannattaa varautua itse soittelemaan perään jolloin saat vastauksia:):)

-ai,pitääkö minunkin ilmottautua luulin että tiesitte sen ilman ilmottautumistakin,tulossa ollaan.

-Miksi pitää ilmottautua,ettekö näe sitten ketä on paikalla kun on juhlat?

-Ai miksi emme saa tuoda mukanamme aikuisia jo kotoonta muuttaneita lapsiemme ja heidän puolisoita ja lapsia kun he jo niin odottavat juhlianne?

-kun en vielä tiedä kerkeämmekö mutta näethän sen sitten ja jos nyt tilaat ylimääräiset ruuat meillekin jos sattuu niin että pääsemmekin,tosin emme varmoja...

ja ah näitä selittelyjä:(Parasta vielä se kun suurin osa näistä ymmärtämättömistä ihmisistä on 50--> eli "luulisi" heillä olevan nuo etikettisäännöt tiedossa

Jessus että tuo on rasittavaa, nytkin pidettiin ristiäiset mihin pyysin ilmoittamaan että tullaanko vai ei, 14 kutsua lähti ja vissiin 1 tai 2 vastausta tuli |O Ja häitä ennen soittelin vaikka kuinka monta puhelua että ollankos tulossa vai ei :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Meidän häihin ei tullut yhtään ylimääräistä vierasta. Voi kyllä johtua siitä että kaikki kutsuttiin lapsineen ja ystävät aveceineen. Joten ei kai jäänyt ketään sellaista joka olis tullut muuten vaan.

Näin mekin teimme ja hyvin kaikki meni. En voi ymmärtää sellasia hääpareja, jotka kutsuu pariskunnasta vain toisen esim. sellaisen takia että ei tykätä toiseta yms. Sehän on ihan naurettavaa ja silloin ollaan kyllä ihan tahallaan ilkeitä toisille.

Yhteistyössä