Onko teidän miehet tälläisiä vai mikä mättää ??

• Viestiketjun aloittaja väsynyt!
  • Ensimmäinen viesti
väsynyt!
Siis onko tämä oikeasti normaalia käytöstä, vai mikä ihme tuota miestä vaivaa?
Ollut jo varmaan viimekesästä saakka tosi kylmä! Ei koskaan sano mitään kohteliaisuuksia, aina on siivottu huonosti, rumat vaatteet mitä milloinkin keksii! Ei koskaan auta vapaaehtoisesti kotitöissä tai herää lapsen kanssa aamusta että minä saisin nukkua. Sit jos jotain asiaa pyytää, esim. tiskikoneen tyhjäystä tai sitä että saisin nukkua aamusta edesvähän pitempään, sen mukaan aina valitan, kaikki mitä sanon nykyään on aina valittamista. Sanoo todella ilkeästi takaisin mm. "turpakiinni, mitä sä vingut, älä marmata jne. " Koskaan ei tule halamaan tai anna hyvänyön suukkoa ellen itse mene ekana. Ja sit kuitenki välillä haluais seksiä, ja ei kai mua huvita tuollaisen kanssa mitään.. Ja sit siitä syntyy riitaa, ja sehän on kans mun vikaa.

Ei kai oikeasti kaikki voi olla mun vikaa vaan? Mä kuitenkin hoidan tuan esikoisen, teen ruuat, pesen pyykit ja hoidan muutenkin kotityöt. Yritän olla mukava jne.

Tänäänkin nähtiin puistossa yks mun ystävä perheineen ihan sattumalta, ja kun lähdettiin kotia ystävä lähetti viestiä jos menisin hänen kanssaa huomenna aamusta kaupungilla käymään ilman lapsia. Niin mies sit teki omia johtopäätöksiään: Minä olin kuulenma käskenyt ystävän lähettää tämän viestin että pääsisin yksin johonkin? siis että mitä.. Keksii koko ajan jos jotain.

Alan olemaan oikeasti jo aika väsynyt tuollaiseen :(

nainen
No ei todellakaan normaalit miehet käyttäydy tuolla tavalla. Mun päähän ei yksinkertaisesti mahdu, että miksi kukaan sietää tuollaista alistamista ja henkistä väkivaltaa. Ja mieti nyt millaista miehen mallia tuo näyttää lapsellekin! Haluatko lapsesi oppivan, että naista kohdellaan noin? Nyt kuule kasvatat vähän selkärankaa, ja teet miehellesi selväksi että tuollainen ei käy. Jos sana ei tehoa, niin ukko vaihtoon.

väsynyt!
Itsekäs? :eek:

OK! lähinnä kaipaisin että edes joskus vois olla mukava, tai edes kerran kk tulis halamaan, tai itsealotteisesti tekis muutakin kun kattois tv:tä! Kertois jotain. Nyt on vaan hiljaa ja aina kun sanoo tai kysyy vastaa vaan "joo" ... "mmmm"....

Ei oo normaalia, etenkin jos väenvängällä ettii jotain pahaa sanottavaa. Auttaako keskustelu, missä ihan suoraan puhutaan mikä mättää.

Täällä ainakin mies on ihan suoraan vastuussa tiskeistä, täyttää ja tyhjää koneen että pesee käsin ne mitä koneeseen ei saa tunkea. Ite taas huolehdin pyykeistä. Muuten tehdään sen mitä ehditään, ite ehkä isomman osan, mutta mies auttaa aina kun voi. Työnjakoon meillä on ihan syytkin, mutta ei miehellä oo vapautta livahtaa kaikista kotitöistä, vaikka ei tällasta jakoa olis ollu pakko tehdä heti alkuun.

väsynyt!
Ja hommaa vaikeuttaa sekin että olen raskaana.. Ymmärtääkseni mies on kyllä ollut ihan mukana vauva jutussa.. Mutta tulee siitäkin paha mieli kun ei koskaan kysy,kommentoi tai sano mitään koko raskaudesta. Tuntuu kun senkin asian kanssa eläisi yksin. Esikoisen aikana oli todella innokas, saattoi tuoda kesken työpäivänkin mulla esim. hedelmiä ym jos oli tarvetta.

"Kenguru"
Ei ole oma mies tommonen. Sun kannattaa puhua miehesi kanssa rauhassa, että mikä mättää. Itse sanoisin, että voi mennä asumaan muualle jos ei parempaan pysty. Jos hänellä siis ei ole hyvää syytä käytökseensä (masennus tms.). En kyllä ottaisi tommosta käytöstä vastaan.

väsynyt!
[QUOTE="Kenguru";23239051]Ei ole oma mies tommonen. Sun kannattaa puhua miehesi kanssa rauhassa, että mikä mättää. Itse sanoisin, että voi mennä asumaan muualle jos ei parempaan pysty. Jos hänellä siis ei ole hyvää syytä käytökseensä (masennus tms.). En kyllä ottaisi tommosta käytöstä vastaan.[/QUOTE]

Voi kuule, monen monta kertaa koittanut kysyä mikä mättää, yrittänyt itse olla vielä mukavampi jne. Mutta kun ei tua mies suostu puhumaan mitään !! Sit jos kyselen jotain vähä ns. vakavampia juttuja niin alkaa haukkua mua mielisairaaks, ja käskee että mun pitäis tutkituttaa pääni? :eek: Ei mulla muiden ihmistenkaa vaan ole tälläistä.

"Kenguru"
Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt!;23239097:
Voi kuule, monen monta kertaa koittanut kysyä mikä mättää, yrittänyt itse olla vielä mukavampi jne. Mutta kun ei tua mies suostu puhumaan mitään !! Sit jos kyselen jotain vähä ns. vakavampia juttuja niin alkaa haukkua mua mielisairaaks, ja käskee että mun pitäis tutkituttaa pääni? :eek: Ei mulla muiden ihmistenkaa vaan ole tälläistä.
Sitten vaan sanoisin että etsii itsellensä paikan jossa viihtyy paremmin kuin nykyisessä. En kertakaikkiaan pystyisi elämään tuollaisessa ilmapiirissä. Ei se sinun mukavana olo miestä taida muuksi muuttaa, se saattaa jopa ärsyttää miestä lisää, ja hän käyttää tuota niskan päällä oloa hyväkseen. Toivottavasti sinulla on hyviä kavereita ja tukijoukkoja kun olet raskaanakin. Paljon paljon voimia!

"kohtalotoveri"
Täällä sama juttu! Nytkin olen koettanut olla itse valittamatta mistään, ettei mies saisi lisää vettä myllyynsä. Itse kuitenki valittanu mulle ja lapsille joka asiasta jo monta päivää. Ei auttanu edes se että maksoin sen nettiliittymän ja ostin kaljaa, seksiäkin sai...Sama urputtaminen jatkui heti tänään! Koetan kasvattaa pinnaa, ja kun se ei kestä aion sanoa että voisko lopettaa!! Valitettavasti en osaa neuvoa muuten

väsynyt!
[QUOTE="Kenguru";23239133]Sitten vaan sanoisin että etsii itsellensä paikan jossa viihtyy paremmin kuin nykyisessä. En kertakaikkiaan pystyisi elämään tuollaisessa ilmapiirissä. Ei se sinun mukavana olo miestä taida muuksi muuttaa, se saattaa jopa ärsyttää miestä lisää, ja hän käyttää tuota niskan päällä oloa hyväkseen. Toivottavasti sinulla on hyviä kavereita ja tukijoukkoja kun olet raskaanakin. Paljon paljon voimia![/QUOTE]

Omat vanhemmat asuvat onneksi samalla paikkakunnalla! En vaan ole koskaan uskaltanut edes kavereille ottaa asiaa puheeksi enkä tiedä miten edes ottaisin tänne on helppo purkautua anonyyminä kun taas "oikeassa" elämässä en varmaan uskaltais puhua ja muutenki.. Oon usein sanonut miehelle että en jaksa lähteä esim. anoppilaan esittämään onnellista perhe elämää.. Sekään ei häntä hetkauta..

väsynyt!
Alkuperäinen kirjoittaja höh!;23239178:
Ei tosiaankaan ole normaalia. Mieti jos kaverisi kertoisi miehensä käyttäytyvän noin, mitä mieltä olisit tilanteesta?
Totta kai sitä järkyttyisi, ja miettisi kuinka joku voi seurustella tuollaisen miehen kanssa jne.

Mutta kun itse on tässä tilanteessa se tuntuu olevan paljon vaikeampaa. Kai elättelen niitä toiveita että kaikki vielä muuttuu.. Mutta mies on eri mitä 6½ vuotta sitten...

hmph
no voi kiesus! Tuollaisen mätä-ääliön kanssa vielä teet lisää lapsia. Sen verran kuitenkin teillä parisuhde toimii, että olet antanut laskea sisään ilman ehkäisyä.

Herää pahvi ja katsoppa peiliis! :headwall:

"Kenguru"
Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt!;23239171:
Omat vanhemmat asuvat onneksi samalla paikkakunnalla! En vaan ole koskaan uskaltanut edes kavereille ottaa asiaa puheeksi enkä tiedä miten edes ottaisin tänne on helppo purkautua anonyyminä kun taas "oikeassa" elämässä en varmaan uskaltais puhua ja muutenki.. Oon usein sanonut miehelle että en jaksa lähteä esim. anoppilaan esittämään onnellista perhe elämää.. Sekään ei häntä hetkauta..
No hyvä! Toivottavasti saat vanhemmiltasi tukea. Kertoisin sinuna ystävillesi asian todellisen laidan. Kyllä oikeat ystävät auttaa ja tukee. Huono suhde vie voimia, ja saa sinut tuntemaan itsesi päivä päivältä heikommaksi.
Muutokset tuntuvat tekohetkillä todella raskailta, mutta paljon raskaampaa on jäädä huonoon tilanteeseen ja elää siinä vuodesta toiseen.
Tänne on hyvä aloittaa asioiden purkaminen. Saattaa olla, että yllätyt siitä avusta ja tuesta minkä saat kun kerrot kavereillesi ja vanhemmillesi tilanteesta. Maailma on täynnä hyviäkin miehiä, älkää hyvät naiset jääkö niiden huonojen haukuttaviksi!
Kyllä kaikkien teoilla pitäisi olla seuraukset, niin hyvässä kun pahassakin.

höh!
Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt!;23239203:
Totta kai sitä järkyttyisi, ja miettisi kuinka joku voi seurustella tuollaisen miehen kanssa jne.

Mutta kun itse on tässä tilanteessa se tuntuu olevan paljon vaikeampaa. Kai elättelen niitä toiveita että kaikki vielä muuttuu.. Mutta mies on eri mitä 6½ vuotta sitten...
Olet oikeassa, että tilanne tuntuu monimutkaisemmalta, kun siinä on itse. Mutta antaa näkökulmaa ottaa vähän etäisyyttä ja miettiä vastaavaa tilannetta ulkopuolelta. :) Siihen ajatukseen on hyvä aina välillä palata, koska omaan kamalaan tilanteeseensa helposti tottuu.

Musta kuulostaa, että olet antanut kaataa niskaasi jo aika monta ämpärillistä sontaa teidän suhteessanne. Jotakin hyvää siinä suhteessa on ainakin aiemmin varmasti ollut, kun siinä yhä olet ja olette myös lapsentekoon vielä uskaltautuneet. Oman jaksamisesi kannalta olisi varmasti hyvä, jos tilanteeseen tulisi jokin muutos, mikä ikinä se muutos sitten olisikaan. Juttele tilanteestasi ystäville, perheneuvolaan, miehelle - kenelle pystytkään sitten puhumaan ja kuka on valmis asiasta keskustelemaan. On hyvä, että otit asian puheeksi täällä ja olet puhunut miehelle, mutta olisi hyvä, että puhuisit kasvotusten myös juuri esim. ystävien tai perheneuvolan työntekijöiden kanssa. Olet arvokas eikä sinua saa kohdella miten tahansa. Jos sitä syytä ei löydy itsestä, vaikka kuinka etsii, ehkä se on tosiaan jossain muualla kuin sinussa. Tsemppiä ja jaksamista! :)

kaalinaama
Miten kauan olette yhdessä olleet? Itse olen siippani kanssa ollut 18 v ja samaa shittiä vastaan tulee :( Silloin muinoin joka ilta sanottiin nuo sanat mä rakastan sua. Mutta nykysin tulee vaan että oot karsee kälä ämmä :( Nykysin en edes kälätä mistään mutta tuo ukko ite jäkättää kaikille ja kokoajan varsinkin siivoamisesta :(

väsynyt!
Miten kauan olette yhdessä olleet? Itse olen siippani kanssa ollut 18 v ja samaa shittiä vastaan tulee :( Silloin muinoin joka ilta sanottiin nuo sanat mä rakastan sua. Mutta nykysin tulee vaan että oot karsee kälä ämmä :( Nykysin en edes kälätä mistään mutta tuo ukko ite jäkättää kaikille ja kokoajan varsinkin siivoamisesta :(

Mä oon ollut 16v kun tavattiin seurustelemaan alettiin kun olin 17v.. Ja nyt oon siis ( vasta ) 24v.. Mies muutaman vuoden vanhempi.. Ei olla sanott YLI VUOTEEN että rakastan sua, en halua sanoa kun en tiiä rakastanko oikeasti.. Ja eipä ole mieskään sitä sanonut..

Yhteistyössä