Onko Tehyläisiä tai tietäiskö joku muu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuulun siis Tehyyn. Olen aina tehnyt määräaikaisia sijaisuuksia ja keikkaa, vakituista virkaa ei ole.

Äitiysloma loppuu pian ja jään "oman onneni nojaan". Jos en menisi keikalle tai vaikka tekisinkin muutaman keikan kuussa niin saanko tehyltä jotain niistä työttömistä päivistä?

Tuskin, mutta kysyn silti.

Siis liitossa on joku ehto kauanko on täytynyt olla jäsen että saa ansiosidonnaista päivärahaa (eli siis sitä tehyn työttömyyskassan maksmaa). Mitä muuta pitäisi avata? :D

Mun mielestä meidän liitossa (ei tehy) se on 10 kk.

Alkuperäinen kirjoittaja Keep it simple:
Siis liitossa on joku ehto kauanko on täytynyt olla jäsen että saa ansiosidonnaista päivärahaa (eli siis sitä tehyn työttömyyskassan maksmaa). Mitä muuta pitäisi avata? :D

Mun mielestä meidän liitossa (ei tehy) se on 10 kk.
Olen kuulunut tehyyn jo monta vuotta. Paljonkohan se päivärähä sitten vois olla? Ja maksaisko ne tosiaan, jos keikkaa kuitenkin olis tarjolla, ja siis voisiko jonain päivinä olla töissä ja joinain ei?
Kiitos sulle vastauksista :)

Alkuperäinen kirjoittaja p:
Siis jos ennen äitiyslomaa oot ollu työssä sen 10kk saat ansiosidonnaista. Äitiysloma on pätevä syy olla pois työmarkkinoilta.

Töissä yhtäjaksoisesti, vai? Vai ylipäänsä "miten sattuu" 10kk? ;)

Luepa vaikka Tehyn sivuilta. Mutta ymmärtääkseni sitä soviteltua päivärahaa maksetaan just tollaisissa tapauksissa. Siis olet välillä työtön ja välillä töissä. Rahasummasta en osaa sanoa, tod. näk. Tehyn sivuilta löytyy linkki senkin laskemiseen.

Mutta sun täytyy todellakin mennä nyt ensin työkkäriin ilmoittautuun työttömäks.

Kotihoidontukea ei saa samaan aikaan kuin saat työttömyyskorvausta, jos sitä aiot hakea. Tosin keikkaamalla saa enemmän vaikka tekisi vaan muutaman päivän silloin tällöin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap jo aivan nolona:
Alkuperäinen kirjoittaja p:
Siis jos ennen äitiyslomaa oot ollu työssä sen 10kk saat ansiosidonnaista. Äitiysloma on pätevä syy olla pois työmarkkinoilta.

Töissä yhtäjaksoisesti, vai? Vai ylipäänsä "miten sattuu" 10kk? ;)

No tämä on just se työssäoloehto. Eli se löytyy varmaan sieltä työttömyyskassan sivuilta että kuinka monen viikon aikana piti olla tuota työtä noin paljon.

Yhteistyössä